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市場調査レポート
商品コード
1468356
仮想網膜ディスプレイ市場レポート:技術、用途、地域別、2024~2032年Virtual Retinal Display Market Report by Technology (Optics, Driver and Controller Electronics, Light Source, and Others), Application (Aerospace, Medical, Gaming and Entertainment, Sports, Training and Simulation, and Others), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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仮想網膜ディスプレイ市場レポート:技術、用途、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の仮想網膜ディスプレイ市場規模は、2023年に200億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに2,419億米ドルに達し、2024~2032年の間に31.3%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
仮想網膜ディスプレイ(VRD)とは、低エネルギーのレーザーを利用して人間の網膜上に画像を直接表示するヘッドマウントディスプレイ装置のことです。VRDは、標準サイズのディスプレイが数フィート先に浮かんでいるような錯覚をユーザーに与えます。仮想網膜ディスプレイは、明るさの向上、高コントラスト、解像度の向上、低消費電力など、多くの利点を記載しています。その結果、医療、軍事、航空・戦術、エンジニアリング、ゲーム・娯楽、スポーツなど、数多くの産業で幅広い用途が見いだされています。
高度なプライバシーを維持しつつ、ユーザー体験の向上、コンテンツ接続性の向上、視野角(FoV)の改善に対する需要の高まりが、主に世界の仮想網膜ディスプレイ市場を牽引しています。これに加えて、VRDとゲーム機、スマートフォン、ラップトップとの統合が進むとともに、ゲーム分野での仮想現実や拡大現実の採用が増加していることも、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、治療や外科手術への応用が期待されるVRDが医療セグメントで広く利用されていることも、大きな成長促進要因となっています。さらに、現場の従業員が操作プロトコルや回路図などの重要な情報にリアルタイムでアクセスできるようにするため、エンジニアリング業界でVRDの利用が拡大していることも、市場の成長を後押ししています。このほか、航空宇宙セグメントでのトレーニングやシミュレーション活動でVRDの利用が拡大していることも、経験を模倣することでコストを節約し、物理的なセットアップの必要性を排除できることから、市場成長にプラスの影響を与えています。さらに、あらゆる健康リスクを軽減する放射線防護を提供する高度なVRD技術の採用のための広範な研究開発活動も、世界市場を推進しています。今後数年間は、高解像度でリアルタイムに画像を作成する軽量でコンパクトなデバイスの人気が高まっており、世界の仮想網膜ディスプレイ市場を牽引すると予想されます。
The global virtual retinal display market size reached US$ 20.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 241.9 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 31.3% during 2024-2032.
A virtual retinal display (VRD) refers to a head-mounted display device that utilizes low-energy lasers to directly show a picture onto the human retina. It offers user with the illusion of watching a standard-sized display floating several feet away. A virtual retinal display provides numerous benefits, such as enhanced brightness, high contrast, improved resolution, and low power consumption. As a result, it finds a wide range of applications across numerous industries, including healthcare, military, aviation and tactical, engineering, gaming and entertainment, sports, etc.
The increasing demand for enhanced user experience, better content connectivity, and improved Field of View (FoV) while maintaining high levels of privacy is primarily driving the global virtual retinal display market. In addition to this, the rising adoption of virtual and augmented reality in the gaming sector along with the growing integration of VRD with gaming consoles, smartphones, and laptops is further propelling the market growth. Moreover, the widespread utilization of VRD in the healthcare sector with potential applications in therapeutics and surgical procedures is acting as a significant growth-inducing factor. Additionally, the elevating employment of VRD in the engineering industry for providing field employees with access to crucial information, including operational protocols and circuit diagrams, in real-time is also augmenting the growth of the market. Besides this, the expanding usage of VRD in training and simulation activities in the aerospace sector as it saves costs by mimicking the experience and eliminates the requirement for physical setup, is positively influencing the market growth. Furthermore, the extensive R&D activities for the introduction of advanced VRD technology that offers radiation protection to mitigate any health risk are also propelling the global market. In the coming years, the emerging popularity of lightweight and compact devices that create images with high resolution and in real-time is expected to drive the global virtual retinal display market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global virtual retinal display market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on technology and application.
Optics
Driver and Controller Electronics
Light Source
Others
Aerospace
Medical
Gaming and Entertainment
Sports
Training and Simulation
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avegant Corp., Himax Technologies Inc., Innovega Inc., Magic Leap Inc., Omnivision Technologies Inc., Optinvent, QD Laser and Vuzix Corporation.