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市場調査レポート
商品コード
1541145
テレコム・アナリティクス市場レポート:コンポーネント、展開モード、組織規模、用途、地域別、2024年~2032年Telecom Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Organization Size, Application, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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テレコム・アナリティクス市場レポート:コンポーネント、展開モード、組織規模、用途、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のテレコム・アナリティクス市場規模は2023年に58億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2032年には181億米ドルに達し、2024年から2032年の間に13%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。通信データ数の増加、解約を最小限に抑えるニーズの高まり、ビッグデータ、モノのインターネット(IoT)、データサイエンスなどの先進技術の普及が市場促進要因となっています。
主な市場促進要因:戦略的意思決定のために実用的な知見を引き出すために通信アナリティクスの活用を重視する企業が増えていることは、世界市場を強化する主な要因の1つです。さらに、通信業界における競争の激化により、ユーザーの獲得と維持に重点が移りつつあり、ターゲットを絞ったマーケティングキャンペーンやパーソナライズされたサービスを提供するアナリティクスソリューションの採用も増加しています。
主な市場動向:ネットワーク障害、ユーザー行動、需要パターンをより正確に監視できるようになるため、予測分析の人気が高まっていることは、世界のテレコム・アナリティクス市場における新たな動向の1つです。これに加えて、異常の検出、プロセスの自動化、サービス提供の改善などを目的とした機械学習(ML)および人工知能(AI)技術の通信分析ソリューションへの統合が拡大していることも、もう1つの重要な成長促進要因として作用しています。
地理的動向:テレコム・アナリティクス市場調査報告書によると、北米が明確な優位性を示し、最大の市場シェアを占めています。これは、主要市場プレイヤーの幅広い存在感と、この地域全体で拡大する通信インフラに起因しています。また、先端技術の利用が増加していることも北米のテレコム・アナリティクス市場シェアをさらに刺激しています。
競合情勢:テレコム・アナリティクス市場の主要プレーヤーとしては、Accenture plc、Adobe Inc.、Cisco Systems Inc.、Dell Technologies Inc.、International Business Machines Corporation、Oracle Corporation、SAP SE、SAS Institute、Sisense Inc.、Tableau Software(Salesforce.com Inc.)、Teradata Corporation、TIBCO Software Inc.などが挙げられます。
課題と機会:テレコム・アナリティクス市場の概要によると、データプライバシーとセキュリティに対する個人間の懸念の高まりは、世界市場を阻害する主な課題の1つです。しかし、モノのインターネット(IoT)デバイスの普及を促進し、ネットワーク性能を向上させ、リアルタイムのデータ処理などを可能にする5G技術のイントロダクションは、今後数年間テレコム・アナリティクス市場の展望を拡大し続けると思われます。
データの収益化の高まり
通信サービス・プロバイダー(CSP)は、従来のサービスを超えて大きな価値を持つデータを収集することの重要性を認識しています。その結果、CSPはデータから実用的な洞察を得るためにテレコム・アナリティクスを広範に活用しています。例えば、米国の通信プロバイダーであるベライゾンは、社内に多数の分析ソリューションとAIグループを導入しています。これに加えて、通信サービス・プロバイダーは、コラボレーションやパートナーシップを通じて新たな収益源を生み出すことができます。例えば、Pod SolutionsとSubex Limitedは、IoT課金・接続サービスに高度なセキュリティを提供するためにパートナーシップを結びました。Subexとの協業により、Pod Solutionsは斬新なセキュリティ・サービスを開発し、顧客は最大限のセキュリティでIoTシステムを展開、請求、作成できるようになった。
高まる規制政策とコンプライアンス
テレコム・アナリティクスの利用を促進するために政府機関が好意的な政策を打ち出していることが、主に世界市場を牽引しています。例えば、米国農務省(USDA)は2022年7月、11州の31,000人の農村部の住民と企業が高速インターネットにアクセスできるようにするため、4億100万米ドルを投資すると発表しました。これとは別に、規制遵守への関心の高まりが、テレコム・アナリティクス市場の成長をさらに後押ししています。Kari's LawやRAY BAUM's Actのような一般的な規制の更新は、リードタイムが長くなる可能性があります。そのため、企業は通信産業ソリューション同盟(ATIS)を幅広く利用し、通信規制要件に関する通知をタイムリーに入手するようになっています。
高度なソフトウェアの開発
主要企業によるクラウドベースの電気通信分析ソリューションのイントロダクションは、インフラやハードウェアへの多額の先行投資の必要性を排除するものであり、世界のテレコム・アナリティクス市場を煽る主な要因の一つとなっています。例えば、2023年2月、Nokia CorporationはAVA Customer and Mobile Network Insightsの発売を発表しました。このクラウドネイティブな分析ソフトウェアソリューションは、5Gネットワークのデータ分析と収集を簡素化し、通信サービスプロバイダー(CSP)に最もコスト効率の高い分析を提供します。さらにこのソリューションは、AIと機械学習ツールの助けを借りて、5Gネットワーク全体のデータから生成された相関レポートに基づく自動化されたインテリジェントなソリューションの意思決定をサポートします。これに加えて、オラクルはOracle Construction Intelligence Cloud Analyticsを発表しました。これは、建設会社やエンジニアリング会社が直面するプロジェクトの危険性と将来の活動を導くために、多数のアプリケーションからのデータを統合するという問題に対処するもので、ひいては、資産構築、プロジェクト計画、資産運用など全体を通じて継続的な改善を促進するための問題を特定し、戦略に集中することを支援します。
IMARC Groupは、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測とともに、市場の各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。当レポートでは、市場をコンポーネント、展開形態、組織規模、用途に基づいて分類しています。
ソリューション
サービス
ソリューションが市場を独占
当レポートでは、コンポーネント別に市場を詳細に区分・分析しています。これにはソリューションとサービスが含まれます。レポートによると、ソリューションが最大の市場シェアを占めています。
通信分析ソリューションは、通信エコシステム内の複雑で膨大なデータセットから実用的な洞察を引き出すために設計された、幅広いソフトウェアとツールで構成されています。例えば、IBM Corporationは2023年3月、Telecom Egypt(TE)にインテリジェント・オートメーション・ソフトウェアを提供し、固定、モバイル、コア・ネットワーク上のすべてのオペレーション・サポート・システム(OSS)向けの包括的ソリューションを導入すると発表しました。これに加え、2023年2月には、Bharti Airtelが、コンタクトセンターへのすべてのインバウンドコールの全体的な顧客体験を強化するために、NVIDIAと協力してAIベースのソリューションの開発を開始しました。
クラウドベース
オンプレミス
クラウドベースが市場を独占
本レポートでは、導入形態に基づく市場の詳細な区分と分析を行っています。これには、クラウドベースとオンプレミスが含まれます。レポートによると、クラウドベースが最大の市場シェアを占めています。
クラウドベースの通信分析ソリューションは、拡張性と柔軟性を提供するため、CSPが需要に応じてリソースをシームレスに調整できることから、人気が高まっています。例えば、ノキア(Nokia Corporation)は2023年2月、5Gネットワークのデータ収集と分析を簡素化するクラウドネイティブの分析ソフトウェアソリューション、AVA Customer and Mobile Network Insightsの開発を発表しました。さらに、オラクルはOracle Construction Intelligence Cloud Analyticsを発表しました。これらのソリューションは費用対効果が高く、予測期間中、このセグメントにおけるテレコム・アナリティクス市場の成長を促進すると予測されます。
大企業
中小企業
大企業が市場を独占
本レポートでは、組織規模に基づく市場の詳細な区分と分析を行っています。これには大企業と中小企業が含まれます。レポートによると、大企業が最大の市場シェアを占めています。
テレコム・アナリティクスは、ネットワークの管理、追跡、最適化に必要なツールを提供するため、大企業の間で幅広い支持を集めています。さらに、分析サービスやソリューションにより、大企業は顧客の嗜好に対する洞察が深まり、ひいては個人との永続的な関係構築に役立っています。
顧客管理
ネットワーク管理
営業・マーケティング管理
リスク・コンプライアンス管理
その他
ネットワーク管理が市場を独占
本レポートでは、市場をアプリケーション別に詳細に区分・分析しています。これには、顧客管理、ネットワーク管理、販売・マーケティング管理、リスク・コンプライアンス管理、その他が含まれます。報告書によると、ネットワーク管理が最大の市場シェアを占めています。
ネットワーク管理は通信産業の重要な側面です。ネットワーク管理に対するニーズの高まりは、通信サービスプロバイダー(CSP)が潜在的な停電を予測し、リソース配分を最適化できるようにするため、通信分析ソリューションの採用を後押ししています。このことは、当分このセグメントの成長を刺激し続けると思われます。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
北米が明確な優位性を示し、最大の市場シェアを占める
この調査レポートは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含むすべての主要地域市場の包括的な分析も提供しています。報告書によると、北米が通信アナリティクスの最大市場を占めています。
北米では、IBM CorporationやOracle Corporationをはじめとする主要プレーヤーが増加しており、この地域市場を主に牽引しています。これに伴い、テレコム・アナリティクス業界のプレーヤーも戦略的パートナーシップや提携を結んでおり、これも大きな成長促進要因となっています。例えば、IBMはSanovi Technologiesを買収してクラウドサービスを強化しました。さらに、米国ではスマートフォンやタブレットを含む家電製品が広く普及しており、これが全米の市場成長にプラスの影響を与えています。例えば、米国国勢調査局と消費者技術協会は2022年1月、米国におけるスマートフォンの売上高が2021年の730億米ドルから2022年には747億米ドルに増加したと報告しました。スマートフォンユーザーの増加は不正行為の発生を増加させ、北米全域で通信分析ソリューションの必要性を高めています。さらに、この地域には世界最大級の携帯電話サービスプロバイダーがあり、消費者からのフィードバックに大きく依存しています。その結果、北米のCSPは、より質の高いサービスを高い効率で提供するために、テレコム・アナリティクスを選択するようになっています。例えば、米国の通信プロバイダーであるベライゾンは、社内に複数の分析ソリューションとAIグループを配備しています。同様に、データ・サイエンスとコグニティブ・インテリジェンス・グループは、ベライゾンの顧客対応にコグニティブ技術を導入することに注力しています。
通信アナリティクスのトップ企業は、戦略的イニシアティブを通じて市場を強化しています。これらの企業は高度な研究開発活動に投資し、通信アナリティクス・ソリューションの機能を継続的に強化しています。AIや機械学習などの最先端技術を統合するために技術パートナーと協力し、より正確な洞察と予測能力を可能にしています。さらに、トップ企業はカスタマイズを優先し、さまざまな通信サービスプロバイダーの独自のニーズに合わせて通信アナリティクス・ソリューションをカスタマイズしています。また、これらのソリューションのシームレスな導入と効果的な活用を確実にするため、包括的なトレーニングとサポートを提供しています。さらに、これらの企業は業界パートナーシップを結び、ベストプラクティスやケーススタディを共有することで、業務効率、顧客体験、セキュリティの強化におけるテレコム・アナリティクスの具体的なメリットを実証しています。イノベーション、カスタマイズ、コラボレーションをリードすることで、トップ企業は業界全体で通信アナリティクスの幅広い導入を推進し、通信の未来を形作る重要なツールとしての地位を固めています。
アクセンチュア
アドビ
シスコシステムズ
デル・テクノロジーズ・インク
インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション
オラクル
SAP SE
SAS Institute
サイセンス
Tableau Software(セールスフォース・ドットコム)
テラデータ・コーポレーション
TIBCO Software Inc.
(なお、これは主要プレイヤーの一部のリストであり、完全なリストはレポートに記載されています)
2024年4月ボーダフォン・イデア(Vi)は、アディティア・ビルラ・グループから20億7500万ルピーの優先株発行による資金注入計画を開始しました。
2024年2月ドイツテレコム、シングテル、e&グループ、ソフトバンク、SKテレコムは、MWCバルセロナ2024で世界通信AIアライアンス(GTAA)を正式に発足。さらに、発表会の中で、通信会社は合弁会社を設立する計画を発表し、その合弁会社を通じて、通信会社のニーズに特化した大規模言語モデル(LLM)の開発に注力します。
図表一覧
The global telecom analytics market size reached US$ 5.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 18.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13% during 2024-2032. The rising number of telecom data, the inflating need for minimizing churn, and the widespread usage of advanced technologies, such as big data, the Internet of Things (IoT), and data science, represent some of the primary drivers fueling the market.
Major Market Drivers: The increasing emphasis among companies on leveraging telecom analytics to extract actionable insights for strategic decision-making is one of the key factors bolstering the global market. Furthermore, the growing competition in the telecom industry is shifting the focus on user acquisition and retention, which is also augmenting the adoption of analytics solutions, as they offer targeted marketing campaigns and personalized services.
Key Market Trends: The rising popularity of predictive analytics, as it enables businesses to monitor network failures, user behavior, and demand patterns more accurately, is one of the emerging trends in the global telecom analytics market. Besides this, the inflating integration of machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) technologies into telecom analytics solutions to detect anomalies, automate processes, improve service delivery, etc., is also acting as another significant growth-inducing factor.
Geographical Trends: As per the telecom analytics market research report, North America exhibits a clear dominance, accounting for the largest market share. This can be attributed to the wide presence of key market players and the expanding telecom infrastructures across the region. Additionally, the rising usage of advanced technologies is further stimulating the telecom analytics market share in North America.
Competitive Landscape: Some of the prominent key players in the telecom analytics market include Accenture plc, Adobe Inc., Cisco Systems Inc., Dell Technologies Inc., International Business Machines Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute, Sisense Inc., Tableau Software (Salesforce.com Inc.), Teradata Corporation, and TIBCO Software Inc., among many others.
Challenges and Opportunities: According to the telecom analytics market overview, the elevating concerns among individuals towards data privacy and security are among the primary challenges hampering the global market. However, the introduction of 5G technology that facilitates the proliferation of the Internet of Things (IoT) devices, improves network performance, enables real-time data processing, etc., will continue to augment the telecom analytics market outlook in the coming years.
Rising Monetization of Data
Communication service providers (CSPs) recognize the importance of collecting data that holds substantial value beyond their traditional services. Consequently, CSPs are extensively utilizing telecom analytics to gain actionable insights from their data, which, in turn, allows them to provide valuable information-driven services to other industries. For example, Verizon, a telecommunications provider across the United States, has adopted numerous analytic solutions and AI groups around the company. In addition to this, communication service providers can generate new revenue streams via collaborations and partnerships. For instance, Pod Solutions and Subex Limited entered into a partnership to provide advanced security for IoT billing and connectivity services. The collaboration with Subex aided Pod Solutions to develop novel security services, which allowed customers to deploy, bill, and create IoT systems with maximum security.
Growing Regulatory Policies and Compliance
The launch of favorable policies by government bodies to promote the usage of telecom analytics is primarily driving the global market. For instance, in July 2022, the United States Department of Agriculture (USDA) announced an investment of US$ 401 Million to enable access to high-speed internet to 31,000 rural residents and businesses in 11 states. Apart from this, the growing focus on regulatory compliance is further positively propelling the telecom analytics market growth. General regulatory updates, like the Kari's Law and the RAY BAUM's Act, can have longer lead timelines. As a result, companies are extensively using the Alliance for Telecommunications Industry Solutions (ATIS) to get timely notifications on telecom regulatory requirements.
Development of Advanced Software
The introduction of cloud-based telecom analytics solutions by key players to remove the need for substantial upfront investments in infrastructures and hardware represents one of the primary factors fueling the global telecom analytics market. For example, in February 2023, Nokia Corporation announced the launch of AVA Customer and Mobile Network Insights. This cloud-native analytics software solution simplifies 5G network data analysis and collection and delivers the most cost-effective analytics to communications service providers (CSPs). Moreover, the solution supports automated and intelligent solution decision-making based on correlated reports generated from data across 5G networks with the help of AI and machine learning tools. In addition to this, Oracle introduced Oracle Construction Intelligence Cloud Analytics. It addressed the issue of integrating data from numerous applications to project dangers and guide future activities faced by construction and engineering companies, which, in turn, assists them in identifying problems and focusing on strategies to promote continuous improvement throughout asset building, project planning, asset operation, etc.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, organization size, and application.
Solution
Services
Solution dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the component. This includes solution and services. According to the report, the solution accounted for the largest market share.
Telecom analytics solutions comprise a wide array of software and tools designed to extract actionable insights from complex and vast data sets within the telecommunications ecosystem. For example, in March 2023, IBM Corporation announced to provide intelligent automation software to Telecom Egypt (TE) to implement an umbrella solution for all its operations support systems (OSS) on fixed, mobile, and core networks. In addition to this, in February 2023, Bharti Airtel started to develop an AI-based solution by collaborating with NVIDIA to enhance the overall customer experience for all inbound calls to its contact center.
Cloud-based
On-premises
Cloud-based dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the deployment mode. This includes cloud-based and on-premises. According to the report, the cloud-based accounted for the largest market share.
The inflating popularity of cloud-based telecom analytics solutions, as they offer scalability and flexibility, thereby allowing CSPs to adjust resources according to demand seamlessly. For example, in February 2023, Nokia Corporation announced the development of AVA Customer and Mobile Network Insights, a cloud-native analytics software solution that simplifies 5G network data collection and analysis. Moreover, Oracle introduced Oracle Construction Intelligence Cloud Analytics. These solutions provide cost-effectiveness, which is projected to augment the growth of the telecom analytics market in this segmentation over the forecasted period.
Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises
Large enterprises dominate the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the organization size. This includes large enterprises and small and medium-sized enterprises. According to the report, large enterprises accounted for the largest market share.
Telecom analytics is gaining extensive traction among large enterprises, as it provides them with the necessary tools to manage, track, and optimize their network. Additionally, with analytical services and solutions, large enterprises have greater insight into customer preferences, which, in turn, helps them to build lasting relationships with individuals.
Customer Management
Network Management
Sales and Marketing Management
Risk and Compliance Management
Others
Network management dominates the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the application. This includes customer management, network management, sales and marketing management, risk and compliance management, and others. According to the report, network management accounted for the largest market share.
Network management is an important aspect of the telecommunications industry. The rising need for network management is bolstering the adoption of telecom analytics solutions, as they enable communication service providers (CSPs) to predict potential outages and optimize resource allocation. This will continue to stimulate the segment's growth over the foreseeable future.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
North America exhibits a clear dominance, accounting for the largest market share
The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America holds the largest market for telecom analytics.
The rising number of key players in North America, including IBM Corporation and Oracle Corporation, is primarily propelling the regional market. In line with this, telecom analytics industry players are also entering strategic partnerships and collaborations, which is acting as another significant growth-inducing factor. For example, IBM acquired Sanovi Technologies to elevate its cloud offerings. Furthermore, the widespread adoption of consumer electronics products, including smartphones and tablets, in the U.S. is positively influencing the market growth across the country. For example, the U.S. Census Bureau and Consumer Technology Association reported in January 2022 that sales of smartphones in the U.S. increased from US$ 73 Billion in 2021 to US$ 74.7 Billion in 2022. The rising number of smartphone users is elevating the incidences of fraud, which is augmenting the need for telecom analytics solutions across North America. Moreover, the region has some of the world's largest cellular service providers, who rely extensively on consumer feedback. Consequently, CSPs in North America are opting for telecom analytics to offer better quality service at high efficiency. For example, Verizon, a telecommunications provider in the United States, has deployed several analytic solutions and AI groups around the company. Similarly, the Data Science and Cognitive Intelligence group focuses on implementing cognitive technology in Verizon's customer interactions.
Top telecom analytics companies are strengthening the market through strategic initiatives. These companies invest in advanced R&D activities to continuously enhance the capabilities of telecom analytics solutions. They collaborate with technology partners to integrate cutting-edge technologies like AI and machine learning, enabling more accurate insights and predictive capabilities. Moreover, top firms prioritize customization, tailoring telecom analytics solutions to meet different communication service providers' unique needs. They offer comprehensive training and support to ensure seamless adoption and effective utilization of these solutions. Furthermore, these companies engage in industry partnerships, sharing best practices and case studies demonstrating the tangible benefits of telecom analytics in enhancing operational efficiency, customer experiences, and security. By leading the way in innovation, customization, and collaboration, top companies are driving wider adoption of telecom analytics across the industry, fortifying their position as a crucial tool for shaping the future of telecommunications.
Accenture plc
Adobe Inc.
Cisco Systems Inc.
Dell Technologies Inc.
International Business Machines Corporation
Oracle Corporation
SAP SE
SAS Institute
Sisense Inc.
Tableau Software (Salesforce.com Inc.)
Teradata Corporation
TIBCO Software Inc.
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
April 2024: Vodafone Idea (Vi) has initiated a fund infusion plan, starting with a preferential share issue to raise Rs 2,075 Crore from an Aditya Birla Group entity, essential for its financial revitalization.
February 2024: Deutsche Telekom, Singtel, e& Group, SoftBank, and SK Telecom officially launched the Global Telco AI Alliance (GTAA) at MWC Barcelona 2024. Moreover, during the launch event, the telcos further announced plans to establish a joint venture, via which the companies will focus on developing Large Language Models (LLMs) specifically tailored to the needs of telecommunications companies.
List of Figures