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市場調査レポート
商品コード
1686638

自動車用クーラント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Automotive Coolant - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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自動車用クーラント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自動車用クーラント市場は予測期間中にCAGR 4.18%を記録する見込みです。

Automotive Coolant-Market-IMG1

COVID-19パンデミックは世界経済に大きな影響を与えました。潜在的な事業閉鎖や景気後退の懸念が自動車用クーラント市場に打撃を与えました。さらに、封鎖命令によって道路を走る自動車の数が制限されたため、新車の登録台数は減少傾向にあります。しかし、自動車産業は現在、損失から回復し、世界中の消費者の高まる需要に応えるために高品質の製品を導入する道を開いています。自動車産業は2022年に生産台数で大きな成長を遂げ、予測期間中もさらに成長すると予想されています。道路を走る自動車の増加に伴い、クーラントの需要は予測期間中に大幅に増加すると予想されます。

中期的には、自動車産業が世界中で成長していることが市場拡大の原動力となっています。近年、乗用車の需要が増加しており、これが市場拡大を後押ししています。さらに、不凍液の安全な廃棄とリサイクルに関する厳しい規制要件によって、再利用可能なクーラントタイプがエンドユーザーに受け入れられています。

主要な自動車メーカーはディーゼル車とガソリン車を提供しており、これが世界中でエンジンクーラントの需要を高めています。主なクーラントメーカーは、エンジン部品の腐食を防ぐため、クーラント内に抵抗性のない化学物質を供給しています。また、クーラントは自動車の燃費向上に最も重要な役割を果たしており、調査期間中に高い普及率が見込まれています。

自動車と自動車メーカーの需要の増加と、費用対効果が高く、環境に優しく、毒性の少ない、寿命の長い製品の開発のための研究開発への継続的な投資は、予測期間中、自動車用クーラント市場を押し上げる可能性が高いです。さらに、先進国では、エチレングリコール、プロピレングリコール、グリセリンを含む様々な材料が容易かつ豊富に入手可能であるため、新規参入企業がこのような製品を開発するのに役立ち、自動車用クーラント市場をも牽引しています。

自動車用クーラント市場の動向

乗用車セグメントが市場を独占する見込み

中国、インド、ブラジルなど人口の多い国々での実用車需要の増加により、乗用車セグメントが予測期間末までに市場で大きなシェアを占めるとみられます。

自動車メーカーは、顧客にカスタマイズされたクーラント・潤滑剤ソリューションを提供するため、新しいブランドや製品を導入しており、自動車用クーラント市場のシェアを拡大しています。いくつかの世界OEMは、既存企業との合弁事業を通じて、あるいはFDI規制が導入された後に直接投資して、生産ユニットの設置や全国的な販売網・ディーラー網の強化に取り組んでいます。例えば

  • 2021年12月、エクソンモービルは、業界をリードするポートフォリオへの規律ある資本投資を維持しながら、今後6年間で温室効果ガス排出削減プロジェクトへの支出を150億米ドルに増やすことを含む企業計画を最終決定したと発表しました。
  • 2021年5月、シェブロン・コーポレーションとノーブル・ミッドストリーム・パートナーズLPは、先に発表した買収を完了し、ノーブル・ミッドストリームはシェブロンの間接完全子会社となったと発表しました。

さらに、Eクラス、クロスオーバー、SUV、ハッチバックへの高い需要が乗用車セグメントを牽引しており、これが自動車用クーラント市場を押し上げる可能性が高いです。自家用輸送への嗜好の高まりと消費者の購買力が、市場の乗用車セグメントを牽引しています。

予測期間中の乗用車市場は、自動車生産台数の増加や、世界の主要地域における自動車販売台数の増加を受け、幅広い消費者を惹きつける革新的な製品の投入に注力する主要OEM企業の増加により、より速いペースで成長するとみられます。

アジア太平洋地域が市場を独占

アジア太平洋地域は、インド、中国、日本を含む主要国で生産される自動車台数が多く、製造コストと労働コストが低いため、自動車用クーラントの世界市場で主要なシェアを占めています。インドは予測期間中、自動車需要の増加により顕著な成長が見込まれています。さらに、同地域では安価な労働力と原材料が入手可能であり、現地メーカーの増加も相まって、予測期間中、アジア太平洋地域の市場を促進する可能性が高いです。

インドは現在、世界第6位の乗用車メーカーであり、世界第2位の商用車開発国です。急速な工業化によってインフラが整備され、この地域市場の発展に寄与する可能性が高いです。中小企業の増加により、小型乗用車と大型トラックの需要が高まっています。

IOCL、HPCL、BPCLなどのインドのPSU石油会社やRILなどの民間企業は、原油生産能力を継続的に増強しています。エチレングリコールは原油の製品別であるため、原油の生産・精製能力が増加すれば、インドにおけるエチレングリコールの入手可能性が高まり、同時にインド国内の冷却剤生産が促進される可能性があります。

主な主要企業は、地域全体で製品ポートフォリオを強化するために製造施設を拡張しており、その結果、予測期間中に市場が大きく成長する可能性が高いです。例えば

  • 2022年8月、Shell Lubricantsはインドで電気自動車のバッテリー冷却剤を販売すると発表しました。シェル・ルブリカント・インディアは最近、マハラシュトラ州タロジャにある潤滑油調合工場の生産能力を増強し、現在、インドおよび南アジアに特化した製品のさらなる拡張を計画しています。

クーラントの国内生産が増加することで、クーラントメーカーは国内のクーラント需要の増加に対応できる可能性があります。これにより、今後数年間、同地域の自動車用クーラント市場は活性化すると予測されます。

自動車用クーラント産業の概要

自動車用クーラント市場は、 ExxonMobil Corp., TotalEnergies Inc., Valvoline Inc.などの主要企業によって支配されています。各企業は、顧客基盤を増やし収益創出を強化するため、地理的拡大に注力しています。例えば

  • 2023年3月、サウジアラビアの石油会社であるアラムコは、その完全子会社を通じてバルボリン社を26億5,000万米ドルで買収しました。この買収により、アラムコはクーラント製品を世界中に拡大します。
  • 2022年5月、Hellaは新しいクーラント・コントロール・ハブ(CCH)の最初の大量連続受注を受けました。メキシコのサン・ホセ・イトゥルビデにあるヘラのエレクトロニクス工場で2024年に量産が開始される予定です。
  • 2021年8月、Valvoline Inc.は最新のエンジン用に特別に設計された新しいクーラント技術、Valvoline Antifreeze Coolant HT-12(TM)GreenとValvoline Antifreeze Coolant HT-12 Pinkを発売しました。
  • 2021年4月、Valvolineはテキサス州の16のサービスセンターを買収し、直営のQuick-Lubeネットワークを拡大しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 自動車タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • ケミカルタイプ別
    • エチレングリコール
    • プロピレングリコール
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • BP PLC(Castrol)
    • Chevron Corp.
    • ExxonMobil Corp.
    • Saudi Aramco Group
    • TotalEnergies SE
    • Royal Dutch Shell PLC
    • Indian Oil Corp. Ltd
    • JXTG Holdings Inc.
    • Prestone Products Corp.
    • Amsoil Inc.
    • Voltronic GmbH
    • American Mfg Co.(Rudson)

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 使用車両データ、地域別、2018年~2028年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 世界のその他の地域
目次
Product Code: 53505

The Automotive Coolant Market is expected to register a CAGR of 4.18% during the forecast period.

Automotive Coolant - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic had a substantial impact on the global economic landscape. Concerns about potential business closures and recession hit the automotive coolant market. Moreover, registrations of new vehicles have been on a decline as lockdown orders have restricted the number of vehicles running on roads. However, the automotive industry is now recovering from the losses and paving the way to introduce quality products to cater to the rising demand from consumers across the globe. The automotive industry witnessed significant growth in terms of production in 2022, and is further anticipated to grow during the forecast period. With th increasing vehicles on road, the demand for coolant is antiicpated to increase signfiicantly during the forecats period.

Over the medium term, The market's expansion is being fueled by the automotive sector growing throughout the world. In recent years, there has been an increase in demand for passenger vehicles, which has aided market expansion. Furthermore, end user acceptance of reusable coolant types has been boosted by strict regulatory requirements for the safe disposal of antifreeze material and its recycling.

Key automakers are still offering diesel and gasoline vehicles which have fueled up the engine coolant demand across the globe. Key coolant manufacturers are providing resistance-free chemicals inside the coolant which avoid the corrosion of engine components. In addition, coolant has also played the most crucial role in upbringing the vehicle mileage thus, anticipating a high adoption rate over the study period.

The rise in demand for vehicles and automakers and continuous investments in R&D for the development of cost-effective, environment-friendly, and less toxic products with a high life are likely to boost the automotive coolant market during the forecast period. Moreover, the easy and abundant availability of various materials, including ethylene glycol, propylene glycol, and glycerin, in developed countries helps new entrants develop such products and also drives the automotive coolant market.

Automotive Coolant Market Trends

Passenger Car Segment Likely to Dominate the Market

The passenger car segment is likely to hold a significant share of the market by the end of the forecast period owing to a rise in the demand for utility vehicles in highly populated countries such as China, India, and Brazil.

Automobile manufacturers are introducing newer brands and products to offer customized coolant and lubricant solutions for customers, expanding the automotive coolant market's share. Several global OEMs are investing in the country through either joint ventures with established players or after FDI norms have been invested directly in setting up their production units or enhancing their sales and dealership networks across the country. For instance,

  • In December 2021, ExxonMobil announced that it had finalized corporate plans, which include increasing its spending to USD 15 billion on greenhouse gas emission-reduction projects over the next six years while maintaining disciplined capital investments in its industry-leading portfolio.
  • In May 2021, Chevron Corporation and Noble Midstream Partners LP announced that they had completed the previously announced acquisition, which resulted in Noble Midstream becoming an indirect, wholly-owned subsidiary of Chevron.

Moreover, high demand for e-class, crossovers, SUVs, and hatchbacks is driving the passenger vehicle segment, which, in turn, is likely to boost the automotive coolant market. The rise in preferences for private transport and purchasing power of consumers is driving the passenger vehicle segment of the market.

The Passenger car segment of the market during the forecast period is to grow at a faster pace owing to rising vehicle production and the growing focus of key OEMs on launching innovative products to attract a wide range of consumers in wake of rising vehicle sales across major regions in the world.

Asia-Pacific dominating the Market

Asia-Pacific held a leading share of the global automotive coolant market due to the higher volume of vehicles produced in major countries, including India, China, and Japan, and lower manufacturing and labor costs across the region. India is expected to witness prominent growth due to the rising demand for vehicles during the forecast period. Moreover, the availability of inexpensive labor and raw material in the region, coupled with the increasing number of local manufacturers, is likely to propel the market in Asia-Pacific during the forecast period.

India is presently the sixth-biggest passenger vehicle manufacturer globally and the second-leading commercial vehicle developer. Rapid industrialization has given way to improvements in the infrastructure, which is likely to benefit the regional market's progress. The swelling number of small and medium enterprises has elevated the demand for light passenger vehicles and heavy-duty trucks.

Indian PSU oil players, like IOCL, HPCL, BPCL, etc., and private players like RIL are continuously increasing their crude oil production capacity. As ethylene glycol is a crude oil by-product, the increasing production and refining capacity of crude oil may increase the availability of ethylene glycol in India, simultaneously boosting the domestic production of coolants in the country.

Major key players expanding their manufacturing facilities to enhance the product portfolios across the region, which in turn is likely to witness major growth for the market during the forecast period. For instance,

  • In August 2022, Shell Lubricants announced it sell electric vehicle battery coolants in India. Shell Lubricant India had increased its production capacity at its lubricant oil-blending plant at Taloja in Maharashtra recently, and it now plans further expansions for a few more India- as well as South Asia-specific products.

The increasing domestic production of coolants may significantly help coolant manufacturers cater to the rising demand for coolants in the country. This is projected to fuel the automotive coolant market in the region over the next few years.

Automotive Coolant Industry Overview

The automotive coolant market is dominated by several key players such as ExxonMobil Corp., TotalEnergies Inc., Valvoline Inc., and others. The companies are focusing on geographic expansion for increasing their customer base and enhancing revenue generation. For instance,

  • In March 2023, Aramco, The Saudi Arabian Oil Company acquired Valvoline Inc. for USD 2.65 billion, through one of its wholly-owned subsidiaries. Through this acquisition, Aramco will expand its coolant products across the globe.
  • In May 2022, Hella received the first large-volume series order for its new Coolant Control Hub (CCH). Series production is expected to start in 2024 at Hella's electronics plant in San Jose Iturbide, Mexico.
  • In August 2021, Valvoline Inc. launched new coolant technology specifically designed for modern engines, called Valvoline Antifreeze Coolant HT-12(TM) Green and Valvoline Antifreeze Coolant HT-12 Pink.
  • In April 2021, Valvoline expanded its company-owned Quick-Lube Network with the acquisition of 16 service centers in Texas.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Car
    • 5.1.2 Commercial Vehicle
  • 5.2 By Chemical Type
    • 5.2.1 Ethylene Glycol
    • 5.2.2 Propylene Glycol
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 BP PLC ( Castrol)
    • 6.2.2 Chevron Corp.
    • 6.2.3 ExxonMobil Corp.
    • 6.2.4 Saudi Aramco Group
    • 6.2.5 TotalEnergies SE
    • 6.2.6 Royal Dutch Shell PLC
    • 6.2.7 Indian Oil Corp. Ltd
    • 6.2.8 JXTG Holdings Inc.
    • 6.2.9 Prestone Products Corp.
    • 6.2.10 Amsoil Inc.
    • 6.2.11 Voltronic GmbH
    • 6.2.12 American Mfg Co. (Rudson)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IN-USE VEHICLE DATA, BY GEOGRAPHY, 2018-2028

  • 8.1 North America
  • 8.2 Europe
  • 8.3 Asia Pacific
  • 8.4 Rest of the World