デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1628749

仮想網膜ディスプレイ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Virtual Retinal Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
仮想網膜ディスプレイ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

仮想網膜ディスプレイ市場は予測期間中にCAGR 42.6%を記録する見込み

Virtual Retinal Display-Market-IMG1

主なハイライト

  • 網膜ディスプレイは、他のディスプレイに比べて安全性が高いです。網膜ディスプレイを使えば、ユーザーは音声でディスプレイの強度をコントロールできます。この技術の採用により、人々はセキュリティやプライバシーの問題を抱えることなく、どのような環境でも働きやすくなっています。
  • この技術は暗視ゴーグルによって引き起こされる高い眼精疲労に対処するため、航空宇宙・防衛分野で応用されています。ヘルスケア分野での応用は広く、外傷の治療からがん発見の補助としての使用まで多岐にわたる。
  • 仮想網膜ディスプレイは消費電力に関して非常に効率的で、今日のモバイル機器で一般的に使用されている郵便切手のようなLCDスクリーンよりもはるかに少ない電力しか必要としないです。ゲーム&娯楽産業の用途が仮想網膜ディスプレイ市場の需要を牽引しているのは、この産業がこの技術をいち早く採用し、ユーザーによる拡張現実(AR)や仮想現実(VR)アプリケーションの需要が生まれたからです。
  • その一方で、仮想網膜ディスプレイに関する認知度を高める必要性が市場の成長を妨げると予想されます。仮想網膜ディスプレイの主な問題点は、乗り物酔いを引き起こす可能性があることです。こうした抑制要因が市場の成長を低下させると言われています。
  • COVID-19の流行は社会と世界経済に影響を及ぼしています。世界的に製造施設が閉鎖された結果、閉鎖された国の収入とビジネスが大幅に失われました。パンデミックは生産や製造工程に大きな悪影響を及ぼしています。しかし、COVID-19と戦うために、企業は製品開発に積極的に投資しています。

仮想網膜ディスプレイ市場動向

仮想現実と拡張現実が娯楽産業から急増する需要

  • 仮想現実と拡張現実は娯楽産業からの需要が増加しています。拡張現実技術は主に、新しい網膜ディスプレイシステムを使って現実世界のゲームやアニメーションに使用されます。娯楽産業では、3D映画館でメガネが使用されています。しかし最近では、観客の映画体験を向上させるために、スマートグラスに置き換えられつつあります。スマートグラスは、バーチャルリアリティ映画体験にも使用されています。
  • AvegantとMagic Leapは、高い需要と購買意欲によりこの分野に参入しました。今日の技術に精通した世代は、最も革新的なゲームやメディアソリューションと、最も没入感のある体験を要求しています。その結果、さまざまなソリューションを商品化する企業によって、「パーソナル・シアター」などの造語が生まれました。
  • 一方、拡張現実ゲームは、他の人々や拡張された仮想オブジェクトとの相互作用に基づいて屋外でプレイできるため、ゲームをプレイする人々よりも幅広い層にリーチできる可能性があります。高コントラスト、高解像度、低消費電力、高輝度により、仮想網膜ディスプレイの需要が高まっており、メディアや産業などさまざまな用途で理想的な選択肢となっています。
  • FICCIによると、インドのメディア・娯楽産業は2022年に1兆8,000億インドルピー(220億米ドル)を超えると評価されています。バーチャルリアリティ環境は、一般の人々が展示物、コンサート、博物館、美術館などに、これまで知られていなかった禁断の方法で関わることを可能にします。3D映像が実物大に見えるため、エンターテインメントがリアルで楽しいものになります。

著しい成長を遂げる北米

  • 米国は仮想網膜ディスプレイ技術をいち早く採用した国のひとつであり、そのため北米市場が調査対象市場を独占しています。さらに、この地域では拡張現実と仮想現実に対する需要が急増しており、予測期間中の成長を促進すると予想されます。
  • 特に、仮想網膜ディスプレイには、軽量、広い画角、高解像度、十分なコントラストと輝度比といった優れた利点があるため、この製品の研究開発と商業化を後押しするために資金を調達している新興企業も少なくないです。
  • 仮想網膜ディスプレイは、仮想現実と拡張現実のための次世代技術であり、VRとARを事業とする企業は、早期の市場投入で市場に浸透する絶大な機会を有します。しかし、製品の高価格がこのセグメントの成長を抑制する可能性があります。
  • 他の技術強化と同様、仮想網膜ディスプレイは軍事用に開発されました。指揮官は、ヘルメットに装着した昼光読取式ディスプレイで、その搭載された戦場コンピューターを見ることができます。そしてまた、周囲の状況をよりよく観察し、最適な進路を選択し、戦術情報を共有することができます。
  • 米国議会予算局によると、米国の国防産業への支出は2032年まで毎年増加すると予測されています。米国では、2022年の国防費は7,600億米ドルに達しました。同予測では、2032年の国防費は最大9,980億米ドルまで増加すると予測しています。このような各国政府による防衛産業への投資の増加が、仮想網膜ディスプレイ市場の需要を促進しています。

仮想網膜ディスプレイ産業の概要

仮想ディスプレイ市場は競争が激しくなっており、複数のベンダーが幅広いソリューション・ポートフォリオを提供するために製品ラインを拡大しています。ベンダーは、数々の製品改良と内蔵機能の拡充を図りながら、仮想網膜ディスプレイを展開しています。より高い顧客シェアを獲得するため、各ベンダーは技術、価格、製品サポートで競争しています。同市場の主要企業は、Avegant Corporation、Magic Leap Inc.、QD Laser、Texas Instruments Inc.、OmniVision Technologies Inc.、Himax Technologies Inc.、Movidius Inc.(Intel Corporation)、Analogix Semiconductor Inc.などです。

2022年10月には、TDK株式会社が開発中の世界最小クラスの超小型フルカラーレーザーモジュール(FCLM)を搭載したスマートグラスを展示しました。FCLMはスマートグラスの重要な部品として使用されました。TDKは、独自のレーザー網膜直接投影技術を持つQDレーザ社との共同開発により、両眼にレーザー網膜直接投影が可能で、視野角が従来製品の約2倍となるスマートグラスのデモサンプルを作成しました。レーザー網膜直接投影方式は、見る人の視力に関係なく映像を見ることができます。2022年1月、マイクロソフトとマジックリープは協業し、拡張現実メガネでビジネスに進出します。両社は、特にヘルスケアや製造業といった特殊な用途向けのARメガネで、個人が思っている以上に進んでいます。ARは医療業界で大きな可能性を秘めているため、ヘルスケア企業はヘッドセットの開発や、HololensやMagic Leapメガネ用のシステムの開発に懸命に取り組んでいます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の仮想網膜ディスプレイ市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スクリーンベースのデバイスに対する技術的優位性
  • 市場の課題
    • 高コストと認識不足

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 医療・ライフサイエンス
    • 航空宇宙・防衛
    • メディア・エンターテインメント
    • その他エンドユーザー業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Avegant Corporation
    • Magic Leap Inc.
    • QD Laser Co. Ltd
    • Texas Instruments Inc.
    • OmniVision Technologies Inc.
    • Himax Technologies Inc.
    • Movidius Inc.(Intel Corporation)
    • Analogix Semiconductor Inc.
    • Human Interface Technology Laboratory
    • eMagin Corporation
    • Vuzix
    • Optivent

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 53105

The Virtual Retinal Display Market is expected to register a CAGR of 42.6% during the forecast period.

Virtual Retinal Display - Market - IMG1

Key Highlights

  • The retina display is highly secure and safe compared to other displays. Using a retina display, the user can control the intensity of the display through his voice. The adoption of this technology is making people easy to work in any environment without any security or privacy issues.
  • As the technology addresses the high eye strain caused by night vision goggles, the technology finds applications in the aerospace and defense sector. The applications are widespread in the healthcare sector and range from treating trauma to being used as an aid in cancer detection.
  • The virtual retinal display is highly efficient concerning power consumption, requiring far less power than the postage-stamp LCD screens used commonly in today's mobile devices. The gaming & entertainment industry application is driving the demand for the virtual retinal display market because this industry has been an early adopter of the technology and the demand created for augmented reality and virtual reality applications by users.
  • On the other hand, the need for more awareness about the virtual retinal display is expected to hamper the market's growth. The major problem with virtual retinal displays is they can cause motion sickness. These restraining factors are said to decline the market's growth.
  • The COVID-19 pandemic is influencing society and the global economy. The closure of manufacturing facilities globally has resulted in a significant loss of revenue and business for the nations under lockdown. The pandemic has had a significant negative impact on the production and manufacturing processes. However, to fight COVID-19, companies have been actively investing in product development.

Virtual Retinal Display Market Trends

Virtual Reality and Augmented Reality are Gaining Surging Demand from the Entertainment Industry

  • Virtual reality and augmented reality are gaining increasing demand from the entertainment industry. Augmented reality technology is mainly used in games and animations in the real world, using new retinal display systems. In the entertainment industry, eyewear glasses are used in 3D cinemas. However, in recent days, these are being replaced with smart glasses for improved cinema experience for the audience. Smart glasses are also being used for a virtual reality cinema experience.
  • Avegant and Magic Leap have entered this segment due to high demand and purchasing propensity. Today's tech-savvy generation demands the most innovative gaming and media solutions and the most immersive experiences. As a result, terms such as 'personal theatre' have been coined by companies to commercialize various solutions.
  • On the other hand, augmented reality games could reach a broader audience than those who play games because they can be played outside based on interaction with other people and augmented virtual objects. High contrast, high resolution, low power consumption, and high brightness are increasing the demand for virtual retinal displays, making them an ideal choice in various applications such as media and industry.
  • According to FICCI, India's media and entertainment industry were valued at over INR 1.8 trillion (USD 22 Billion) in 2022. Virtual reality environments allow common people to engage with exhibits, concerts, museums, galleries, etc., in previously unknown and forbidden ways. It will enable the person to view 3D images, which appear life-sized to the person, making entertainment realistic and enjoyable.

North America to Witness Significant Growth

  • The United States is one of the early adopters of virtual retinal display technology, and because of this, the North American segment dominates the market studied. In addition, the rapid demand for augmented and virtual reality in the region is expected to drive growth over the forecast period.
  • Notably, owing to the exceptional benefits of the virtual retinal display, such as lightweight, larger angle of view, higher resolution, and sufficient contrast and brightness ratio, a few startups are raising funds to boost the R&D and commercialization of the product.
  • The virtual retinal display is a next-gen technology for virtual and augmented reality, the companies operating in VR and AR have an immense opportunity to penetrate the market with early launches. However, the high price of the products may restrain the segment's growth.
  • Like other technology enhancements, the virtual retinal display was developed for military use. The commander can view its onboard battlefield computer with a helmet-mounted daylight-readable display. And also, they can observe the surroundings better, choose the best path, and share tactical information.
  • According to US Congressional Budget Office, spending in the Defense industry in the United States is predicted to increase yearly until 2032. In the United States, Defense outlays amounted to USD 760 Billion in 2022. The forecast estimates an increase in defense outlays of up to USD 998 Billion in 2032. Such increasing investments by governments in the defense industry are driving the demand for the virtual retinal display market.

Virtual Retinal Display Industry Overview

The Virtual Display Market is becoming highly competitive, with multiple vendors expanding their product line to offer a broad portfolio of solutions. Vendors have been rolling out virtual retina displays with numerous product improvements and an expanding array of built-in capabilities. In order to capture higher customer mindshare, they are competing on technologies, pricing, and product support. Key players in the market are Avegant Corporation, Magic Leap Inc., QD Laser Co. Ltd, Texas Instruments Inc., OmniVision Technologies Inc., Himax Technologies Inc., Movidius Inc. (Intel Corporation), Analogix Semiconductor Inc., and many more.

In October 2022, TDK Corporation displayed smart glasses equipped with the world's smallest class ultra-compact full-color laser module (FCLM) under development by TDK. The FCLM was used as a critical component in the smart glasses. Through joint development with QD Laser, Inc., which possesses unique laser direct retinal projection technologies, TDK created a demonstration sample of the smart glasses capable of laser direct retinal projection for both eyes and around double the viewing angle of previous products. The laser direct retinal projection method makes images visible regardless of the viewer's eyesight. In January 2022, Microsoft and Magic Leap collaborated and will make inroads in business with augmented reality glasses. Both companies are further along than individuals realize with AR glasses for specialized uses, especially in healthcare and manufacturing. AR has so much potential in the medical industry that healthcare companies are working hard to develop their headsets or create systems for Hololens or Magic Leap glasses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Virtual Retinal Display Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technical Advantages Over Screen-Based Devices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Costs and Lack of Awareness

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 Medical & Lifesciences
    • 6.1.2 Aerospace and Defense
    • 6.1.3 Media and Entertainment
    • 6.1.4 Other End-user Verticals
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Avegant Corporation
    • 7.1.2 Magic Leap Inc.
    • 7.1.3 QD Laser Co. Ltd
    • 7.1.4 Texas Instruments Inc.
    • 7.1.5 OmniVision Technologies Inc.
    • 7.1.6 Himax Technologies Inc.
    • 7.1.7 Movidius Inc. (Intel Corporation)
    • 7.1.8 Analogix Semiconductor Inc.
    • 7.1.9 Human Interface Technology Laboratory
    • 7.1.10 eMagin Corporation
    • 7.1.11 Vuzix
    • 7.1.12 Optivent

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET