市場調査レポート
商品コード
1519358
トラックプラトゥーニング市場レポート:プラトゥーニングタイプ、通信技術、技術、サービス、センサータイプ、地域別、2024年~2032年Truck Platooning Market Report by Platooning Type, Communication Technology, Technology, Services, Sensor Type, and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
トラックプラトゥーニング市場レポート:プラトゥーニングタイプ、通信技術、技術、サービス、センサータイプ、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のトラックプラトゥーニング市場規模は2023年に31億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに248億米ドルに達し、2024年から2032年の間に25.5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
トラック・プラトゥーニングは、最新技術の活用によって複数のトラックを車列に連結することを含みます。一般に、多数のトラック間の距離を維持するために、車車間(V2V)通信、レーダー、センサー技術を採用しています。これらのソリューションの導入は、温室効果ガス(GHG)の排出と燃料消費を最小限に抑え、同時に自動車全体の安全性を向上させる。これとは別に、トラック・プラトゥーニングは、効率的な輸送システムを維持するためのさまざまなプロセスを合理化し、その結果、交通渋滞がさらに減少します。
世界市場は主に自動車セクターにおける継続的な技術進歩によって牽引されています。これはさらに、自動化技術の採用の高まりと、さまざまな車両へのモノのインターネット(IoT)対応デバイスの実装によって支えられています。例えば、トラックへの自動運転支援システム(ADAS)の統合が進んでいることは、市場に明るい見通しをもたらしています。さらに、大衆の間で環境に対する関心が高まっていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。さらに、交通事故の増加により、世界中で厳格な交通安全基準が実施されていることも、トラック・プラトゥーニングが 促進要因のミスによる事故を防ぐのに役立つため、市場の成長を後押ししています。これとは別に、インフラ開発プロジェクトの増加や、ロジスティクス部門全体の商業運営の継続的な改善も、主要な成長促進要因と考えられています。さらに、サプライチェーンの効率を向上させながら輸送コストを削減するのに役立つ自律型・半自律型トラックの開拓は、有利な市場シナリオを生み出すと予想されます。急速なデジタル化と工業化、製品革新に対する公的・民間企業による投資の増加、主要プレーヤーによる広範な研究開発(R&D)活動など、その他の要因が世界レベルでの市場成長をさらに促進すると予測されます。
The global truck platooning market size reached US$ 3.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 24.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 25.5% during 2024-2032.
Truck platooning involves the linking of multiple trucks in a convoy through the utilization of modern technologies. It generally employs vehicle-to-vehicle (V2V) communication, radar and sensor technologies for maintaining a close distance between numerous trucks. The deployment of these solutions aids in minimizing greenhouse gas (GHG) emissions and fuel consumption while improving the overall safety of automobiles. Apart from this, truck platooning also streamlines various processes for maintaining an efficient transportation system, which further results in the reduction of traffic congestion.
The global market is primarily driven by continual technological advancements in the automotive sector. This is further supported by the rising adoption of automated technologies and the implementation of Internet of Things (IoT)-enabled devices in various vehicles. For instance, the rising integration of automated driving assistance systems (ADAS) with trucks is creating a positive outlook for the market. Additionally, the growing environmental concerns among the masses are positively influencing the market growth. Moreover, the implementation of stringent traffic safety norms across the globe due to the increasing incidences of road accidents is also providing a boost to the market growth as truck platooning helps prevent accidents caused due to driver errors. Apart from this, the increasing number of infrastructural development projects and continuous improvements in commercial operations across the logistics sector are considered to be major growth-inducing factors. Furthermore, the development of autonomous and semi-autonomous trucks that can help reduce transportation costs while improving supply chain efficiency is expected to create a favorable market scenario. Other factors, including rapid digitization and industrialization, increasing investments by public and private firms in product innovation and extensive research and development (R&D) activities conducted by key players, are further projected to drive the market growth on the global level.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global truck platooning market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on platooning type, communication technology, technology, services and sensor type.
Driver-Assistive Tuck Platooning (DATP)
Autonomous Truck Platooning
Vehicle-To-Infrastructure (V2I)
Vehicle-To-Vehicle (V2V)
Vehicle-To-Everything (V2X)
Adaptive Cruise Control (ACC)
Blind Spot Warning (BSW)
Global Positioning System (GPS)
Forward Collision Warning (FCW)
Lane Keep Assist (LKA)
Others
Telematics-Based Services
Automatic Crash Notification
Emergency Calling
Navigation and Infotainment
On-Road Assistance
Remote Diagnostics
Vehicle Tracking
Platooning-Based Services
Pricing
Financial Transaction
Match Making
Image Sensor
Radar Sensor
LiDAR Sensor
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AB Volvo, Aptiv PLC, Continental Aktiengesellschaft, DAF Trucks N.V. (PACCAR Inc.), Hino Motors Ltd. (Toyota Motor Corporation), Intel Corporation, Iveco Group N.V., Knorr-Bremse Aktiengesellschaft (Kb Holding GmbH), Peloton Technology, Robert Bosch GmbH, Scania AB (Traton SE) and ZF Friedrichshafen AG (Zeppelin-Stiftung).