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市場調査レポート
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1642138

スポーツオプティック:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Sports Optic - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スポーツオプティック:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スポーツオプティック市場は、予測期間中にCAGR 2.94%を記録する見込みです。

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様々なレベルで数多くのスポーツ種目に出場するアスリートに一流の施設とトレーニングを提供するための世界の政府による投資は、市場をさらに強化すると予測されています。天文プロジェクトの進歩には、観測を完璧に見たり記録したりするためのガジェットが必要です。天体望遠鏡は、人間の目では決して見ることのできない遠くの天体を正確に見ることを可能にします。

主なハイライト

  • 2022年8月-NASAは宇宙を探求する新しい研究プロジェクトに絶えず取り組んでいます。NASAの新しい宇宙望遠鏡のための特注の試験室は、2025年の打ち上げに向けて宇宙船を準備するために設計されています。この望遠鏡は、全天のユニークな3Dマップを作成するために設計されています。この調査では、天の川銀河の1億個の星と、銀河、星形成領域、その他の宇宙現象の地図が作成されます。
  • 2022年2月-米国を拠点とするサイクリング・アイウェアのティフォシ・オプティクスは、スポーツ・サングラス「レイル」を発売。この製品は特にサイクリストのために設計されています。しかし、他の長距離スポーツにも役立ちます。このアイウェアのリムレスデザインは、その壁を破り、重量を軽減します。フレームのリムは、顔に対して空気の流れを制限する密閉性を生み出すことができます。
  • COVID-19はスポーツ業界に世界の混乱を引き起こしました。あらゆるレベルの主要なスポーツイベントが延期または中止されました。しかし、パンデミック後は事態が正常化し、一連のスポーツイベントが開催されました。スポーツ用品を扱う企業各社は、イノベーションとテクノロジーを駆使して事業を立て直し、収益損失を回復するための契約を交わしました。例えば、オージー・ダイバーズ・プーケットはタイのクラーケン・アンダーウォーター・スポーツと提携しました。

スポーツオプティック市場動向

望遠鏡が市場成長を牽引

  • 望遠鏡は、人間の目では見えないものをすべて見つけることができます。機能性と用途から、望遠鏡は屈折望遠鏡と反射望遠鏡に分類されます。一方では、様々な天文プロジェクトが需要を生み出しており、他方では、旅行者やスポーツ愛好家もこれらの望遠鏡のユーザー層に加わっています。望遠鏡は、銀河、惑星、星、その他の天体をより詳細に見ることができます。倍率が高ければ、鳥をより遠くから観察することもできます。
  • 2022年6月-NASAがサッカー場よりも大きな気球を打ち上げ、南極上空に新しい望遠鏡を送り込む計画。Astrophysics Stratospheric Telescope for High Spectral Resolution Observations at Submillimeter(ASTHROS)は南極上空40,000メートルに設置され、いくつかの銀河で星形成が停止するプロセスを調査します。さらに、地球の大気によって遮られた遠赤外線の波長を研究します。
  • 2022年9月- 興和光学は、世界的に有名なファルスターボバードショーでフラッグシップスポッティングスコープを発表し、望遠鏡のポートフォリオを改訂しました。この望遠鏡は、ユーザーがシーンに没頭できるよう、光学的なマイナス要素を排除した画像を特徴としています。

北米が大きなシェアを占めています。

  • 米国政府は、国の自然保護目標を達成するため、官民パートナーシップに10億米ドルを投資すると発表しました。このプログラムは、国内の土地、水域、野生生物を保護し、結びつけ、回復させようとするものです。米国魚類野生生物局、米国森林局、米国海洋大気庁、米国運輸省は、魚道と暗渠撤去のために20億米ドルのパートナーシップを締結しました。これらの投資は、この地域の野生動物ツアーやその他の林業活動を後押しし、最終的にはスポーツオプティックの使用を促進すると思われます。
  • 天文学もスポーツオプティックが大きく貢献する分野です。2022年12月、アフリカ天文学会(AfAS)とアメリカ天文学会(AAS)は、2024年のビジョンを計画するための提出書類を組織しました。大陸全体の科学者と技術者のチームワークを促進するアフリカ天文委員会の設立が決定。
  • 2023年1月- ブッシュネルが、最適化されたアンテナによる優れた信号伝送とデュアルSIMコネクティビティを備えたライブセルラトレイルカメラ、CelluCore Liveを発売。ユーザーはスマートフォンのBushnell Trail Cameras Appで映像をライブストリーミングし、敷地を即座に視認できます。
  • 2022年12月-Sportsbox AIとForesight Sportsは、スイングとショットの分析機能を備えたゴルフプレーヤー専用のスポーツオプティックの開発で提携しました。このアプリケーションにより、ゴルファーとそのインストラクターは、スイングの変化がボールの飛びにどのような影響を与えるかをより理解できるようになります。

スポーツオプティック業界概要

スポーツオプティック市場には高いレベルの競争があり、この分野で事業を展開する企業にとって、戦略的目標を持ち、競争上の優位性を獲得することがさらに重要になっています。国内および国際的なスポーツ活動に青少年を奨励するために、政府による激しい露出があります。様々なレベルで数多くのスポーツ種目に出場するアスリートに一流の施設やトレーニングを提供する取り組みが増加しており、市場はさらに強化されると予想されます。Nikon Corporation、Carl Zeiss AG(ZEISS)、Bushnell Corporation、およびTrijiconは、市場の支配的なプレーヤーの一部です。競争を維持するために、メーカーは、画像の手の動きに関連する振動を制御し、これらの動きを低減する振動低減のような技術で製品を強化しています。

  • 2022年9月- カナダのスポーツオプティックブランド、エイペックス・オプティクスが高性能双眼鏡の発売を発表。この製品は様々な国際見本市を通じて宣伝されました。カナダ最大の業界見本市TACCOMに出展。この取り組みはライバルとの競合を生みます。
  • 2022年5月-ライカスポーツオプティックは、アプライド・バリスティクス社との提携により、ライカバリスティクスアプリに対応したライカジオビットPRO 32を発売。ハンターに最適な組み合わせとなります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 鮮明度、シャープネス、倍率などの性能仕様の向上
    • ファン体験の向上
  • 市場の課題
    • スポーツオプティック製品の高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 望遠鏡
    • 双眼鏡
    • ライフルスコープ
    • レンジファインダー
    • その他の製品タイプ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nikon Corporation
    • Carl Zeiss AG
    • Bushnell Corporation(Vista Outdoor)
    • Trijicon Inc
    • Swarovski Optik
    • Celestron, LLC
    • Burris Optics
    • Vortex Optics
    • Leica Camera AG
    • Karl Kaps GmbH & Co. KG

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66926

The Sports Optic Market is expected to register a CAGR of 2.94% during the forecast period.

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Investments by Governments globally to offer top-notch facilities and training to athletes competing in numerous sports disciplines at various levels are anticipated to strengthen the market further. Advances in astronomical projects require gadgets to view and record observations with perfection. Astronomical telescopes enable us to view distant objects accurately, which a human eye can never do.

Key Highlights

  • August 2022 - NASA is constantly working on new research projects to explore the universe. A custom-built test chamber for a new NASA space telescope is designed to help ready the spacecraft for launch in 2025. The telescope is designed to create a unique 3D map of the entire sky. The survey will map 100 million stars in the Milky Way and out galaxies, star-forming regions, and other cosmic phenomena.
  • February 2022 - US-based cycling eyewear, Tifosi Optics, launched Rail, the sport sunglass. The product is designed especially for cyclists. However, they are also helpful for other long-distance sports. The rimless design of this eyewear breaks that barrier and lowers the weight. The frame's rim can produce an airflow-restricting seal against a face.
  • Covid-19 caused worldwide turmoil in the sports industry. Major sporting events at all levels were postponed or canceled. However, post-pandemic things normalized, and a series of sports events were organized. The sports gear companies came back with innovation and technology to secure their businesses and signed deals to recover revenue loss. For instance, Aussie Divers Phuket collaborated with Kraken Underwater Sports in Thailand.

Sports Optic Market Trends

Telescopes to Drive the Market Growth

  • Telescopes can spot everything that the human eye can't. Based on functionality and use, telescopes can be classified as Refracting Telescope and Reflecting Telescope. On one side, various astronomical projects are creating demand, while on the other, travelers and sports enthusiasts also add to the user base of these telescopic devices. Telescopes give a more detailed view of the galaxies, planets, stars, and other heavenly bodies. With higher magnification capability, birds can be viewed at a greater distance.
  • June 2022 - NASA plans to launch a balloon bigger than a football field to send a new telescope over the South Pole. Astrophysics Stratospheric Telescope for High Spectral Resolution Observations at Submillimeter (ASTHROS) will be put 40,000 meters over Antarctica to research a process that stops star formation in some galaxies. It will further study far-infrared light wavelengths blocked by Earth's atmosphere.
  • September 2022 - Kowa Optics revised its telescope portfolio by introducing a flagship spotting scope at the world-famous Falsterbo Bird Show. The Telescope features an image free of negative optical distractions allowing the user to immerse in the scene.

North America hold the major market share.

  • The US government announced a one-billion-dollar investment in public-private partnerships to achieve national conservation goals. The program will attempt to protect, connect, and restore the country's lands, waters, and wildlife. The United States Fish and Wildlife Service, the United States Forest Service, the National Oceanic and Atmospheric Administration, and the United States Department of Transportation signed a 2 billion USD partnership for fish passage and culvert removal. These investments will boost wildlife tours and other forestry activities in the region, ultimately driving the use of sport optics.
  • Astronomy is another field that will invite a significant contribution of Sport optics. In December 2022, The African Astronomical Society (AfAS) and the American Astronomy Society (AAS) organized a submission to planning a vision for 2024. It was decided to establish an African astronomical committee that promotes teamwork among scientists and engineers throughout the continent.
  • January 2023 - Bushnell launched a live cellular Trail Camera, CelluCore Live, with an optimized antenna for better signal transmission and dual SIM Connectivity. Users can live stream video and receive immediate visibility of the property with the Bushnell Trail Cameras App on their smartphone.
  • December 2022 - Sportsbox AI and Foresight Sports partnered to develop a sport optic exclusively for Golf players that will feature swing and shot analysis. With this application, golfers and their instructors will better comprehend how a swing change can affect ball flight.

Sports Optic Industry Overview

There is a high level of competition in the Sports Optics Market, making it even more crucial for a firm operating in this sector to have strategic goals and to achieve a competitive advantage. There is intense exposure by the governments to encourage youths for national and international sports activities. Increasing efforts to offer top-notch facilities and training to athletes competing in numerous sports disciplines at various levels are anticipated to strengthen the market further. Nikon Corporation, Carl Zeiss AG (ZEISS), Bushnell Corporation, and Trijicon are some of the dominant players in the market.To keep the competition on, manufacturers are enhancing products with technologies like vibration reduction that controls the hand movement-related vibrations of the image and reduces these movements.

  • September 2022 - Apex Optics, the Canadian Sports Optic brand, announced the release of high-performance binoculars. The product was promoted through various international trade shows. It was displayed at TACCOM, the largest industry trade show in Canada. This initiative will generate competition for the rivals.
  • May 2022 - Taking it to the next level, Leica Sport Optics launched Leica Geovid PRO 32, compatible with the Leica Ballistics App, created in partnership with Applied Ballistics. This will be most suited combination for hunters.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Performance Specifications such as Clarity, Sharpness, and Magnification
    • 5.1.2 Enhanced Fan Experience
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost of Sports Optic Products

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Telescopes
    • 6.1.2 Binoculars
    • 6.1.3 Rifle Scopes
    • 6.1.4 Rangefinders
    • 6.1.5 Other Product Types
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Nikon Corporation
    • 7.1.2 Carl Zeiss AG
    • 7.1.3 Bushnell Corporation (Vista Outdoor)
    • 7.1.4 Trijicon Inc
    • 7.1.5 Swarovski Optik
    • 7.1.6 Celestron, LLC
    • 7.1.7 Burris Optics
    • 7.1.8 Vortex Optics
    • 7.1.9 Leica Camera AG
    • 7.1.10 Karl Kaps GmbH & Co. KG

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET