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市場調査レポート
商品コード
1451682
オーディオコーデック(CODEC)市場レポート:機能、コンポーネント、最終用途、地域別、2024-2032Audio CODEC Market Report by Function, Component, End Use, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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オーディオコーデック(CODEC)市場レポート:機能、コンポーネント、最終用途、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のオーディオコーデック(CODEC)市場規模は2023年に66億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場が2032年までに91億米ドルに達し、2024年から2032年の間に3.43%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
オーディオコーデック(CODEC)は、データ・ストリームとデジタル音響信号を圧縮・伸長する集積回路(IC)とコンピュータ・ベースのアプリケーションです。そのソフトウェアベースのシステムは、データのエンコード、デコード、圧縮に使用されるさまざまなアルゴリズムを実装しています。また、アナログ・デジタル・コンバーター(ADC)とデジタル・アナログ・コンバーター(DAC)の両方の機能を備えています。オーディオコーデック(CODEC)は、データ品質に影響を与えることなくオーディオファイルサイズを縮小し、最小限のストレージスペースを利用しながら高品質のオーディオ信号を保存するのに役立ちます。これとともに、簡単なマルチチャンネルインターフェース特性を持ち、低ノイズ歪みを可能にし、音響信号の伝送に必要な帯域幅をなくします。これらの特性に基づいて、オーディオコーデック(CODEC)は、車載インフォテインメント・システム、サウンドバー、ホームシアター、および没入型体験を提供する民生用電子機器に幅広く応用されています。
インターネット・ユーザーの増加、コンピュータ、電話、タブレットなど様々な家電製品に対するニーズの高まり、モノのインターネット(IoT)対応通信機器の出現が、主にオーディオコーデック(CODEC)市場の成長を促進しています。これに伴い、特にCOVID-19パンデミックの間、娯楽目的のためのいくつかのウェアラブルスマートウォッチ、小型化された電子機器、ワイヤレスヘッドホン、ヘッドセットの広範な利用が、世界中で製品需要を補っています。さらに、オーバー・ザ・トップ(OTT)シリーズを見たり、高精細(HD)音楽をストリーミングしたりするためのホームシアターを備えたスマートホームの建設が進んでいることが、住宅部門全体でオーディオコーデック(CODEC)の広範な採用を強化しており、これがもう1つの成長誘発要因として作用しています。さらに、高度な機能を備えたプレミアム自動車への消費者の傾斜が、ワイヤレス・インフォテインメント・システムへのオーディオコーデック(CODEC)の組み込みを強化し、これが市場の成長を支えています。これとは別に、高品質のオーディオを搭載したバーチャルリアリティ(VR)一体型ゲーム機に対する需要の高まりや、主要企業による機能強化された複数の製品バリエーションの継続的な発売が、市場に明るい見通しを生み出しています。
The global audio CODEC market size reached US$ 6.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.43% during 2024-2032.
Audio coder-decoder (CODEC) is an integrated circuit (IC) and computer-based application that compresses and decomposes data stream and digital acoustic signals. Its software-based system implements a range of algorithms that are used for encoding, decoding, and compressing data. It also exhibits the capability of both analog-to-digital converter (ADC) and digital-to-analog converter (DAC). Audio CODEC aids in reducing the audio file size without affecting the data quality and storing high-quality audio signals while utilizing minimum storage space. Along with this, it has easy multichannel interfacing properties, enables low noise distortion, and eliminates the bandwidth required to transmit acoustic signals. Based on these properties, audio CODEC finds extensive applications in automotive infotainment systems, soundbars, home theaters, and consumer electronic devices to offer an immersive experience.
The increasing proliferation of internet users, the rising need for various consumer electronics, such as computers, phones, and tablets, and the emergence of the Internet of Things (IoT)-enabled communication devices are primarily driving the Audio CODEC market growth. In line with this, the extensive utilization of several wearable smartwatches, miniaturized electronic devices, wireless headphones, and headsets for entertainment purposes, especially during the COVID-19 pandemic, is supplementing the product demand across the globe. Additionally, the ongoing construction of smart homes equipped with home theaters to watch over-the-top (OTT) series and stream high-definition (HD) music has intensified the widespread adoption of audio CODEC across the residential sector, which is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the shifting consumer inclination toward premium automobiles with advanced features has augmented the incorporation of audio CODEC in wireless infotainment systems, which, in turn, is supporting the market growth. Apart from this, the growing demand for virtual reality (VR) integrated gaming consoles with high-quality audio and the continual launch of multiple product variants with enhanced features by key players are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global audio CODEC market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on function, component and end use.
With DSP
Without DSP
Hardware
Software
Computer
Phones
Tablets
Over-Ear Headphones
TWS
Home Entertainment
Commercial
Automotive
Portable
Smart Home
IoT
Wearable
AR/VR
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Analog Devices Inc., Barix, Cirrus Logic Inc., DSP Group Inc., Qualcomm Inc., Realtek Semiconductor Corp., Rohm Co. Ltd, STMicroelectronics and Texas Instruments Inc.