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市場調査レポート
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1642173

B2B企業用・産業用ウェアラブル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

B2B Enterprise & Industrial Wearables - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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B2B企業用・産業用ウェアラブル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

B2B企業用・産業用ウェアラブル市場は予測期間中に28.2%のCAGRで推移する見込み

B2B Enterprise &Industrial Wearables-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 企業向けウェアラブル市場は黎明期にあり、顧客体験の向上を目的とした用途が大きなシェアを占めています。ウェアラブルは、リアルタイムでの顧客データへのアクセス、ビジネス分析の閲覧、没入型顧客体験の提供、工場運営、トレーニングなどに幅広く利用されています。
  • 世界企業のIT組織は現在、ウェアラブルの利点を認識しており、それによって、最新の用途の展開を大規模に自動化する方法を開発し、企業に提供しています。モバイルアプリは、忠実な顧客基盤を構築し、洞察に満ちた顧客データを提供することができます。企業は、特に顧客やビジネスパートナーと密接な関係を維持している場合、これらのアプリがどのようにCXを強化できるかを理解する必要があります。
  • スマート工場セットアップの需要は、ウェアラブル市場の成長を助ける。世界各国の政府は、革新的な製造技術の大きな可能性を認識しつつあります。そのため、政府はIIoTのような技術の研究開発を支援し、資金を提供し、技術や民間企業の潜在的な採用者になることを期待しています。彼らは、スマート工場のセットアップを構築し実行するために、新しいIoTプロジェクトや実装を財政的に支援しています。
  • 現在、バッテリー寿命や他の電源の制限によって制約されている動作時間の延長、(リアルタイム操作のための)高速データ伝送と低消費電力のバランス、軽量化、生体適合性などの技術的障害が、B2Bウェアラブルの成長を妨げると予想されます。データのプライバシーに関する懸念は、機密データがウェアラブルのネットワークを通じて流通するB2Bセットアップにおけるウェアラブルの採用を遅らせる可能性があります。
  • COVID-19パンデミックはウェアラブル市場に大きな影響を与えました。NFCチップやRFIDタグなどの重要部品はサプライチェーンの停滞に直面しました。しかし、パンデミック後の市場は好影響を受け、デジタル経済、特にスマートウォッチなどのウェアラブルデバイスの台頭が加速しました。

B2B企業用・産業用ウェアラブル市場動向

スマートファクトリー・セットアップの需要がウェアラブルの成長を後押しする見込み

  • 産業用ウェアラブルは、部品コストの着実な低下と、消費者部門からの学習による機能性の向上により、ますます使用されるようになっています。産業用ウェアラブルは、効率を高め、安全性を向上させ、コミュニケーション・ループを短縮し、新入社員研修やトレーニングプロセスを加速させ、遠隔地の専門家が技術的な問題について話し合うことを可能にします。
  • 残念なことに、特に製造業では、トレーニングは本来非常に手離れの良いものです。経験の浅さが、機器の深刻な損傷や怪我、パフォーマンスの低下につながる可能性があるからです。雇用主はウェアラブル技術を活用することで、この古くからのプロセスを現代的かつ効率的にすることができます。例えばGeneral Motorsは、拡張現実(AR)グラスであるGoogleグラスを活用し、従業員にユニークで改善されたトレーニングプロセスを提供しました。
  • 国際労働機関(ILO)によると、15秒に151人の労働者が労災事故を起こしています。ILOはさらに、少なくとも年間3億1,700万人の労働者が世界中で非致死的な労働災害に遭っていることを明らかにしました。ウェアラブルセンサや内蔵センサを使えば、労働者を追跡して、転倒や重機、過労による負傷を防ぐことができます。将来的には、製造部門はIoTとコネクテッドマシーンの台頭を活用し、職場をより安全にすることが期待されています。AR(拡張現実)を搭載したスマートグラスは、製造現場における次の大きな流れになると予想されています。
  • IBMは、世界の建築・建設産業の鉄鋼メーカーであるNorth Star BlueScope Steelと協力して、従業員が職場でより安全に過ごせるようにするためのコグニティブプラットフォームを開発しています。このシステムは、ウェアラブル安全技術にIBMワトソンIoTを使用しています。IBM Employee Wellness and Safety Solutionの一部であるこの技術は、ヘルメットやリストバンドに埋め込まれたセンサからデータを収集し、それを分析して従業員とその管理者にリアルタイムで警告を発します。
  • ハンズフリーの指示やコミュニケーションのためのウェアラブルデバイスは、この技術のわかりやすく実用的な用途です。例えば、石油・ガスや自動車の作業員は、しばしば複雑な指示を文書化する必要があります。この種の教育には監査証跡がないため、紙では指示が正しく行われたかどうかを知ることは容易ではないです。Intowareが現在提供しているソフトウェア製品「WorkfloPlus」は、従業員がさまざまなデバイス(ウェアラブル、スマートフォン、タブレットなど)のアプリを使用することで、プロセスが正しく行われたことを示す信頼性の高い情報を提供することができます。

北米がB2B企業用・産業用ウェアラブルの主要市場シェアを占める見込み

  • 北米がB2B企業用・産業用ウェアラブルの最大市場シェアを占めると予想されるのは、技術の採用、インターネットの普及、軍用などハイ最終用途の技術開発につながる研究への政府支出によるものです。
  • 北米には、ウェアラブル端末を低価格で提供する有力な市場参入企業が存在し、顧客にとって手頃な価格となっています。多くの国際的参入企業は、ウェアラブル端末の製造と組み立てを同地域に拠点を置く現地メーカーに依頼し、ブランド名を付けています。民生用電子機器製品の普及率が高いのは米国とカナダです。例えば米国では、BMWが自動車の検査チェックと品質保証にスマートグラスを使用しています。同社は検査的に、検査員が写真やビデオでデータを取り、製造品質における潜在的な逸脱を記録することを可能にしました。BMWは紙ベースの品質保証チェックを廃止し、レビューを効率化し、明細書に関連するより多くの文脈情報を提供できるようになりました。
  • ウェアラブルデバイスメーカーは、競争上の優位性を獲得するためにウェアラブルデバイスを絶えず革新しています。いくつかのメーカーは、決済機能を可能にするためにNFC技術をウェアラブル端末に組み込んでいます。また、生活水準の向上により、この地域ではウェアラブルデバイスの需要が高まっている
  • Ciscoによると、米国では、インターネットユーザーの総数が2022年の3億700万人(人口の92%)から2023年には3億2,700万人(人口の94%)になると予想されています。2022年末までにネットワーク接続機器の32%がモバイル接続になると予想され、ウェアラブル市場の需要を牽引します。
  • 科学者たちは、生体認証ウェアラブルと統合された戦闘装備にモノのインターネットを使用し、兵士が敵を識別し、戦闘でより良いパフォーマンスを発揮し、エッジコンピューティングを使用してデバイスや兵器システムにアクセスするのを支援するため、軍事戦闘の将来はハイテクになると予想されます。米国陸軍ラボは最近、新たな戦場予測分析を開発するため、Alliance for the Internet of Battlefield Things Research on Evolving Intelligent Goal-driven Networks(IoBT REIGN)に2,500万米ドルを授与しました。米国政府は、このような技術の最大の投資家の1つであり、消費者でもあります。

B2B企業用・産業用ウェアラブル産業概要

B2B企業用・産業用ウェアラブル市場は、少数の参入企業が市場を独占しており、統合されています。しかし、そのコストを削減する技術の普及と、労働集約的なサービスセグメントでの用途拡大により、市場規模の拡大が見込まれています。このため、将来的には複数の参入企業がこの市場に参入することが予想されます。

2022年5月、B2BユニコーンのZetwerkは、ノイダにヒアラブル、ウェアラブル、IoT(モノのインターネット)機器向けの最先端のODM(相手先ブランドによる設計製造)施設を開設しました。ノイダの施設は5万平方フィートに及び、先進的テスターを備えた16の製造ラインと製品開発用のイノベーション・ラボで構成されています。

さらに2022年1月、ビジョンAIソフトウェアの主要企業であるNeuralaは、スマート工場における品質検査の改善を目的とした新しい検出技術の発売を発表しました。メーカー各社は、革新的なソリューションと技術を通じて、スマート製造ラインの最適化に努めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 成長するアプリエコシステムが企業採用を促進する
    • スマートファクトリーの需要がウェアラブルの成長を促進する見込み
  • 市場抑制要因
    • ビジネス用途の欠如がウェアラブル導入の主要課題
    • データセキュリティに関する長年の懸念と既存の技術統合の問題
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • デバイスタイプ別
    • HMD
    • リストウェア(スマートウォッチ、フィットネスバンド)
    • 企業向けスマートグラス
    • スマートウェアとボディセンサ
    • ウェアラブルカメラ
    • その他のデバイス・タイプ
  • エンドユーザー産業別
    • IT・通信
    • 医療
    • 小売
    • 保険
    • 製造業
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oculus VR LLC(Facebook)
    • Alphabet Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • HTC Corporation
    • Apple Inc.
    • Fitbit Inc.
    • Xiaomi Inc.
    • Seiko Epson Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Texas Instruments Inc.
    • Toshiba Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67142

The B2B Enterprise & Industrial Wearables Market is expected to register a CAGR of 28.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The wearables market in an enterprise setup is in its infancy, with a significant share of the applications designated to enhancing customer experience. Wearables are extensively used to access customer data in real-time, view business analytics, and produce immersive customer experiences, factory operations, and training.
  • Global enterprise IT organizations have now recognized the benefits of wearables, thereby developing and providing businesses with a way to automate the deployment of modern applications at scale, which drives the demand for enterprise adoption with the growing mobile app ecosystem. Mobile apps can build loyal customer bases, provide insightful customer data, and more. Businesses should understand how these apps can enhance CX, especially if they maintain close contact with customers or business partners.
  • The demand for smart factory setups aids the growth of the wearables market. Governments worldwide are becoming aware of the significant potential of innovative manufacturing technologies. Therefore, they support and fund R&D for technologies such as IIoT and expect to become potential adopters of the technology and private firms. They financially support new IoT projects and implementations to build and run smart factory setups.
  • Technical obstacles such as longer operating times, which are currently constrained by battery life and the limitations of other power sources, the balance between faster data transmission (for real-time operations) and low power consumption, weight reduction, and biocompatibility are expected to hinder the growth of B2B wearables. Data privacy concerns may slow the adoption of wearables in the B2B setup, where sensitive data is circulated through a network of wearables.
  • The COVID-19 pandemic highly impacted the wearables market. The global prices of consumer electronics witnessed a rise initially owing to the partial clampdown on manufacturing facilities; critical components such as NFC chips and RFID tags faced a slowdown in their supply chain. However, the market was positively impacted post-pandemic, accelerating the rise of the digital economy, particularly wearable devices such as smartwatches.

B2B Enterprise & Industrial Wearables Market Trends

Demand for Smart Factory Setups are Expected to Aid Growth of Wearables

  • Industrial wearables are being increasingly used due to the steady decline in component costs and improvements in functionality driven by learnings from the consumer sector. Industrial wearables increase efficiency, improve safety, shorten communication loops, accelerate onboarding and training processes, and enable remote experts to discuss technical issues.
  • Unfortunately, training is very hands-off by nature, especially in the manufacturing sector. This is because inexperience can lead to severe equipment damage, injuries, or poor performance. Employers can leverage wearable technology to make this age-old process modern and efficient. General Motors, for instance, leveraged Google Glass, an augmented reality glass, to provide a unique, improved training process for its employees.
  • According to the International Labor Organization, every 15 seconds, 151 workers have a work-related accident. ILO further divulged that yearly, at least 317 million workers have non-fatal occupational accidents worldwide. With wearable and embedded sensors, workers can be tracked to prevent injury from falls, heavy machinery, or overexertion. In the future, manufacturing units are expected to leverage the rise of IoT and connected machinery to make workplaces safer. Smart glasses with Augmented Reality (AR) are expected to be the next big thing in manufacturing facilities.
  • IBM is working with North Star BlueScope Steel, a global building and construction industry steel producer, to develop a cognitive platform to ensure employees stay safer at workplaces. The system uses IBM Watson IoT for wearable safety technology. The technology, a part of the IBM Employee Wellness and Safety Solution, gathers data from sensors embedded in helmets and wristbands and analyzes it to alert employees and their managers in real time.
  • Wearable devices for hands-free instructions and communication is a straightforward, practical application of the technology. For instance, oil, gas, and automotive workers often need to give complicated, documented instructions. Since there is no audit trail for these kinds of education, with paper, it is not easy to know whether instructions have been followed correctly or not. The software product that Intoware now has, WorkfloPlus, allows employees to use apps on different devices (wearables, smartphones, tablets, etc.) to provide reliable information to show that a process has been followed properly.

North America is Expected to hold the Major Market Share for B2B and Industrial Wearables

  • North America is expected to hold the largest market share for B2B & Industrial Wearables because of the adoption of the technology, penetration of the internet, and government expenditure on research leading to the development of technology for high-end applications like the military.
  • North America has the presence of prominent market players who offer wearable devices at a low price, making them affordable for customers. Many international players get their wearable devices manufactured and assembled by local manufacturers based in the region and then brand their names. The US and Canada account for the high adoption rate of consumer electronics. For instance, in the United States, BMW has been using smart glasses for inspection checking and quality assurance of its cars. The company's pilot allowed inspectors to take data through photos and videos to document potential deviations in production quality, allowing BMW to get rid of paper-based quality assurance checks, making the reviews efficient, and providing more contextual information related to the statements.
  • Wearable device manufacturers continuously innovate their wearable devices to attain a competitive advantage. Several manufacturers have integrated NFC technology into their wearable devices to enable payment functionalities. Also, the improved standard of living has led to a growing demand for wearable devices in this region.
  • According to CISCO, in the United States, there are expected to be 327 million total Internet users (94% of the population) by 2023, up from 307 million (92% of the population) in 2022. 32% of all networked devices are expected to be mobile-connected by the end of 2022, which drives the demand for the Wearables Market.
  • The future of military combat is expected to be high-tech as scientists use the Internet of Things for combat gear integrated with biometric wearables to help soldiers identify the enemy, perform better in battle, and access devices and weapons systems using edge computing. The United States Army Research Lab recently awarded USD 25 million to the Alliance for the Internet of Battlefield Things Research on Evolving Intelligent Goal-driven Networks (IoBT REIGN) to develop new predictive battlefield analytics. The US Govt remains one of the largest investors and consumers of such technology leading to the proliferation of technology in the region.

B2B Enterprise & Industrial Wearables Industry Overview

The B2B Enterprise & Industrial Wearables Market is consolidated, with a few players dominating the market. However, the proliferation of the technology that will reduce its cost and its increased applications in the labor-intensive service sector is expected to increase the market size. This is expected to attract several players into this market in the future.

In May 2022, B2B unicorn Zetwerk commissioned a state-of-the-art original design manufacturing (ODM) facility for hearables, wearables, and IoT (internet of things) devices in Noida. The Noida facility is spread over 50,000 square feet and comprises 16 manufacturing lines with advanced testers and an innovation lab for product development.

Additionally, in January 2022, Neurala, a leading vision AI software company, announced the launch of its new detection technology aimed at improving quality inspection at smart factories. Manufacturers strive to optimize their smart manufacturing lines via innovative solutions and technologies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing App Ecosystem Will Fuel Enterprise Adoption
    • 4.2.2 Demand for Smart Factory Setups are Expected to Aid Growth of Wearables
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Business Applications is a Primary Challenge in Deploying Wearables
    • 4.3.2 Perennial Concerns about Data Security and Existing Tech Integration Issues
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Device Type
    • 5.1.1 HMDs
    • 5.1.2 Wrist Wears (Smart Watch and Fitness Bands)
    • 5.1.3 Enterprise Smart Glass
    • 5.1.4 Smart Clothing and Body Sensors
    • 5.1.5 Wearable Cameras
    • 5.1.6 Other Device Types
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 IT and Telecom
    • 5.2.2 Healthcare
    • 5.2.3 Retail
    • 5.2.4 Insurance
    • 5.2.5 Manufacturing
    • 5.2.6 Other End-user Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oculus VR LLC (Facebook)
    • 6.1.2 Alphabet Inc.
    • 6.1.3 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.4 Sony Corporation
    • 6.1.5 HTC Corporation
    • 6.1.6 Apple Inc.
    • 6.1.7 Fitbit Inc.
    • 6.1.8 Xiaomi Inc.
    • 6.1.9 Seiko Epson Corporation
    • 6.1.10 Microsoft Corporation
    • 6.1.11 Texas Instruments Inc.
    • 6.1.12 Toshiba Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS