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市場調査レポート
商品コード
1528933

仮想網膜ディスプレイ市場:技術タイプ別、製品形態別、エンドユーザー産業別、予測、2024年~2032年

Virtual Retinal Display Market, By Technology Type (Laser-based VRD, MEMS-based VRD, OLED-based VRD), By Product Form (Head-mounted Displays (HMDs), Desktop Monitors, Embedded Systems, Wearable Devices), By End-user Industry & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
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仮想網膜ディスプレイ市場:技術タイプ別、製品形態別、エンドユーザー産業別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月07日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

仮想網膜ディスプレイの市場規模は、ディスプレイ技術の進歩、コンパクトでポータブルなディスプレイソリューションへの需要の増加、多様な産業におけるアプリケーションの拡大により、2024年から2032年にかけてCAGR 45%以上で拡大すると予測されています。

仮想網膜ディスプレイ(VRD)は、スキャニングレーザービームを利用して網膜に直接画像を投影し、従来のスクリーンを必要とせずに高解像度のビジュアルを提供します。この技術は、ヘルスケア、航空、自動車、ゲームなど、没入感や忠実度の高い視覚体験が重要視される産業で特に魅力的です。例えば、2023年2月、シャオミは最新のプロトタイプ「ワイヤレスARグラス・ディスカバリー・エディション」を発表しました。

様々な分野でVRやAR技術の採用が増加していることも、高度なディスプレイ・ソリューションの需要を促進しています。これらのディスプレイは、従来のディスプレイ技術と比較して、眼精疲労の軽減、広い視野、優れた画質などの利点を提供します。ディスプレイ解像度の向上、待ち時間の短縮、ユーザーエクスペリエンスの向上を目指した研究開発の継続的な取り組みが、市場の成長をさらに後押しします。

仮想網膜ディスプレイ産業は、技術タイプ、製品形態、エンドユーザー産業、地域に分類されます。

技術タイプ別に見ると、レーザーベースのVRD分野は、高解像度で鮮明な視覚体験を提供でき、目の疲労も少ないことから、2024~2032年の間に市場規模は相応の成長率を示すと予測されています。レーザーベースのVRDシステムは、スキャニングレーザービームを使用して網膜に直接画像を投影し、従来のディスプレイ技術と比較してより鮮明で詳細なビジュアルを提供します。

仮想網膜ディスプレイ市場は、ヘルスケアのエンドユーザー産業分野から2032年まで顕著なCAGRで成長します。この成長は、この技術が医療画像、診断、外科手術に革命をもたらす可能性があるためです。仮想網膜ディスプレイは、臨床医や外科医に網膜上に直接投影される高解像度のリアルタイム視覚化を提供し、複雑な解剖学的構造や医療データの正確な視覚化を可能にします。

アジア太平洋の仮想網膜ディスプレイ産業は、技術の進歩と多様な産業への応用拡大により、2024年から2032年にかけて有利な成長機会を生み出すと予測されています。民生用電子機器の製造・研究分野での存在感が強いため、ウェアラブル機器、ゲーム機、車載用ディスプレイへのVRDの統合が促進され、APAC全域で没入型デジタル体験にますます引き込まれる技術に精通した人々に対応しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 没入型ゲームやエンターテインメント体験に対する需要の増加
      • ディスプレイ技術の進歩によるVRD性能の向上
      • 医療用画像処理および外科手術におけるVRDの採用増加
      • 航空宇宙・防衛用途におけるVRDの使用拡大
      • ARおよびMR市場の拡大
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 製造コストが高いため、大量採用には手が届きにくいです。
      • 長時間の使用による健康への懸念
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:技術タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • レーザーベースVRD
  • MEMSベースVRD
  • OLEDベースVRD

第6章 市場推計・予測:製品形態別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ヘッドマウントディスプレイ(HMD)
  • デスクトップモニター
  • 組み込みシステム
  • ウェアラブルデバイス

第7章 市場推計・予測:エンドユーザー産業別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 家電
  • ヘルスケア
  • 航空宇宙・防衛
  • 自動車
  • 小売・広告
  • 教育・トレーニング
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Analogix Semiconductor Inc.
  • Avegant Corporation
  • eMagin Corporation
  • Himax Technologies Inc.
  • Human Interface Technology Laboratory
  • Magic Leap Inc.
  • Movidius Inc.(Intel Corporation)
  • OmniVision Technologies Inc.
  • Optivent
  • QD Laser Co. Ltd
  • Texas Instruments Inc.
  • Vuzix
目次
Product Code: 9384

Virtual retinal display market size is projected to expand over 45% CAGR from 2024 to 2032 driven by advancements in display technology, increasing demand for compact and portable display solutions, and the growing applications in diverse industries. Virtual retinal display (VRD) utilizes scanning laser beams to directly project images onto the retina to offer high-resolution visuals without the need for conventional screens. This technology is particularly appealing in industries like healthcare, aviation, automotive, and gaming, where immersive and high-fidelity visual experiences are important. For instance, in February 2023, Xiaomi introduced its latest prototype, the Wireless AR Glass Discovery Edition, featuring a display described as retina-level.

The rising adoption of VR and AR technologies across various sectors is also driving the demand for advanced display solutions. These displays offer advantages, such as reduced eye strain, a wider field of view, and superior image quality compared to traditional display technologies. Continued R&D efforts aimed at improving display resolution, reducing latency, and enhancing user experience will further propel the market growth.

The virtual retinal display industry is classified into technology type, product form, end-user industry, and region.

Based on technology type, the market size from the laser-based VRD segment is slated to witness a decent growth rate during 2024-2032 due to its ability to deliver high-resolution and vivid visual experiences with minimal eye fatigue. Laser-based VRD systems employ scanning laser beams to directly project images onto the retina to offer sharper and more detailed visuals compared to traditional display technologies.

Virtual retinal display market from the healthcare end-user industry segment will grow at a notable CAGR through 2032. The growth is owing to the potential of the technology to revolutionize medical imaging, diagnostics, and surgical procedures. Virtual retinal displays offer clinicians and surgeons high-resolution, real-time visualizations directly projected onto the retina to enable precise visualization of complex anatomical structures and medical data.

Asia Pacific virtual retinal display industry is projected to generate lucrative growth opportunities during 2024-2032 attributed to technological advancements and expanding applications across diverse industries. The strong presence in consumer electronics manufacturing and research is facilitating the integration of VRD into wearable devices, gaming consoles, and automotive displays for catering to a tech-savvy population increasingly drawn to immersive digital experiences across APAC.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Virtual retinal display industry 360° synopsis, 2021 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total addressable market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing demand for immersive gaming and entertainment experiences
      • 3.8.1.2 Advancements in display technology enhancing VRD performance
      • 3.8.1.3 Rising adoption of VRD in medical imaging and surgery
      • 3.8.1.4 Growing use of VRD in aerospace and defense applications
      • 3.8.1.5 Expansion of AR and MR markets
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High production costs limiting affordability for mass adoption
      • 3.8.2.2 Potential health concerns related to prolonged usage
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Technology Type, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Laser-based VRD
  • 5.3 MEMS-based VRD
  • 5.4 OLED-based VRD

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Product Form, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Head-mounted Displays (HMDs)
  • 6.3 Desktop monitors
  • 6.4 Embedded systems
  • 6.5 Wearable devices

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By End-user Industry, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Consumer electronics
  • 7.3 Healthcare
  • 7.4 Aerospace & defense
  • 7.5 Automotive
  • 7.6 Retail & advertising
  • 7.7 Education & training
  • 7.8 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Analogix Semiconductor Inc.
  • 9.2 Avegant Corporation
  • 9.3 eMagin Corporation
  • 9.4 Himax Technologies Inc.
  • 9.5 Human Interface Technology Laboratory
  • 9.6 Magic Leap Inc.
  • 9.7 Movidius Inc. (Intel Corporation)
  • 9.8 OmniVision Technologies Inc.
  • 9.9 Optivent
  • 9.10 QD Laser Co. Ltd
  • 9.11 Texas Instruments Inc.
  • 9.12 Vuzix