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市場調査レポート
商品コード
1519780
ひげ用グルーミング製品市場レポート:製品タイプ、年齢層、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年Beard Grooming Products Market Report by Product, Type, Age Group, Distribution Channel, End-User, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ひげ用グルーミング製品市場レポート:製品タイプ、年齢層、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のひげ用グルーミング製品市場規模は2023年に293億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに516億米ドルに達し、2024年から2032年の間に6.3%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ひげのグルーミング製品は、様々な顔の毛の成長と維持のための製品を指します。これらは主に、ブラッシング、髭の健康的な成長の制御と促進、顔の毛の薄い部分を埋めるために使用されます。ひげの成長は遺伝的なもので、体内に存在するテストステロンとジヒドロテストステロン(DHT)のレベルに影響されます。
一般的に使用されるひげ手入れ製品には、ひげ用オイル、バーム、シャンプー、柔軟剤、ジェル、美容液などがあります。ひげ用オイルは、髪を柔らかくし、皮膚のかぶれやかゆみを防ぐ、栄養豊富な軽量溶液です。バームには天然オイル、バター、ワックスが含まれており、髭のスタイリングや形成に必要な重さを与えます。ひげ用ウォッシュやシャンプーは、髪に蓄積された余分な皮脂や汚れを取り除き、顔の汚れを徹底的に落とします。これらの製品は通常、キャリアオイル、人工または天然の香料、エッセンシャルオイルを使用して製造されています。また、ホウ素、ビオチン、亜鉛、マグネシウム、ビタミンA、ビタミンB、ビタミンD、ビタミンEなどの栄養素も配合され、栄養価を高めています。アンドロゲンヘアの成長に役立つとされるミノキシジル配合の製品もあります。その他のひげ用コーム、ローラー、ハサミなどの製品は、個々の毛束をまっすぐにし、休止状態の顔の毛包を活性化させ、皮膚による製品の吸収を助けるために使用されます。ひげ用ケア製品は長期間使用することで、皮膚に潤いを与え、ひげの質感を向上させ、ひげのスタイリングをしやすくします。また、使用者の全体的な衛生状態や外見の維持にも役立ちます。
男性の身だしなみ意識の高まりが市場に明るい展望をもたらす
世界中で急速な都市化と進化するスタイルステートメントに伴い、消費者、特に男性の間でパーソナルグルーミングに対する意識が高まっています。これは市場成長を牽引する主な要因の一つです。ここ数年、男性は自分の外見や身だしなみに対する意識が高まっており、その結果、高品質の衣料品に投資したり、引き締まった健康的な体型を維持するために体を動かしたり、革新的なグルーミング製品を使用したりするようになっています。ひげを蓄えることは、男性の自信を高め、より成熟した印象を与えるようです。これを実現するために、消費者は基本的なものから高度なスタイリング機能を備えたシェーバーやカミソリなど、革新的な髭手入れ製品を使用しています。また、オイル、シャンプー、ジェル、モイスチャライザーを使って、髭を洗浄し、ブラッシングし、全体的な見た目を維持しています。また、これらの製品は、毛がパサついたり、ほこりをかぶったりするのを防ぐのにも役立ちます。グルーミングの専門家たちは、既存の伝統的なひげスタイルに革新を加え、若者たちにとってより魅力的な斬新でトレンディなスタイルを開発しています。そのようなスタイルには、ひげの形状や質感を長期間維持するために使用する、ひげ専用のグルーミング・ツールや製品が必要です。
オーガニック製品への嗜好の変化が市場成長に有利に働く
パーソナルケア製品における合成化学物質や人工成分の使用に関連するリスクに関する意識の高まりに伴い、髭手入れ製品メーカーは、オイル、シャンプー、髭柔軟剤の製造にオーガニックや天然原料を使用するようになってきています。アルガンオイル、ホホバオイル、アーモンドオイル、ひまし油、アボカドオイル、ココナッツオイル、アロエベラジェル、コーヒーエキスなどの植物エキス、エッセンシャルオイル、ハーブ成分を利用しています。これらの天然成分は、発疹やかゆみ、出血を引き起こす可能性のあるアレルギー反応を引き起こすリスクを最小限に抑えます。また、顔の産毛のきめを整え、なめらかにし、光沢を増す効果もあります。例えば、シアバターはひげに柔らかさを与えるために、蜜蝋は毛根や小さな毛のパッチをコントロールし管理するために、麻の実はひげに心地よい香りを加えるために使用されます。これらの製品には、ビタミンA、B、C、E、ビオチン、ナイアシン、リボフラビン、葉酸、ノコギリヤシも配合されています。これに伴い、製品メーカー各社は、硫酸塩や石油系製品を使用せず、肌に潤いを与える植物由来の保湿剤を開発しています。また、オーガニックのひげ用グルーミング製品は、すべての肌タイプに適合し、動物実験を行わず、人間が安全に使用できるようにしています。さらに、メーカー各社は、より効率的で長持ちするオーガニック製品を開発するため、大規模な研究開発(R&D)活動に投資しています。
ソーシャルメディア・プラットフォームの普及と製品のプレミアム化が市場成長に寄与
市場は、製品メーカーによる様々なソーシャルメディア・プラットフォーム上での積極的なプロモーション活動によってさらに牽引されています。メーカー各社は、自社のブランドや製品を宣伝するために、非常に効果的なデジタル・マーケティング戦略を採用しています。これに伴い、ミレニアル世代とX世代(Gen X)は、髭グルーミング製品の最大消費者の1つと考えられており、ソーシャルメディアのパーソナリティの影響を強く受けています。製品ベンダーは革新的なマーケティング戦略を駆使し、影響力のある有名人やスポーツ選手を通じて製品を宣伝し、より幅広い消費者層を獲得しています。また、審美的に魅力的で革新的なパッケージング・ソリューションを活用し、ターゲットとなる消費者の注目を集め、高品質でプレミアムな製品を通じて本物の贅沢な体験を提供しています。さらに、オンライン小売プラットフォームと効率的な配送システムの開拓も市場成長を後押ししています。これらのサービスにより、消費者は自宅にいながらスマートフォンやノートパソコンを使って注文できるようになった。さらに、これらのサービスにより、製品メーカーやベンダーは遠隔地にいる消費者にも商品を届けることができます。
ひげの移植手術への嗜好の高まり
ひげ移植とは、ひげの脱毛を回復させ、顔の毛を永久に濃くするために行われる医療処置のことです。これは、頭皮の背面から個々の小さな毛包を除去し、ひげやもみあげのハゲパッチに移植することを含みます。移植は低侵襲(MI)であるにもかかわらず、腫れ、巻き毛、軽度のあざ、赤み、ドナー部位の過敏性などの一時的な副作用があるかもしれません。そのため、術後は回復を早め、不快感を最小限に抑え、発毛を促進するために、様々なひげ用グルーミング製品を使用します。
The global beard grooming products market size reached US$ 29.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 51.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.3% during 2024-2032.
Beard grooming products refer to various facial hair growth and maintenance products. They are primarily used for brushing, controlling and promoting the healthy growth of beard and filling patches of thin facial hair. Beard growth is a genetically driven process and is impacted by the levels of testosterone and dihydrotestosterone (DHT) present in the body.
Some of the commonly used beard grooming products include beard oil, balm, shampoo, softener, gel and serum. Beard oil is a light-weight nutrient-rich solution that softens the hair and prevents rashes and itching on the skin. The balm contains natural oils, butter and waxes, which give it the necessary weight for beard styling and sculpting. The beard wash or shampoo removes the excess oil and grime that gets accumulated in the hair and thoroughly cleanse the face. These products are usually manufactured using carrier oils, artificial or natural fragrances and essential oils. They are also enriched with other nutrients, such as boron, biotin, zinc, magnesium and vitamin A, B, D and E for enhanced nourishment. Some products are fortified with a specialized minoxidil solution that is known to be beneficial for the growth of androgenic hair. Other products, such as beard comb, roller and scissors, are used for straightening the individual hair strands, activating dormant facial hair follicles and assisting in the absorption of the product by the skin. Over prolonged use, beard care products also hydrate the skin and aid in improving the texture of the hair that makes the beard easy to style. They also aid in maintaining the overall hygiene and physical appearance of the user.
Increased Awareness among Men for Personal Grooming Creating a Positive Outlook for the Market
With rapid urbanization and evolving style statements across the globe, there is an increasing awareness among consumers, especially men, for personal grooming. This represents one of the primary factors driving the market growth. Over the years, men have become more conscious regarding their looks and appearances and consequently, they are investing in high-quality apparel, indulging in physical activities to look much leaner and fitter and using innovative grooming products. Wearing a beard seems to elevate confidence in men and provides them with a more mature look. In order to achieve this, consumers are using innovative beard grooming products, such as shavers and razors that are equipped with basic to advanced styling features. They are also using oils, shampoos, gels and moisturizers to clean, brush and maintain the overall look of the beard. These products also assist in preventing the hair from looking flaky and dusty. Grooming professionals are innovating with the existing and traditional beard styles to develop novel and trendy styles that are more attractive to the young population. Such styles require specialized beard grooming tools and products, which are used for maintaining the shape and texture of the beard for an extended period.
Shifting Preference Toward Organic Product Variants to Favor the Market Growth
With the growing awareness regarding the risks associated with the use of synthetic chemicals and artificial ingredients in personal care products, beard grooming product manufacturers are increasingly using organic and natural raw material for the production of oils, shampoos and beard softeners. They are utilizing plant extracts, essential oils and herbal ingredients, such as argan, jojoba, almond, castor, avocado and coconut oil, aloe vera gel and coffee extracts. These natural ingredients minimize the risks of developing allergic reactions on the skin that might cause rashes, itching or bleeding. They also assist in improving the texture, smoothening and enhancing the sheen of the facial hair. For instance, shea butter is used for adding softness to the beard, beeswax is used for controlling and managing hair follicles or small hair patches and hemp seed is used for adding a pleasant fragrance to the beard. These products are also enriched with vitamins A, B, C and E, biotin, niacin, riboflavin, folic acid and saw palmetto. In line with this, product manufacturers are creating plant-based moisturizers that provide enhanced hydration to the skin and are free from sulphates and petroleum-based products. Organic beard grooming products are also compatible with all skin types and are not tested on animals to be made safe for human use. Furthermore, manufacturers are investing in extensive research and development (R&D) activities to develop organic products with higher efficiency and long-lasting results.
Proliferation of Social Media Platforms and Premiumization of Products Contributing to the Market Growth
The market is further driven by the aggressive promotional activities by product manufacturers on various social media platforms. They are adopting highly effective digital marketing strategies to promote their brands and products. In line with this, millennials and generation X (Gen X) are considered to be among the largest consumers of beard grooming products and are highly influenced by the social media personalities. Product vendors are using innovative marketing strategies to promote these products through influential celebrities and sports personalities to reach and attract a broader consumer base. They are also utilizing aesthetically appealing and innovative packaging solutions to grab the attention of their target audience and provide them with an authentic and luxurious experience through high-quality and premium products. Furthermore, the development of online retail platforms and efficient delivery systems have also favored the market growth. These services have enabled consumers to place orders through their smartphones and laptops in the convenience of their homes. Moreover, they also allow product manufacturers and vendors to reach the consumers present in remote locations.
Increasing Preference for Beard Transplant Procedures
A beard transplant refers to a medical procedure that is conducted to reverse beard loss and thicken facial hair permanently. It involves the removal of tiny individual hair follicles from the back of the scalp and transplanted into any bald patches on the beard or sideburns. Even though the transplant is minimally invasive (MI), there might be some temporary side effects, such as swelling, ingrown hair, mild bruising, redness and sensitivity in the donor area. As a result, individuals use various beard grooming products post-operation to speed up the recovery, minimize discomfort and promote hair regrowth, which is further contributing to the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global beard grooming products market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product, type, age group, distribution channel and end-user.
Beard Oil
Beard Wax
Beard Shampoo
Others
Conventional
Organic
Millennials
Gen X
Baby Boomer
Supermarkets and Hypermarkets
Pharmacy Stores
Online Stores
Others
Personal
Commercial
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Poland
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Others
Middle East and Africa
Saudi Arabia
Iran
Turkey
United Arab Emirates
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
The competitive landscape of the industry has also been examined, with some of the key players being The Famous Beard Oil Company, The Man Company (Helios Lifestyle Private Limited), Beardbrand, The Bearded Bastard, Texas Beard Company, Billy Jealousy, Smoky Mountain Beard Co., LLC, Quallis Brands LLC (Scotch Porter), Honest Amish and Murdock Limited (Murdock London).