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市場調査レポート
商品コード
1520596
企業向けウェアラブル市場レポート:製品タイプ、技術、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年Enterprise Wearables Market Report by Product Type, Technology (Bluetooth, Internet of Things ), End User, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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企業向けウェアラブル市場レポート:製品タイプ、技術、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の企業向けウェアラブル市場規模は2023年に65億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに1,039億米ドルに達し、2024年から2032年の間に35.4%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
現在、従業員の安全確保は、職場での負傷、疾病、死亡を防ぐための最優先事項であり続けています。その結果、世界中の通信、インフォテインメント、ヘルスケア、情報技術(IT)、自動車、運輸部門でウェアラブルデバイスの利用が増加しています。ウェアラブル端末は、従業員の生産性とパフォーマンスの向上に役立つリアルタイムの洞察を雇用主に提供します。また、ウェルネス・プログラムの一環として、従業員の健康とフィットネスに関連する情報を追跡することもできます。
センサー技術の進歩は、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。さらに、企業向けウェアラブルには、フィットネストラッカー、埋め込み型ウェアラブル、スマートリング、メガネ、衣服などがあり、これらは従業員の心拍数、血圧、体温に関する情報を提供します。また、外骨格、ウェアラブル・ロボット、重量物を持ち上げる際の体勢を制御するパッチなども含まれます。このほか、ハンズフリーマイクロフォンを内蔵したヘッドセットなどの企業向けウェアラブルは便利で、作業中に気が散ることなく、作業員間のコミュニケーションを容易にします。これとは別に、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)ヘルメットの使用は、複雑な作業を行う前に作業員のトレーニングを容易にし、それによって怪我の可能性を減らします。さらに、企業向けウェアラブルは、作業現場の温度、気圧、放射線レベルに関するデータを提供するため、企業は緊急事態を未然に防ぎ、作業員の避難をタイムリーに行うことができます。こうした利点が、企業向けウェアラブルの世界の売上を牽引しています。さらに、即時の支援が必要な患者からのプッシュ通知を受け取るためにヘルスケアプロバイダーがこれらのウェアラブルの利用を増やしていることは、今後数年間の市場にプラスの影響を与えると予測されます。
The global enterprise wearables market size reached US$ 6.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 103.9 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 35.4% during 2024-2032.
Ensuring the safety of employees currently remains a top priority to prevent workplace injuries, illnesses, and deaths. As a result, there is a rise in the usage of wearable devices in telecommunications, infotainment, healthcare, information technology (IT), automotive, and transportation sectors across the globe. Wearable devices provide employers with real-time insights that help improve the productivity and performance of employees. They also track information related to the health and fitness of employees as a part of their wellness program.
Rising advancements in sensor technology represent one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, enterprise wearables include fitness trackers, implantable wearables, smart rings, glasses, and clothing, which offer information about heart rate, blood pressure, and the body temperature of workers. They also comprise exoskeletons, wearable robots, and patches to control the position of the body while lifting heavy objects. Besides this, enterprise wearables, such as headsets with embedded hand-free microphones, are convenient and ease communication between workers without causing a distraction during work. Apart from this, the usage of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) helmets facilitate the training of workers on complicated operations before performing them, thereby reducing the likelihood of injury. In addition, enterprise wearables provide data about the temperature, atmospheric pressure, and level of radiation at the worksite, which enables enterprises to prevent emergencies and organize the evacuation of workers timely. These advantages are driving the sales of enterprise wearables worldwide. Furthermore, the increasing utilization of these wearables by healthcare providers to receive push notifications from patients in need of immediate assistance is projected to positively influence the market in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global enterprise wearables market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, technology and end user.
Wrist Wear
Eye Wear
Head Wear
Others
Bluetooth
Internet of Things (IoT)
Manufacturing
Healthcare
Retail
Aerospace and Defense
IT and Telecom
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adidas AG, Apple Inc., AT&T Inc., EnOcean GmbH, Eurotech S.p.A., Fossil Group Inc., Google LLC, Samsung Electronics Co. Ltd., Seiko Epson Corporation, Sony Corporation, Texas Instruments Incorporated and Xiaomi Inc.