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市場調査レポート
商品コード
1541068
当日配送市場レポート:サービス、輸送手段、用途、エンドユーザー、地域別、2024~2032年Same Day Delivery Market Report by Service, Mode of Transportation, Application, End User (Business to Business, Business to Customer, Customer to Customer ), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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当日配送市場レポート:サービス、輸送手段、用途、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の当日配送市場規模は2023年に72億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2032年までに261億米ドルに達し、2024~2032年にかけて15%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。同市場は、ユーザーの期待の高まり、個人の利便性向上に対する需要の高まり、eコマースの急速な成長と拡大、物流・配送における大幅な技術進歩、急速な都市化と人口密度などに牽引され、力強い成長を遂げています。
主要市場促進要因:市場促進要因として、クラウドソーシングを活用した宅配モデルが挙げられます。また、デリバリー技術の革新も市場成長に寄与しています。
主要市場動向:ユーザーの期待の高まり、利便性向上への要求の高まり、eコマースの隆盛などが市場の主要動向です。
地理的動向:報告書によると、アジア太平洋が明確な優位性を示しており、デジタル決済の増加により最大の市場シェアを占めています。
競合情勢:この業界には、Amazon.com Inc.、Aramex、Deutsche Post AG、Dropoff Inc.、Econo-Courier、FedEx Corporation、Jet Delivery Inc.、Need It Now Delivers、Power Link Expedite Corporation、United Parcel Service Inc.、USA Couriers Inc.、XPO Logistics Inc.など、さまざまな市場参入企業が存在します。
課題と機会:運用コストの高さが市場課題です。それにもかかわらず、カスタマイズ可能な配送サービスは最近の主要な機会となっています。
消費者の期待の高まりと利便性への要求
2024年3月26日、Amazonはニューヨークとロサンゼルスで処方箋の即日配達を開始し、利用者の満足度を高めました。同社は年内にこのサービスを十数都市に拡大する予定です。配達を迅速化するため、同社は急性症状に最も一般的な処方箋薬をストックした、新しく小規模な施設を利用しています。この業界は、利用者の期待の高まりと、買い物のしやすさ向上へのニーズにより拡大しています。人々は迅速で簡単な配達の選択肢を求めており、即日配達が一般的になりつつあります。多忙なライフスタイルを送る個人向けに洗練された配送手段を提供するeコマース・プラットフォームの増加が、市場の成長を強化しています。当日配送の手軽さは、個人にとってより高い対価を支払う用意のあるものであり、小売業者は市場での競合を維持するために、こうした期待に応えることを優先し、投資するようになっています。その結果、小売業者やeコマース事業者は、ユーザーのショッピング体験を向上させ、ロイヤルティを高めることがいかに重要であるかを認識し、当日配送市場の成長を後押ししています。これらの企業は、効果的な物流インフラへの投資、技術を活用した業務の合理化、サプライチェーン手順の最適化を行い、こうした需要の高まりに対応しています。
eコマースの急成長と拡大
FedExは2024年7月14日、カスタマージャーニー全体をつなぐ初のデータ主導型eコマース・プラットフォーム、fdxを発表しました。フェデックスは、あらゆる規模の企業向けにエンド・ツー・エンドのeコマースソリューションを1つのプラットフォームで提供し、カスタマージャーニー全体をつなぐ唯一のロジスティクス企業です。eコマースの隆盛は、当日配送の需要を高める大きな要因となっています。より多くの個人がオンラインショッピングに移行するにつれ、小売業者は競合を維持するために迅速かつ信頼性の高い配送オプションを提供する必要に迫られています。オンライン・ショッピングの利便性と、購入した商品をその日のうちに受け取れることが相まって、eコマース・プラットフォームの導入が加速しています。
ロジスティクスと配送における技術の進歩
より速く、より信頼性が高く、効率的な当日配送サービスは、物流・配送セグメントの技術革新によって可能になりました。配送サービス会社は、自動倉庫、リアルタイムの追跡システム、ルート最適化アルゴリズムを使用することで、配送時間を短縮し、業務を合理化することができます。注文をリアルタイムで追跡し、正確な配達情報を受け取ることができるこれらの開発は、配達プロセス全体の可視性と透明性の向上に役立ち、当日配送市場に前向きな展望をもたらします。2023年11月15日、Dronamicsは、Dronamicsの技術とアラメックス社のフリート管理能力を活用した貨物ドローン飛行に関する意向表明書(LOI)契約を発表しました。遠隔操縦貨物機のエンジニアリングと運航で有名なDronamicsは、同日配達、中距離配達、長距離配達を可能にする革新的なドローン技術をAramexに記載しています。戦略的開発基金(SDF)がドロナミックスの戦略的投資家として推進するこのパートナーシップにより、エクスプレス物流と輸送の標準を設定することで知られるアラメックスは、ドロナミックスが開発・運用する革新的な貨物ドローンソリューションをより大規模に提供することになります。
IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要な当日配送市場動向の分析を、2024~2032年までの世界、地域、国レベルの動向とともに提供しています。当レポートでは、サービス、輸送手段、用途、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。
国内サービスが市場シェアの大半を占める
当レポートでは、サービス別に市場を詳細に区分・分析しています。これには国際サービスと国内サービスが含まれます。報告書によると、国内サービスが最大のセグメントを占めています。
小包や商品を購入した当日に、同じ国や地域内で配達することを国内サービスといわれています。個人や組織の間で迅速かつ簡単な配達の選択肢に対するニーズが高まっていることが、この市場のニッチを牽引しています。商品の迅速な配達を必要とする個人に対応するため、小売業者、eコマース・サイト、ロジスティクス企業は国内即日配達サービスを提供しています。こうしたサービスは、食料品、医薬品、民生用電子機器製品など、時間に制約のある商品で特に人気があります。
同日配送業界では道路が最大のシェアを占める
本レポートでは、輸送手段別の市場の詳細な区分と分析も行っています。これには、航空、道路、鉄道、複合一貫輸送が含まれます。報告書によると、最大の市場シェアを占めたのは道路でした。
即日配達の場合、特に地方や地域の商品については、引き続き道路が最も人気のある選択肢となっています。道路網は、配送バン、ローリー、宅配カーが、商品を流通施設から最終地点まで移動させる際に通過します。このモードは、スケジュールやルートに柔軟性を持たせることで、住宅や商業施設への効果的なラスト・マイル・デリバリーを可能にします。さらに、eコマース・サイト、小売店、スーパーマーケット・チェーン、宅配便サービスは、高速道路を利用した当日配達を利用しています。このため、この業界の企業は、生産性を高め、厳しい配達期限を守るために、ルート最適化や車両管理のためのソフトウェアに頻繁に資金を投じています。
市場セグメンテーションでは小売が主要セグメントを占める
当レポートでは、市場を用途別に詳細に区分・分析しています。これには、小売、eコマース、医療、製造、文書・レター、その他が含まれます。報告書によると、小売業が最大のセグメントを占めています。
ユーザーの期待に応えるため、便利でタイムリーな配送オプションを提供する必要があることから、小売業が最大の市場シェアを占めています。衣料品、電化製品、家庭用品など、さまざまなセグメントの小売業者は、より幅広い層を取り込み、市場での競合を維持するために、当日配達サービスを提供するようになってきています。小売業者は当日配送を利用することで、新商品の市場投入までの時間を短縮し、在庫管理を改善し、利用者の満足度を高めることができます。
B2C(Business to Customer)が市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、エンドユーザー別の市場の詳細な区分と分析も行っています。これには、企業対企業(B2B)、企業対顧客(B2C)、顧客対顧客(C2C)が含まれます。レポートによると、企業間取引(B2C)が最大の市場シェアを占めています。
Global Dataが主張するように、B2Cのeコマース市場は2023年に6兆4,000億米ドルと評価されました。同日配達のB2Cセグメントは、商品やサービスを個人に直接提供する組織にサービスを提供しています。このセグメントには、オンライン小売業者、食料品店、レストラン、その他個人消費者に配送サービスを提供する事業者が含まれます。消費者がショッピング体験に利便性と即座の満足を求めているため、当日配達はB2Cセグメントでますます人気が高まっています。小売業者やeコマース・プラットフォームは、競争上の優位性を提供し、消費者を惹きつけ、売上を伸ばすために当日配達を活用しています。
アジア太平洋が市場をリードし、最大のシェアを占める当日配送市場
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。同レポートによると、アジア太平洋は即日配達の最大地域市場です。
急速な都市化によるeコマース産業の隆盛が市場成長を後押ししています。中国、インド、日本などは人口が多く、迅速で便利な配送オプションへの需要が高まっています。主要企業は、この成長する市場機会を活用するため、物流インフラと技術に投資しています。さらに、デジタル決済システムやモバイルショッピングプラットフォームの台頭も、この地域の市場成長に貢献しています。2024年2月17日、FedExは革新的なロジスティクスソリューションと倫理的慣行の提供における卓越性が認められ、Samsung Electronics Logitechから「2023年度ベストパートナー賞」を受賞した。この受賞は、Samsungと世界をつなぐ信頼できるロジスティクス・プロバイダーとしてのFedExのコミットメントを強調するものです。FedExはサプライチェーンのスマート化を図り、韓国の個々のニーズに応えるために、ネットワークと業務の変革を続けていまします。
市場調査レポートでは、市場の競合情勢についても包括的な分析を行っています。すべての主要企業の詳細プロファイルも提供しています。即日配達業界の主要な市場参入企業には、Amazon.com Inc.、Aramex、Deutsche Post AG、Dropoff Inc.、Econo-Courier、FedEx Corporation、Jet Delivery Inc.、Need It Now Delivers、Power Link Expedite Corporation、United Parcel Service Inc.、USA Couriers Inc.、XPO Logistics Inc.などが含まれます。
(なお、これは主要参入企業の一部リストであり、完全なリストは報告書に記載されている)。
同市場の主要参入企業は、技術革新、配送ネットワークの拡大、ユーザー体験の向上に注力しています。各社は、ドローンや自律走行車による配送といった高度な配送技術に投資し、配送時間のさらなる短縮と効率化を図っています。伝統的なロジスティクス大手は、その広範なネットワーク・インフラを活用してデリバリーサービスを強化し、当日配送市場の収益を伸ばしています。さらに、eコマース・プラットフォームやデリバリー新興企業は、小売業者と提携し、データ分析を活用して配送ルートを最適化し、パーソナライズされた配送体験を提供することで、急成長する当日配送市場でより大きなシェアを獲得することを目指しています。2023年12月23日、Amazonは米国内の即日配送サイトから10億個の荷物を配送したと発表しました。これらの即日配送施設はスピードを追求した設計になっており、同社は1つのサイトからフルフィルメント、仕分け、配送のすべてを行うことができます。
2023年5月、FedEx Expressの子会社は、ソウルとグレーター・ソウルエリア以外のユーザーにより良いサービスを提供するために、インバウンド貨物の当日配達サービスを拡大しました。アジアや欧州からの非関税貨物の到着便の当日配達が可能になりました。
2024年 4月22日、Amazonはトールソンにある当日配送拠点に隣接する施設から初めてドローンを導入すると発表しました。これらの小規模施設はハイブリッドで、一部はフルフィルメントセンター、一部は配送ステーションとなっています。これにより、同社はフルフィルメント、仕分け、配送のすべてを1カ所で行うことができます。即日配送拠点は大都市圏の近くに位置しています。
2023年11月、包括的なロジスティクスと輸送ソリューションの世界的大手プロバイダーであるAramexは、荷物の到着から最終的な配達までの配送プロセス全体をさらに合理化する取り組みの一環として、オマーンのマスカットに新しく先進的な宅配便オペレーション施設を発表しました。この新しい施設はAramexの業務の中心的なハブとして機能し、配達時間の短縮とより効率的な物流管理を促進しています。
The global same day delivery market size reached US$ 7.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 26.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15% during 2024-2032. The market is experiencing robust growth driven by increasing user expectations, rising demand for enhanced convenience among individuals, rapid e-commerce growth and expansion, significant technological advancements in logistics and delivery, rapid urbanization and population density.
Major Market Drivers: One of the major market drivers include crowdsourced delivery models. In addition, innovations in delivery technologies contribute to the market growth.
Key Market Trends: The increasing user expectations, rising demand for enhanced convenience, and the thriving e-commerce sector are some main trends in the market.
Geographical Trends: As per the report, Asia Pacific exhibits a clear dominance, accounting for the biggest market share due to the rise in digital payments.
Competitive Landscape: Various market players in the industry are Amazon.com Inc., Aramex, Deutsche Post AG, Dropoff Inc., Econo-Courier, FedEx Corporation, Jet Delivery Inc., Need It Now Delivers, Power Link Expedite Corporation, United Parcel Service Inc., USA Couriers Inc., XPO Logistics Inc., among many others.
Challenges and Opportunities: High operational costs are a key market challenge. Nonetheless, customizable delivery services represent major same day delivery market recent opportunities.
Rising Consumer Expectations and Demand for Convenience
On 26 March 2024, Amazon launched same-day prescription delivery in New York and Los Angeles for enhanced user satisfaction. The company plans to expand the offering to more than a dozen cities by the end of the year. To speed up deliveries, the company is using new and smaller facilities that are stocked with the most common prescription medications for acute conditions. The industry is expanding due to rising user expectations and the need for improved shopping ease. People are looking for delivery choices that are quick and easy, and same day delivery is becoming more common. The increasing number of e-commerce platforms that provide sophisticated delivery alternatives to individuals with busy lifestyles is strengthening the market growth. The ease of same day delivery is something that individuals are ready to pay more for, leading retailers to prioritize and invest in fulfilling these expectations to remain competitive in the market. As a result, retailers and e-commerce businesses are realizing how important it is to improve the user shopping experience to foster enhanced loyalty, thereby propelling the same day delivery market growth. They are investing in effective logistical infrastructure, streamlining operations using technology, and optimizing their supply chain procedures to meet these higher demands.
Rapid E-Commerce Growth and Expansion
On 14 July 2024, FedEx Corp. announced fdx, the first data-driven e-commerce platform that connects the entire customer journey, making it easier for companies to grow demand, increase conversion, optimize fulfillment, and streamline returns. FedEx is the only logistics company to connect the entire client journey by offering end-to-end e-commerce solutions for businesses of all sizes, all in one platform. The thriving e-commerce sector is a major factor driving same day delivery demand. As more individuals shift toward online shopping, retailers are under pressure to provide fast and reliable delivery options to remain competitive. The convenience of shopping online, coupled with the ability to receive purchases on the same day, accelerated the adoption of e-commerce platforms.
Technological Advancements in Logistics and Delivery
Faster, more dependable, and efficient same day delivery services are made possible by innovations in the logistics and delivery sectors. Delivery service companies can reduce delivery times and streamline operations with the use of automated warehouses, real time tracking systems, and route optimization algorithms. With the ability to track orders in real time and receive precise delivery updates, these developments help to improve visibility and transparency throughout the delivery process, thereby offering a positive same day delivery market outlook. On 15 November 2023, Dronamics announced a Letter of Intent (LOI) agreement for cargo drone flights leveraging Dronamics' technology and Aramex's fleet management capabilities. Dronamics, renowned for engineering and operating remotely piloted cargo aircraft, will supply its innovative drone technology to Aramex to enable same day, middle-mile, and long-range deliveries. This partnership, facilitated by the Strategic Development Fund (SDF) as a strategic investor in Dronamics, will see Aramex, known for setting the standard in express logistics and transportation, offer the innovative cargo drone solution developed and operated by Dronamics, at a larger scale.
IMARC Group provides an analysis of the key same day delivery market trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on service, mode of transportation, application, and end user.
International Service
Domestic Service
Domestic service accounts for the majority of the market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the service. This includes international service and domestic service. According to the report, domestic service represented the largest segment.
Delivery of parcels and items on the day of purchase inside the same nation or region is referred to as domestic service. The increasing need for quick and easy delivery choices among individuals and organizations is driving this market niche. To accommodate individuals who need their items delivered quickly, retailers, e-commerce sites, and logistics companies are providing same day domestic delivery services. These services are particularly popular for time-sensitive items such as groceries, pharmaceuticals, and consumer electronics.
Airways
Roadways
Railways
Intermodal
Roadways hold the largest share of the same day delivery industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the mode of transportation have also been provided in the report. This includes airways, roadways, railways, and intermodal. According to the report, roadways accounted for the largest market share.
For same day delivery, roadways continue to be the most popular option, especially for local and regional items. Road networks are traversed by delivery vans, lorries, and courier cars as they move products from distribution facilities to their final locations. This mode enables effective last-mile delivery to residential and commercial addresses by providing flexibility in scheduling and routes. Furthermore, e-commerce sites, retail establishments, supermarket chains, and courier services are using same day delivery via highways. Because of this, businesses in this industry frequently spend money on software for route optimization and fleet management in order to increase productivity and adhere to strict delivery deadlines.
Retail
E-Commerce
Healthcare
Manufacturing
Documents and Letters
Others
Retail represents the leading market segment
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the application. This includes retail, e-commerce, healthcare, manufacturing, documents and letters, and others. According to the report, retail represented the largest segment.
The retail sector accounts for the largest market share, driven by the need to provide convenient and timely delivery options to meet user expectations. Retailers across various segments including clothing, electronics, and household goods, are increasingly offering same day delivery services to attract a wider range of individuals and remain competitive in the market. Same day delivery enables retailers to reduce time-to-market for new products, improve inventory management, and enhance user satisfaction.
Business to Business (B2B)
Business to Customer (B2C)
Customer to Customer (C2C)
Business to customer (B2C) exhibits a clear dominance in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the end user have also been provided in the report. This includes business to business (B2B), business to customer (B2C), and customer to customer (C2C). According to the report, business to customer (B2C) accounted for the largest market share.
The business to customer (B2C) e-commerce market was valued at US$ 6.4 Trillion in 2023, as claimed by Global Data. The B2C segment of same day delivery serves organizations that provide goods and services directly to individuals. This segment includes online retailers, grocery stores, restaurants, and other businesses that offer delivery services to individual consumers. Same day delivery is becoming increasingly popular in the B2C sector as consumers are seeking convenience and instant satisfaction in their shopping experiences. Retailers and e-commerce platforms are leveraging same day delivery to offer competitive advantages, attract consumers, and increase sales.
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Asia Pacific leads the market, accounting for the largest same day delivery market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific represents the largest regional market for same day delivery.
The thriving e-commerce industry due to rapid urbanization is impelling the market growth. Countries such as China, India, and Japan have a large population base, which is catalyzing the demand for fast and convenient delivery options. Key players are investing in logistics infrastructure and technology to capitalize on this growing market opportunity. Additionally, the rise of digital payment systems and mobile shopping platforms further contributes to the market growth in the region. On 17 February 2024, FedEx received 'Best Partner Award for 2023' by Samsung Electronics Logitech for its excellence in delivering innovative logistics solutions and ethical practices. The award underscores the commitment of FedEx as a trusted logistics provider connecting Samsung to the world. The company continues to transform its network and operations to make supply chains smarter for everyone and meet the evolving needs of its individuals in South Korea.
The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the same day delivery industry include Amazon.com Inc., Aramex, Deutsche Post AG, Dropoff Inc., Econo-Courier, FedEx Corporation, Jet Delivery Inc., Need It Now Delivers, Power Link Expedite Corporation, United Parcel Service Inc., USA Couriers Inc., and XPO Logistics Inc.
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
Key players in the market are focusing on technological innovation, expanding their delivery networks, and enhancing user experience. Companies are investing in advanced delivery technologies such as drones and autonomous vehicle delivery to further reduce delivery times and improve efficiency. Traditional logistics giants are ramping up their delivery offerings by leveraging their extensive network infrastructure to increase same day delivery market revenue. Moreover, e-commerce platforms and delivery startups are partnering with retailers and leveraging data analytics to optimize delivery routes and provide personalized delivery experiences, ultimately aiming to capture a larger share of the rapidly growing same-day delivery market. On 23 December 2023, Amazon announced that it had delivered 1 billion packages from same day sites in the U.S. These same day delivery facilities are designed for speed, allowing the company to fulfill, sort, and deliver all from one site, while making the process of delivering packages even faster.
1 May 2023: FedEx Express, a subsidiary of FedEx Corp, one of the world's largest express transportation companies, expanded same day delivery service on inbound shipment service to better serve users outside of Seoul and the Greater Seoul area. People can now enjoy same day delivery on flight arrivals for non-dutiable shipments from Asia and Europe.
22 April 2024: Amazon announced that for the first time drones would be deployed from facilities next to its same day delivery site in Tolleson. These smaller sites are hybrid and part fulfillment center, part delivery station. They allow the company to fulfill, sort, and deliver products all from one site. The same day delivery sites are situated close to the large metro areas.
17 November 2023: Aramex, a leading global provider of comprehensive logistics and transportation solutions, unveiled a new and advanced courier operation facility in Muscat, the Sultanate of Oman, as part of its efforts to further streamline the entire shipping process, ranging from package arrival to their final delivery. The new facility is serving as a central hub for Aramex's operations, facilitating faster delivery times and more efficient logistics management.