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市場調査レポート
商品コード
1540945
食品真正性市場レポート:検査対象、技術、検査対象食品、地域別、2024~2032年Food Authenticity Market Report by Target Testing, Technology, Food Tested, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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食品真正性市場レポート:検査対象、技術、検査対象食品、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の食品真正性市場規模は2023年に78億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに134億米ドルに達し、2024~2032年の間に6%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
食品の真正性とは、その品質を検査し、真正性を確保するために、食品と飲食品を検査所で検査することを指します。これには、製品のラベル表示の正当性を確保するための検証、品質、純度レベル、使用嗜好のチェックが含まれます。一般的に使用される技術には、デオキシリボ核酸(DNA)検査、クロマトグラフィー、顕微鏡検査、ポリメラーゼ連鎖反応(PCR)、免疫測定、食物アレルゲン分析などがあります。これらの検査は、食品、原材料、包装の意図的な置換、添加、改ざん、不当表示、または経済的利益を目的とした製品に関する虚偽と誤解を招く表示を検出するのに役立ちます。食品認証検査は、菓子、包装食品、食肉・乳製品、穀物、豆類、ジュース、食用油、アルコール、加工食品に一般的に使用されています。
食品における詐欺、虚偽表示、認証、不純物の発生率の上昇は、市場の成長を促進する主要要因の1つです。さらに、食品の品質に関する消費者の意識の高まりが市場成長を後押ししています。PCRベースの検査は、食肉ベースの食品における食品の真正性を確認するために広く使用されています。これはDNAを使用して食肉やその他の食品を分析する分子技術であり、検査時に正確な結果を記載しています。この検査では、製品サンプルから抽出したDNA断片を増幅し、製品に含まれる各種類のDNAを正確に特定します。これにより、製品の真正性をクロスチェックし、主張を確認することができます。さらに、遠隔検査キットや分析検査ソフトウェアの開発など、様々な技術的進歩が他の成長促進要因として作用しています。これらのソリューションは、効率的なデータ共有や早期警告システムを通じて、透明性の高いサプライチェーンの維持を支援します。その他にも、世界の飲食品産業の著しい成長、政府による好意的な政策の実施などが、市場の成長を促進すると予測されています。
The global food authenticity market size reached US$ 7.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 13.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6% during 2024-2032.
Food authenticity refers to testing food and beverages in laboratories to examine their quality and ensuring authenticity. It involves running validation, quality, purity level and usage preference checks for ensuring the legitimacy of label claims on the product. Some commonly used techniques include deoxyribonucleic acid (DNA) testing, chromatography, microscopy, polymerase chain reaction (PCR), immunoassay and food allergen analysis. These tests aid in detecting deliberate substitution, addition, tampering and misrepresentation of food, ingredients and packaging or false and misleading statements regarding the product for economic gain. Food authentication tests are commonly used for confectionaries, packaged foods, meat-based and dairy-based products, cereals, grains, pulses, juices, edible oils, alcohols and processed foods.
The rising incidence of frauds, false labeling, certification and adulterations in food products is one of the key factors driving the growth of the market. Moreover, the increasing awareness among consumers regarding food quality is providing a thrust to the market growth. PCR-based tests are widely used to check food authenticity in meat-based food products. It is a molecular technique that uses DNA to analyze meat and other food products, providing precise results on testing. The test amplifies fragments of DNA extracted from the product samples to accurately identify the DNA of each species in the product. This enables cross-checking of the authenticity of the product and confirmation of the claims. Additionally, various technological advancements, such as the development of remote testing kits and analytical testing software, are acting as other growth-inducing factors. These solutions assist in maintaining transparent supply chains through efficient data sharing and early warning systems. Other factors, including significant growth in the food and beverage industry across the globe, along with the implementation of favorable government policies, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global food authenticity market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on target testing, technology, and food tested.
Meat Speciation
Country of Origin and Aging
Adulteration Test
False Labelling
Polymerase Chain Reaction Based
Liquid Chromatography-Mass Spectrometry
Isotope Method
Immunoassay Based/ELISA
Others
Meat and Meat Product
Dairy and Dairy Product
Cereal, Grain, and Pulse
Processed Food
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ALS Limited, EMSL Analytical Inc., Eurofins Scientific Inc., Intertek Group plc, LGC Limited, Merieux NutriSciences, Microbac Laboratories Inc., Romer Labs Division Holding GmbH (Koninklijke DSM N.V.) and SGS SA.