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市場調査レポート
商品コード
1468210
朝食用食品市場:供給源、包装タイプ、流通チャネル、地域別レポート、2024年~2032年Breakfast Food Market Report by Source, Packaging Type, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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朝食用食品市場:供給源、包装タイプ、流通チャネル、地域別レポート、2024年~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の朝食用食品市場規模は2023年に4,495億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて3.5%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに6,180億米ドルに達すると予測しています。
朝食食品は、1日の最初の食事として消費される様々な製品を指します。最も一般的な朝食食品には、シリアル、パン、卵、おかゆ、ワッフル、パンケーキ、サンクスバー、ベーコン、ソーセージなどがあります。これらは主にトウモロコシ、大麦、小麦、オート麦などの穀物から加工され、食物繊維、タンパク質、炭水化物、その他の必須栄養素を豊富に含んでいます。これらの製品は、カロリーを消費するための新陳代謝を活性化し、一日を通してエネルギー・レベルを維持するのに役立ちます。
肥満や糖尿病などの慢性的な生活習慣病の蔓延に起因する消費者の健康意識の高まりは、市場の成長を促進する主な要因の一つです。これに伴い、労働人口の大半が多忙なスケジュールをこなすようになった結果、食生活のパターンや食の嗜好が変化しており、これも市場の成長を後押ししています。これと相まって、様々なオーガニック、グルテンフリー、ビーガンの朝食用食品に対する消費者の志向が高まっており、メーカー各社は様々なフレーバーや魅力的なパッケージの冷凍食品やすぐに食べられる代替食品を発売するようになっています。例えば、朝食用シリアルは、ナトリウム、砂糖、脂肪の含有量を最小限に抑えた他の食品とともに、現在では様々なフレーバーで販売されています。メーカーによる積極的な販促活動や、消費者に手間のかからないショッピング体験を提供するオンライン小売チャネルの普及など、その他の要因も市場をさらに牽引すると予測されます。
The global breakfast food market size reached US$ 449.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 618.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.5% during 2024-2032.
Breakfast food refers to various products that are consumed as the first meal of the day. Some of the most common types of breakfast foods include cereals, bread, eggs, porridge, waffles, pancakes, sanks bar, bacon and sausages. They are majorly processed from grains, such as corn, barley, wheat, and oats, and are a rich source of fiber, protein, carbohydrates and other essential nutrients. These products aid in activating the metabolism to burn calories and maintaining energy levels throughout the day.
Growing health awareness among consumers, owing to the increasing prevalence of chronic lifestyle diseases, such as obesity and diabetes, is one of the key factors driving the growth of the market. In line with this, hectic schedules of a majority of the working population have resulted in changing dietary patterns and food preferences, which is also providing a boost to the market growth. Coupled with this is the rising consumer inclination toward various organic, gluten-free and vegan breakfast food products, which is leading manufacturers to launch frozen and ready-to-eat alternatives in a variety of flavors and attractive packaging. For instance, breakfast cereals are now available in a variety of flavors, along with several other food items that have minimal sodium, sugar and fat content. Other factors, including aggressive promotional activities by manufacturers, along with the proliferation of online retail channels that provide a hassle-free shopping experience to the consumers, are projected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global breakfast food market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on source, packaging type and distribution channel.
Wheat
Rice
Oat
Corn
Barley
Others
Boxes
Pouches
Others
Hypermarkets and Supermarkets
Independent Retailers
Specialist Retailers
Convenience Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Britannia Inc., Campbell Soup Company, General Mills Inc., Healthy Choice, Kellogg's Company, The Kraft Heinz Company, McVitie's (The United Biscuits Private Limited), Nestle S.A., Starbucks Coffee Company, and Unilever Limited., etc.