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市場調査レポート
商品コード
1541282
スクリーンレスディスプレイ市場レポート:タイプ、用途、業界別、地域別、2024~2032年Screenless Display Market Report by Type, Application, Industry Vertical, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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スクリーンレスディスプレイ市場レポート:タイプ、用途、業界別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスクリーンレスディスプレイ市場規模は2023年に39億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて27.9%の成長率(CAGR)を示し、2032年には375億米ドルに達すると予測しています。
スクリーンレスディスプレイとは、プロジェクターやディスプレイスクリーンを使わずに、インタラクティブな投影技術を使って情報を伝達できる技術のことです。タッチスクリーンディスプレイのような技術に比べ、コスト削減、高解像度で遠方の点画像を表示、低消費電力など、多くの利点があります。市場で広く利用されているスクリーンレスディスプレイには、ホログラフィックディスプレイ、バーチャルリアリティ(VR)ゴーグル、ヘッドアップディスプレイ、バーチャル網膜ディスプレイ、シナプティックインターフェースなどがあります。
さまざまな業界で小型化ソリューションに対する需要が高まっていることが、世界中でスクリーンレスディスプレイの必要性を高めている主要要因の1つです。これとは別に、スクリーンレスディスプレイ技術は、医療専門家が感染部位の仮想X線を見たり、患者に関する情報を収集したりできることから、医療セグメントで絶大な支持を得ています。さらに、この技術は産業プロセスでも活用され、バーチャルな設計図を見たり、部品の配置や動作を確認したりすることができます。さらに、スクリーンレスディスプレイは、ドライバーが道路から目を離すことなくリアルタイムでデータにアクセスするのに便利であるため、高級車やプレミアムカーに対する消費者の嗜好の高まりが市場の成長に寄与しています。さらに、乗客とドライバーの安全性を向上させるための厳しい政府規制が、自動車メーカーに乗用車へのスクリーンレスディスプレイの搭載を促しています。このほか、主要市場参入企業は研究開発(R&D)活動に投資して、スマートフォン、パソコン、ノートパソコン、カメラなどのスクリーンレス民生用電子機器製品を発売しています。これらの機器は軽量で携帯性に優れ、地図ナビゲーションなどの高機能を備えています。これは、急速な都市化と個人の購買力の向上と相まって、業界の投資家に有利な成長機会を提供すると予想されます。
The global screenless display market size reached US$ 3.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 37.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 27.9% during 2024-2032.
Screenless display refers to a technology that enables the transmission of information using interactive projection technology without the help of a projector or display screen. It provides many advantages, including saving costs, presenting distant point images at high resolution, and providing low power consumption, compared to technologies like touch screen displays. Some of the screenless displays widely available in the market include holographic displays, virtual reality (VR) goggles, heads-up displays, virtual retinal displays, and synaptic interfaces.
The rising demand for miniaturized solutions in various industry verticals represents one of the key factors driving the need for screenless displays worldwide. Apart from this, screenless display technology is gaining immense traction in the medical field as it allows healthcare professionals to view a virtual X-ray of infected areas or gather information concerning a patient. Moreover, the technology can be utilized in industrial processes to view virtual blueprints and identify parts placement and operation. Furthermore, as screenless displays help drivers to access data in real-time conveniently without taking their eyes off the road, rising consumer preferences for luxury and premium cars are contributing to the market growth. In addition, stringent government regulations for improving passenger and driver safety are compelling automotive manufacturers to incorporate screenless displays in passenger vehicles. Besides this, key market players are investing in research and development (R&D) activities to launch screenless consumer electronics, such as smartphones, computers, laptops, and cameras. These devices are lightweight and provide greater portability and high functionalities like map navigation. This, coupled with rapid urbanization and improving purchasing power of individuals, is anticipated to provide lucrative growth opportunities to industry investors.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global screenless display market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, application and industry vertical.
Visual Image
Retinal Display
Synaptic Interface
Holographic Projection
Head-Mounted Display
Head-Up Display
Others
Aerospace and Defense
Automotive
Healthcare
Consumer Electronics
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BAE Systems plc, Eon Reality, Garmin Ltd., Holoxica Ltd., Microsoft Corporation, Microvision Inc., RealView Imaging Ltd., Sony Group Corporation, Synaptics Incorporated and Zebra Technologies Corporation.