![]() |
市場調査レポート
商品コード
1467599
ヘルスケアにおけるバーチャルリアリティの世界市場:コンポーネント別、技術別、製品別、用途別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年Virtual Reality in Healthcare Market Report by Component, Technology, Product, Application, End User, and Region 2024-2032 |
||||||
カスタマイズ可能
|
ヘルスケアにおけるバーチャルリアリティの世界市場:コンポーネント別、技術別、製品別、用途別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のヘルスケアにおけるバーチャルリアリティ(VR)の市場規模は、2023年に8億5,080万米ドルに達し、2024~2032年にかけてCAGR 25.75%で成長し、2032年までに70億8,230万米ドルに達すると予測されています。
ヘルスケアでは、バーチャルリアリティ(VR)は、医師や外科医が磁気共鳴画像法(MRI)などの他の方法と組み合わせて診断に到達できるようにする診断ツールとして使用されています。このアプローチでは、シミュレーションや専門知識の訓練が行われ、低侵襲手術の使用や侵襲的処置の必要性の排除が可能になります。バーチャルリアリティヘッドセットの活用は、患者が精神衛生上の問題やうつ病にリアルタイムで対処することを支援し、より安全で快適なものとします。さらに、ウェアラブルガジェットとバーチャルリアリティを組み合わせることで、患者と医師はどこからでもコミュニケーションを取りながら、リアルタイムで医療の進捗状況を評価することができます。この技術は主にロボット手術や遠隔遠隔手術に使われています。これとは別に、ヘルスケアにおけるバーチャルリアリティは、恐怖症、自閉症、うつ病、中毒の計画、診断、治療に広く利用されています。
ヘルスケア業界におけるコネクテッドデバイスの採用が拡大していることが市場を大きく牽引しています。これは、疼痛管理、社会的認知トレーニング、損傷評価やリハビリテーションなど、複雑な医療処置にバーチャルリアリティ(VR)や拡張現実(AR)を取り入れる傾向が強まっていることに起因しています。これに加えて、信頼性の高い医療用ハードウェアとソフトウェア開拓の継続的な進歩が、市場成長の原動力となっています。さらに、リング、フィットバンド、フィットネストラッカー、ゴーグル、ヘッドセットなどのスマートなウェアラブルVRデバイスのイントロダクションが、市場の見通しをさらに明るいものにしています。これとは別に、大衆、特に老年人口の間で健康障害が増加していることも市場に貢献しています。市場を後押しするその他の要因としては、モバイルアプリケーションや遠隔医療における継続的な市場開拓、医療費の拡大、広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global virtual reality (VR) in healthcare market size reached US$ 850.8 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7,082.3 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 25.75% during 2024-2032.
In healthcare, virtual reality (VR) is used as a diagnostic tool that allows doctors and surgeons to reach a diagnosis in conjunction with other methods, such as magnetic resonance imaging (MRI). This approach involves simulation, expertise training, enabling the use of minimally invasive surgery and eliminating the need for invasive procedures. The utilization of virtual reality headsets assists patients in dealing with mental health issues and depression in real time, making them feel safer and more comfortable. Additionally, a combination of wearable gadgets and virtual reality allows patients and doctors to communicate from anywhere while evaluating medical progress in real-time. This technology is mostly used for robotic surgeries and remote telesurgeries. Apart from this, virtual reality in healthcare is widely used to plan, diagnose, and treat phobia, autism, depression, and addiction.
The market is majorly driven by the escalating adoption of connected devices in the healthcare industry. This can be attributed to the growing incorporation of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) with intricate medical procedures, including pain management, social cognition training, and damage evaluation and rehabilitation. In addition to this, continual advancements in dependable medical hardware and software development are providing an impetus to the market growth. Moreover, the introduction of smart wearable VR devices, such as rings, fit bands, fitness trackers, goggles, and headsets, is further creating a positive outlook for the market. Apart from this, the growing incidences of health disorders among the masses, particularly the geriatric population, is also contributing to the market. Some of the other factors providing a boost to the market include continuous developments in mobile applications and telemedicine, expanding medical expenditure and extensive research and development (R&D) activities.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global virtual reality (VR) in healthcare market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, technology, product, application and end user.
Hardware
Software and Services
Head-Mounted
Gesture-Tracking
Projector and Display Walls
VR Semiconductor Components
VR Devices
VR Sensors
Others
Pain Management
Medical Training and Education
Surgery
Patient Care Management
Rehabilitation and Therapy Procedures
Others
Hospitals and Clinics
Research Laboratories
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AppliedVR Inc., EchoPixel Inc., EON Reality, Firsthand Technology Inc., ImmersiveTouch Inc., Koninklijke Philips N.V., Microsoft Corporation, Siemens Healthineers AG (Siemens AG), Surgical Science Sweden AB, SyncThink Inc., Virtually Better Inc. and XRHealth.