市場調査レポート
商品コード
1451688
サングラス市場レポート:タイプ、デザイン、フレーム材料、レンズ材料、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024-2032Sunglasses Market Report by Type, Design, Frame Material, Lens Material, Distribution Channel, End User, and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
サングラス市場レポート:タイプ、デザイン、フレーム材料、レンズ材料、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のサングラス市場規模は2023年に382億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年の間に4.4%の成長率(CAGR)を示し、市場は2032年までに570億米ドルに達すると予測しています。
サングラスは、目にダメージを与え不快感を与える明るい太陽光や高エネルギーの光を防ぐために使用される保護メガネです。サングラスは、ガラス、プラスチック、カーボンファイバーなど様々なレンズ素材を用いて製造されます。一般的に、偏光レンズと非偏光レンズがあり、着色レンズと非着色レンズがあるため、日常装用に適しています。偏光レンズは、光をフィルターにかけ、反射面や鮮やかな表面からの明るさを最小限に抑えるように作られています。一方、非偏光レンズは、光の強さを軽減するのに役立ちます。現在、サングラスのようなユニークなアイテムを革新的な包装形態で贈るという新たなトレンドが世界中で人気を集めています。
紫外線(UV)への暴露を防ぐため、屋外活動でサングラスの使用が増加していることは、世界の市場成長を強化する主な要因の一つです。購買力の拡大と高級サングラスへの嗜好の高まりも市場成長を後押ししています。加えて、人々の健康意識の高まりからスポーツ関連やレクリエーション活動への参加が増加していることも、世界のサングラス需要の原動力となっています。これとは別に、製品メーカーはサングラスにアンチグレア、アンチフォグ、マグネットクリップオン、カスタマイズ可能なノーズパッドを組み込んだ斬新なバリエーションを発表しています。また、凸レンズや凹レンズを使用することで、その人の視力に合わせてメガネのようにカスタマイズすることも可能です。さらに、オンライン・チュートリアル、レビュー、インフルエンサーによるソーシャルメディア・キャンペーン、有名人の推薦がサングラス全体の売上を伸ばし、大衆の間でブランド認知度を高めています。これに加えて、様々な形やデザインのユニークなサングラスを提供するブランドショップやeコマースサイトの拡大が、この業界で事業を展開する大手企業に有利な成長機会をもたらしています。
The global sunglasses market size reached US$ 38.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 57.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.4% during 2024-2032.
Sunglasses are protective eyewear used to prevent bright sunlight and high-energy light, which is damaging and discomforting for the eyes. They are manufactured using different lens materials like glass, plastic, and carbon fiber. They are commonly available in polarized and non-polarized variants with tinted and non-tinted lenses, which makes them suitable for everyday wear. Polarized lenses are crafted to filter out light and minimize brightness from reflective or vivid surfaces. On the other hand, non-polarized lenses assist in reducing the intensity of the light. At present, the emerging trend of gifting unique items, such as sunglasses, in innovative packaging formats is gaining traction across the globe.
The increasing usage of sunglasses for outdoor activities to prevent exposure to ultraviolet (UV) rays represents one of the major factors strengthening the market growth around the world. Expanding purchasing power and the rising preference for premium-quality sunglasses are also fueling the market growth. In addition, the growing participation in sports-related and recreational activities on account of the increasing health consciousness among people is driving the demand for sunglasses worldwide. Apart from this, product manufacturers are introducing novel variants that are incorporated with anti-glare, anti-fog, magnetic clip-ons, and customizable nose pads in sunglasses. They can also be personalized as spectacles using convex or concave lenses according to the eye power of the person, which is creating a positive outlook for the market. Furthermore, a considerable reliance on online tutorials, reviews, social media campaigns by influencers, and celebrity endorsements are increasing the overall sales of sunglasses and generating brand awareness among the masses. Besides this, the expanding number of brand stores and e-commerce websites offering unique sunglasses in various shapes and designs is providing lucrative growth opportunities to leading players operating in the industry.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global sunglasses market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, design, frame material, lens material, distribution channel and end user.
Non-polarized
Polarized
Round
Aviator/Pilot
Rectangle
Square
Oval
Cat Eye
Others
Injected
Acetate
Metal
Others
Polycarbonate
CR-39
Polyurethane
Others
Offline
Online
Men
Women
Unisex
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being De Rigo Vision S.p.A., EssilorLuxottica SA, Eugenia Eyewear Company Ltd., Fielmann AG, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Marchon Eyewear Inc. (Vision Service Plan), Marcolin SpA, Maui Jim Inc., Randolph Engineering, Inc., Safilo Group S.p.A., Specsavers Optical Group Ltd. and Titan Company Limited.