市場調査レポート
商品コード
1451466
スポーツオプティクス市場レポート:タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別、2024-2032Sports Optic Market Report by Type (Telescopes, Binoculars, Rifle Scopes, Rangefinders), Distribution Channel (Online, Offline), Application (Shooting Sports, Golf, Water Sports, Wheel Sports, Snow Sports, Horse Racing, and Others), and Region 2024-2032 |
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スポーツオプティクス市場レポート:タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスポーツオプティクス市場規模は、2023年に23億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年の成長率(CAGR)は2.62%で、2032年には29億米ドルに達すると予測しています。
スポーツオプティクスとは、遠くの対象物を拡大して明瞭度を高め、パフォーマンスを向上させるために使用される装置を指します。双眼鏡、距離計、ライフルスコープ、望遠鏡は、プラスチック、ガラス、金属フレームを使用して製造される一般的に入手可能なスポーツオプティクスの一部です。これらは、狩猟、競馬、ゴルフ、ライフル射撃、ウォータースポーツやスノースポーツなど、数多くのスポーツで広く使用されており、ターゲットの射程距離を見極め、観戦体験を向上させ、情報を収集し、正確に狙いを定めるために使用されています。これらの機器は、可視、紫外線(UV)、赤外線(IR)の範囲で作動し、鮮明度、携帯性、鮮明度、拡大率、暗視・暗所視機能を強化することができます。
大衆の間でレクリエーションやスポーツ活動への嗜好が高まっていることが、市場成長を促進する主な要因の一つです。スポーツオプティクスは、ライフル射撃、ターゲット射撃、アーチェリー、ハンドガン射撃などのスポーツイベントで広く使用され、長距離での正確な照準と正確な射撃を実現しています。また、ウォータースポーツやスノースポーツでは、角膜の傷や目の感染症、化学薬品や海水への暴露を防ぎ、水中での視認性を向上させるために、望遠鏡型スポーツオプティクスが広く利用されており、市場成長を後押ししています。さらに、遠くの物体の高解像度画像を提供する三次元(3D)ビューオプティクスの発売など、様々な製品イノベーションが市場成長を後押ししています。これに伴い、薄暗く照明のない状況下での距離測定、照度調整、ターゲット照準の補助を行うスポーツオプティクスのイントロダクションが市場成長にプラスの影響を与えています。消費者の支出能力の増加や、大衆の間でスポーツトレーニングを促進するための様々な政府イニシアチブの実施など、その他の要因も市場の成長を促進すると予測されています。
The global sports optic market size reached US$ 2.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2.9 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.62% during 2024-2032.
Sports optics refer to the devices used for magnifying distant objects for improved clarity and enhanced performance. Binoculars, rangefinders, rifle scopes and telescopes are some of the commonly available sports optics that are manufactured using plastic, glass and metallic frames. They are widely used in numerous sports, such as hunting, horse racing, golf, rifle shooting and water and snow sports, to assess the range of the target, improve the viewing experience, collect information and aim accurately. These devices can operate in the visible, ultraviolet (UV) and infrared (IR) range and offer enhanced clarity, portability, sharpness, magnification and dim and night vision functionalities.
The increasing preference for recreational and sports activities among the masses is one of the key factors driving the growth of the market. Sports optics are widely used in sporting events, such as rifle, target, archery and handgun shooting to ensure precise aiming and accurate shooting over long distances. Additionally, the widespread utilization of telescopic sports optics for water and snow sports to prevent corneal scratches, eye infections, exposure to chemicals and saltwater and improve underwater visibility is favoring the market growth. Moreover, various product innovations, such as the launch of three-dimensional (3D) view optics that provide high-resolution images of distant objects, are providing a thrust to the market growth. In line with this, the introduction of sports optics that assists in measuring the distance, intensifying and illuminating the target in dim and no-light conditions is positively impacting the market growth. Other factors, including the increasing expenditure capacities of the consumers, along with the implementation of various government initiatives to promote sports training among the masses, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global sports optic market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, distribution channel and application.
Telescopes
Binoculars
Rifle Scopes
Rangefinders
Online
Offline
Shooting Sports
Golf
Water Sports
Wheel Sports
Snow Sports
Horse Racing
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being American Technologies Network Corp, Burris Company Inc., Bushnell Inc. (Vista Outdoor Inc.), Carl Zeiss AG, Celestron LLC (Synta Technology Corporation of Taiwan), Karl Kaps GmbH & Co. KG, Leica Camera Aktiengesellschaft, Leupold & Stevens Inc., Meopta - optika s.r.o, Nikon Corporation, Primary Arms L.L.C., Teledyne Flir LLC (Teledyne Technologies Incorporated) and Trijicon Inc.