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市場調査レポート
商品コード
1541190
利用ベース保険の市場レポート:タイプ別、技術別、車種別、車両年齢別、地域別、2024年~2032年Usage-Based Insurance Market Report by Type (Pay-As-You-Drive, Pay-How-You-Drive, Manage-How-You-Drive, and Others), Technology, Vehicle Type (Light-Duty Vehicle, Heavy-Duty Vehicle ), Vehicle Age, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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利用ベース保険の市場レポート:タイプ別、技術別、車種別、車両年齢別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の利用ベース保険の市場規模は2023年に514億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は21.3%を示し、2032年には3,076億米ドルに達すると予測しています。同市場は主に、保険エコシステムの拡大、自律走行車の台数増加、UBIソリューションのための保険会社とさまざまなハイテク企業との連携やパートナーシップの強化、パーソナライズされた保険サービスの人気の高まりによって牽引されています。
主な市場促進要因:運転行動に関する詳細なデータ収集を可能にする加速度計、GPS、車載診断などのテレマティクス技術の普及が利用ベース保険の市場の成長を促進しています。さらに、UBIは保険会社が加速、コーナリング、ブレーキ、速度など運転に関連するリスクを評価するのに役立ち、保険料のより正確な価格設定を可能にしており、これも利用ベース保険の市場の予測を刺激しています。
主要市場動向:テレマティクス・データを分析し、 促進要因の行動を予測してパターンを検出し、保険商品をパーソナライズするための機械学習および人工知能(AI)アルゴリズムが保険会社の間で普及していることは、大きな成長促進要因として作用しています。さらに、車両データへのアクセスやUBIサービスの拡充を目的とした、保険会社と自動車OEMおよびテレマティクス・プロバイダーとの戦略的提携の増加が、世界の利用ベース保険の市場シェアにプラスの影響を与えています。
競合情勢:利用ベース保険業界の動向における主要市場プレーヤーには、あいおいニッセイ同和損害保険UK社、アリアンツSE、オールステート・インシュアランス・カンパニー、アメリカン・インターナショナル・グループ・インク、アッシクラツィオーニ・ジェネラリS.p.A.、AXA、リバティ・ミューチュアル・インシュアランス・カンパニー、Liberty Mutual Insurance S.p.A.などがいる、AXA、Liberty Mutual Insurance Company、Mapfre S.A.、Progressive Casualty Insurance Company、State Farm Automobile Mutual Insurance Company、TomTom International BV.、UnipolSai Assicurazioni S.p.A.(Unipol Gruppo S.p.A.)など。
地理的動向:北米が利用ベース保険の市場分析で最大のシェアを占めたのは、技術的に高度なインフラが整備され、この地域全体でハイテクに精通した消費者が増加しているためです。さらに、都市人口密度の上昇と自動車保有率の上昇も北米の利用ベース保険の市場見通しを後押ししています。
課題と機会:UBIプログラムのためのテレマティクス・データの収集と分析は、個人のプライバシーに関する懸念を引き起こすため、市場の主要課題の1つとなっています。しかし、より安全な運転習慣を奨励し、個人の満足度を向上させるために、保険会社が報酬、フィードバック、インセンティブを通じて顧客との関わりを強めていることは、利用ベース保険の市場需要に大きな成長機会をもたらしています。
消費者の運転行動を監視する遠隔診断の需要の高まり
加速、速度、ブレーキなどの消費者の運転習慣を監視するために、保険会社が車両からリアルタイムデータを遠隔収集するテレマティクス技術を幅広く活用していることが、利用ベース保険の市場統計の主な原動力となっています。さらに、遠隔診断の普及により、保険会社は消費者に正確な保険料計算を提供できるようになり、これも市場の成長を後押ししています。例えば、ブリュッセルに本社を置くモビリティに特化した調査・戦略コンサルティング機関であるPtolemusによると、昨年実施された自動車保険プラン8億7,500万件のうち、約2,000万件が使用量ベースでした。さらに、2023年8月、シトロエン・インディアは、ICICIロンバード損害保険の協力を得て、所有者の安全運転を奨励するため、EC3顧客向けの利用ベース保険を導入しました。さらに、デフィニティは2023年9月、新しい利用ベース保険(UBI)の提供を開始し、 促進要因に保険料をこれまでにない形でコントロールできるようにするとともに、より安全な運転を促進します。
交通事故削減と 促進要因の安全性促進へのニーズの高まり
人的・経済的損失をもたらす交通事故件数の増加により、より安全な運転行動を奨励する積極的なソリューションとしてUBIに対する需要が高まっていることが、利用ベース保険の市場の成長を刺激しています。たとえば、WHOの交通安全に関する世界現状報告書によると、交通事故による死者は130万人、交通事故による負傷者や被害者は2,000万~5,000万人にのぼる。交通事故の93%以上は中低所得国で起きています。さらに、政府機関は交通安全を確保し、交通事故の発生を減らすためにさまざまな政策を打ち出しています。たとえばニューサウスウェールズ州は、パートナー、利害関係者、ニューサウスウェールズ州コミュニティのメンバーと協力して「2026年交通安全行動計画」を策定しました。協議には多くの人が参加し、最終的にいくつかのプログラムの策定に役立った。2026年交通安全アクションプランの参加概要」には、協議中にニューサウスウェールズ全土で行われた参加活動と寄せられた回答のスナップショットが掲載されています。さらに、米国連邦政府の一部である国家安全評議会(National Safety Council)は、2050年までに高速道路での死者数をゼロにする「Road to the Zero」プロジェクトを立ち上げました。
先進技術の急速な普及
スマートフォンをベースとした利用型保険(UBI)やハイブリッド型保険など、先進技術の採用が進んでいることは、市場の成長にプラスの影響を与えています。これに加えて、保険料計算の精度向上、リスク評価、リアルタイムのデータ分析などを目的とした先進技術の保険実務への統合が、利用ベース保険の市場の需要を喚起しています。例えば、シトロエン・インディアはICICIロンバード損害保険と提携し、消費者にとって最も重要な部分で、より大きな日常的価値と利便性を提供しています。さらに、米国のMastercard(TM)の利用付帯保険カードは、カード会員が600億米ドルを超える有意義な特典を利用できるようにしています。このほか、CerebrumXプラットフォームは、フォードのコネクテッド・ビークル・データと連携し、保険会社向けのデータ主導型利用ベース保険(UBI)-as-a-Serviceモデルをサポートしています。このモデルは、対象となるフォードおよびリンカーンのコネクテッドカーに組み込まれたテレマティクスを利用することで、UBIプログラムをより迅速かつコスト効率よく実施することができます。さらに、2023年9月、FloowとOtonomo Technologies Ltdは、DefinityおよびMunich Reと提携し、カナダに革新的な利用ベースの新自動車保険商品を投入しました。さらに、このような戦略は市場の成長を促進します。
IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、技術、車種、車齢に基づいて分類しています。
ペイ・アズ・ユー・ドライブ(PAYD)
ペイ・ハウ・ユー・ドライブ(PHYD)
マネージ・ハウ・ユー・ドライブ(MHYD)
その他
有料ドライブ(PAYD)が市場を独占
本レポートでは、市場をタイプ別に詳細に区分・分析しています。これには、Pay-as-you-drive(PAYD)、pay-how-you-drive(PHYD)、manage-how-you-drive(MHYD)、その他が含まれます。同レポートによると、Pay-As-You-Drive(PAYD)が最大のセグメントを占めています。
PAYD(Pay-As-You-Drive)保険モデルは、契約者が走行距離に応じて保険料を支払うことができるため、絶大な人気を博しています。このタイプの保険は、頻繁に運転する個人、環境意識の高い消費者、公平な保険価格を求める人々にとって特に魅力的です。例えば、エーデルワイス損害保険は、インド初のテレマティクス・ベースの自動車保険「SWITCH」を導入しました。このオンデマンド保険は、リアルタイムの運転スコアを生成し、保険料を動的に割り出します。さらに、車両が走行すると動きを検知して自動的に保険が作動するため、利用者にとって便利で手間がかからないです。さらに、2023年2月、ニュー・インディア・アシュアランス(NIA)は、「Pay as You Drive」(PAYD)保険を発売しました。この保険は、車両の使用状況に応じて保険料を請求する包括的な自動車保険です。この保険には、第三者補償と自損事故補償の2つがあります。
OBD II
ブラックボックス
スマートフォン
その他
ブラックボックスが市場を独占
本レポートでは、技術別に市場を詳細に区分・分析しています。これにはOBD II、ブラックボックス、スマートフォン、その他が含まれます。同レポートによると、ブラックボックスが最大のセグメントを占めています。
テレマティクス自動車保険としても知られるブラックボックス自動車保険は、運転方法に関する実際のデータに基づいて 促進要因に保険料を調整し、よりパーソナライズされたアプローチを提供します。これに加えて、モノのインターネット(IoT)を乗用車や商用車に組み込む動きが活発化していることも、保険テレマティクスにおけるクラウド・サービスとともにUBIの活用を後押ししており、この分野の市場成長を後押ししています。例えば、欧州では、保険テレマティクス市場は主にハードワイヤードのアフターマーケット・ブラックボックスが支配的です。イタリアの保険会社であるUnipolSaiとGeneraliは、合わせて欧州のテレマティクス対応契約の50%以上を占めています。同様に、英国ではAdmiral GroupとDirect Lineの採用率が高いです。
小型車(LDV)
大型車(HDV)
小型車(LDV)が市場を独占
本レポートでは、市場を車両タイプ別に詳細に区分・分析しています。これには小型車(LDV)と大型車(HDV)が含まれます。報告書によると、小型車(LDV)が最大のセグメントを占めています。
小型車(LDV)には自動車と小型トラックが含まれます。UBIの提供は、LDV所有者の運転行動に合わせて特別に調整され、費用対効果が高く公平な保険料を提供します。例えば、2023年11月、オイスターは新しいレンタル保険商品を発売しました。これは米国初の利用ベースのレンタル保険プログラムで、レンタルショップやマーケットプレースにオイスターの最新プラットフォームを通じてレンタルバイク、Eバイク、カヤック、パドルボードの盗難・損害補償を提供するものです。
新車
中古車
新車が市場を独占
本レポートでは、車齢に基づく市場の詳細な区分と分析を行っています。これには新車と中古車が含まれます。報告書によると、新車が最大の市場シェアを占めています。
新車は、利用ベースの保険システムとシームレスに統合する高度なテレマティクス技術を幅広く活用しています。これに加えて、新車にUBIを組み込むことで、安全性の認識、パーソナライズされた補償、データ統合の強化が可能になります。例えば、インドの乗用車市場は4.5億ルピーで、台数の伸びを上回っています。2023年には、自動車、セダン、実用車の年間販売台数が初めて400万台を突破し、節目を迎えたばかりです。業界の推計によると、昨年度の国内市場での乗用車販売台数は約410万台で、379万台に比べて約8.2%増加しました。さらに、欧州自動車工業会(ACEA)は、12月に若干の落ち込みがあったもの、EUの自動車市場は2023年に13.9%成長し、通年で1,050万台に達したと報告しています。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
北米が明確な優位性を示し、最大の利用ベース保険の市場シェアを占める
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。同レポートによると、北米が最大の市場シェアを占めているが、これは技術に精通した個人の増加と技術的に高度なインフラの開拓によるものです。
これに加えて、交通安全を強調する政府機関による厳しい規制の実施も、この地域における利用ベース保険の市場の成長を後押ししています。例えば、米国道路安全保険協会(Insurance Institute for Highway Safety)によると、米国の道路を走る自動運転車は2025年までに約350万台、2030年までに450万台になると予想されています。さらに、2023年10月には、サン・ライフ・ファイナンシャル・インクがダイアログ・ヘルス・テクノロジーズ・インクを買収し、カナダ国内外の企業にサービスを提供しています。50,000の組織で280万人近い会員がダイアログのヘルスケア・チームにアクセスしています。さらに、Toyota Insurance Management Solutions USAの関連会社であるConnected Analytic Services, LLC(CAS)は、北米トヨタ自動車との提携を拡大し、加入しているトヨタ車のオーナーの所有体験を向上させる新商品を追加しました。CASは、トヨタの顧客が運転データを利用して保険料を節約したい場合に、トヨタ独自のデータ集約サービスを提供し、保険会社にテレマティクスと車両データを提供します。
The global usage-based insurance market size reached US$ 51.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 307.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 21.3% during 2024-2032. The market is primarily driven by the expanding insurance ecosystem, the rising number of autonomous vehicles, the elevating collaborations and partnerships between insurers and various tech companies for UBI solutions, and the growing popularity of personalized insurance services.
Major Market Drivers: The increasing proliferation of telematics technology, such as accelerometers, GPS, and onboard diagnostics to allow the collection of detailed data regarding driving behavior is catalyzing the usage-based insurance market growth. Moreover, UBI aids insurers in assessing risks related to driving, including acceleration, cornering, braking, and speed, enabling more accurate pricing of insurance premiums, which is also stimulating the usage-based insurance market forecast.
Key Market Trends: The growing popularity of machine learning and artificial intelligence (AI) algorithms among insurers for analyzing telematics data and predicting driver behavior to detect patterns and personalize offerings is acting as a significant growth-inducing factor. Furthermore, the rising number of strategic partnerships between insurers and automotive OEMs and telematics providers to access vehicle data and increase their UBI offerings is positively influencing the usage-based insurance market share globally.
Competitive Landscape: Some of the major market players in the usage-based insurance industry trends include Aioi Nissay Dowa Insurance UK Ltd., Allianz SE, Allstate Insurance Company, American International Group Inc., Assicurazioni Generali S.p.A., AXA, Liberty Mutual Insurance Company, Mapfre S.A., Progressive Casualty Insurance Company, State Farm Automobile Mutual Insurance Company, TomTom International BV., UnipolSai Assicurazioni S.p.A. (Unipol Gruppo S.p.A), among many others.
Geographical Trends: North America accounted for the largest share in the usage-based insurance market analysis, owing to the development of technologically-advanced infrastructure and the increasing number of tech-savvy consumers across the region. Moreover, the rising urban population density and the elevating vehicle ownership rates are also propelling the usage-based insurance market outlook in North America.
Challenges and Opportunities: One of the major challenges of the market includes collecting and analyzing the telematics data for UBI programs, as it raises privacy concerns among individuals. However, the rising engagement of insurers with customers through rewards, feedbacks, and incentives to encourage safer driving habits and improve individual satisfaction is presenting significant growth opportunities for the usage-based insurance market demand.
Rising Demand for Remote Diagnostics to Monitor Consumer Driving Behavior
The extensive utilization of telematics technology by insurers to collect real-time data remotely from vehicles for monitoring consumer driving habits, such as acceleration, speed, and braking is primarily driving the usage-based insurance market statistics. Moreover, the widespread availability of remote diagnostics allows insurance providers to offer accurate premium calculations to consumers, which is also propelling the market growth. For instance, according to Ptolemus, a mobility-focused research and strategic consulting organization with headquarters in Brussels, about 20 million of the 875 million motor insurance plans in force last year were usage-based. Additionally, in August 2023, Citroen India, with the help of ICICI Lombard General Insurance, introduced Usage-Based Insurance for EC3 Customers to encourage safe driving among owners. Furthermore, in September 2023, Definity launched a new usage-based insurance (UBI) offering to provide drivers unprecedented control over their premiums while promoting safer driving practices.
Increasing Need to Reduce Road Accidents and Promote Driver Safety
The escalating demand for UBI as a proactive solution to incentivize safer driving behaviors, owing to the increasing number of road accidents causing human and economic losses, is stimulating the usage-based insurance market growth. For instance, according to the WHO Global Status Report on Road Safety, there were 1.3 million deaths in road traffic and 20 to 50 million people were injured or impacted due to road incidents. More than 93% of road traffic accidents happen in low- and middle-income countries. Moreover, government bodies are launching various policies to ensure road safety and reduce the occurrence of road accidents. For example, New South Wales collaborated with partners, stakeholders, and members of the NSW community in establishing the 2026 Road Safety Action Plan. Their consultations were well-attended and eventually aided in developing several programs. The Engagement Summary for the 2026 Road Safety Action Plan gives a snapshot of the engagement activities and responses received throughout NSW during the consultation. Furthermore, the National Safety Council, part of the US federal government, has created the Road to the Zero project to eradicate highway fatalities by 2050.
The Rapid Adoption of Advanced Technologies
The rising adoption of advanced technologies, such as smartphone-based usage-based insurance (UBI) and hybrid-based insurance is positively influencing the market growth. In addition to this, the integration of advanced technologies into insurance practices to improve accuracy in personalized premium calculation, risk assessment, and real-time data analysis is catalyzing the usage-based insurance market demand. For instance, Citroen India partnered with ICICI Lombard General Insurance to provide greater everyday value and convenience where it matters most to consumers. Moreover, Mastercard-(TM)s U.S. usage-based Insurance card products empower cardholders with access to over US$ 60 Billion in meaningful rewards and benefits. Besides this, CerebrumX platform collaborated with Ford connected vehicle data to support its data-driven usage-based insurance (UBI)-as-a-Service model for Insurers. This model offers a quicker and more cost-effective implementation of UBI programs by using embedded telematics for eligible Ford and Lincoln connected vehicles. Furthermore, in September 2023, Floow and Otonomo Technologies Ltd partnered with Definity and Munich Re to bring a new, innovative, usage-based auto insurance product to Canada. Further, such strategies drive market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, technology, vehicle type and vehicle age.
Pay-As-You-Drive (PAYD)
Pay-How-You-Drive (PHYD)
Manage-How-You-Drive (MHYD)
Others
Pay-As-You-Drive (PAYD) dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the type. This includes pay-as-you-drive (PAYD), pay-how-you-drive (PHYD), manage-how-you-drive (MHYD), and others. According to the report, Pay-As-You-Drive (PAYD) represented the largest segment.
The Pay-As-You-Drive (PAYD) insurance model is gaining immense popularity, as it allows policyholders to pay premiums based on the distance driven. This type of insurance is particularly appealing to individuals who drive frequently, environmentally-conscious consumers, and people seeking equitable insurance pricing. For instance, Edelweiss General Insurance introduced India's first telematics-based motor insurance called 'SWITCH.' This on-demand policy generates a real-time driving score and dynamically rates the premium. Moreover, it detects motion and automatically activates insurance when the vehicle is driven, making it convenient and hassle-free for users. Additionally, in February 2023, New India Assurance (NIA) launched a 'Pay as You Drive' (PAYD) policy, which offers a comprehensive motor insurance policy that charges a premium based on vehicle usage. The policy has two components- Third Party cover and own-damage cover.
OBD II
Black Box
Smartphones
Others
Black Box dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the technology. This includes OBD II, black box, smartphones, and others. According to the report, the black box represented the largest segment.
Black box car insurance, also known as telematics car insurance, offers a more personalized approach, tailoring premiums to drivers based on real data about the way they drive. Besides this, the rising incorporation of the Internet of Things (IoT) into passenger and commercial vehicles is propelling the utilization of UBI along with cloud services in insurance telematics, which is also catalyzing the market growth in this segment. For instance, in Europe, the insurance telematics market is primarily dominated by hardwired aftermarket black boxes, while self-install OBD devices represent the vast majority of active policies in Europe. The Italian insurers UnipolSai and Generali together accounted for over 50 percent of the telematics-enabled policies in Europe. Similarly, Admiral Group and Direct Line have strong adoption rates in the UK.
Light-duty Vehicle (LDV)
Heavy-duty Vehicle (HDV)
Light-duty vehicle (LDV) dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the vehicle type. This includes light-duty vehicle (LDV) and heavy-duty vehicle (HDV). According to the report, light-duty vehicle (LDV) represented the largest segment.
Light-duty vehicles (LDV) include cars and small trucks. UBI offerings are tailored specifically to the driving behavior of LDV owners, providing cost-effective and fair insurance premiums. For instance, in November 2023, Oyster launched a new rental insurance product. This offers the first usage-based rental insurance program in the U.S., providing rental shops and marketplaces with theft and damage coverage for their rental bikes, e-bikes, kayaks, and paddleboards through Oyster's modern platform.
New Vehicles
Used Vehicles
New vehicles dominate the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the vehicle age. This includes new vehicles and used vehicles. According to the report, new vehicles accounted for the largest market share.
New vehicles extensively utilize advanced telematics technology that integrates seamlessly with usage-based insurance systems. Besides this, the incorporation of UBI with new vehicles allows for safety awareness, personalized coverage, and enhanced data integration. For instance, India's passenger vehicle market, valued at Rs 4.5 lakh crore, has been outpacing volume growth. It has just passed a milestone as annual volumes of cars, sedans and utility vehicles breached the four million mark for the first time in 2023. As per industry estimates, about 4.1 million passenger vehicles were sold in the local market in the last calendar year, an increase of around 8.2% compared with sales of 3.79 million units. Moreover, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) had reported that, despite a slight fall in December, the European Union's car market grew 13.9% in 2023, reaching a full-year volume of 10.5 million units.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
North America exhibits a clear dominance, accounting for the largest usage-based insurance market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America accounted for the largest market share, owing to the rising number of tech-savvy individuals and the development of technologically advanced infrastructure.
Besides this, the implementation of stringent regulations by the government bodies emphasizing road safety is also propelling the growth of the usage-based insurance market in this region. For instance, according to the Insurance Institute for Highway Safety, it is anticipated that there will be around 3.5 million self-driving vehicles on US roads by 2025 and 4.5 million by 2030. Moreover, in October 2023, Sun Life Financial Inc. acquired Dialogue Health Technologies Inc to provide service to companies in Canada and internationally. Nearly 2.8 million members across 50,000 organizations have access to Dialogue's healthcare team. Additionally, Connected Analytic Services, LLC (CAS), an affiliate of Toyota Insurance Management Solutions USA, expanded its partnership with Toyota Motor North America to add new product offerings to enhance the ownership experience for owners of enrolled Toyota vehicles. For Toyota customers who wish to use their driving data to obtain potential insurance savings, CAS represents Toyota's exclusive data aggregation service, providing telematics and vehicle build data to insurance companies.
Aioi Nissay Dowa Insurance UK Ltd
Allianz SE
Allstate Insurance Company
American International Group Inc.
Assicurazioni Generali S.p.A.
AXA
Liberty Mutual Insurance Company
Mapfre S.A.
Progressive Casualty Insurance Company
State Farm Automobile Mutual Insurance Company
TomTom International BV.
UnipolSai Assicurazioni S.p.A. (Unipol Gruppo S.p.A)
November 2022: OPES, a digital-only insurance firm, joined with IMS to offer app-based telematics insurance solutions called O-Car in Vietnam. OCar leverages the IMS One App SDK and IMS Wedge, a patented technology, to identify the insured's vehicle. With this app-based solution, OPES aims to target the country's 3 million car drivers.
August 2023: Citroen India has introduced a unique and innovative Usage Based Insurance (UBI) in collaboration with ICICI Lombard General Insurance for eC3 customers. This initiative encourages customers to adopt safe driving practices and reward them with lower insurance premium.
November 2023: Oyster, a modern insurance platform for commerce, announced that it has launched a new rental insurance product. This offers the first usage-based rental insurance program in the U.S., providing rental shops and marketplaces with theft and damage coverage for their rental bikes, ebikes, kayaks, and paddleboards through Oyster's modern platform.