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市場調査レポート
商品コード
1661269
ゼラチンの市場規模、シェア、動向、予測:原料別、最終用途別、地域別、2025年~2033年Gelatin Market Size, Share, Trends and Forecast by Raw Material, End Use, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ゼラチンの市場規模、シェア、動向、予測:原料別、最終用途別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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2024年のゼラチンの市場の世界市場規模は47万970トンでした。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに53万6,020トンに達し、2025~2033年のCAGRは1.3%になると予測しています。現在、欧州が市場を独占しており、2024年には39.5%を超える大きな市場シェアを占めています。同市場は、天然素材やクリーンラベル素材に対する消費者の需要の高まり、健康意識の高まりによる医薬品・栄養補助食品分野の拡大、製品製造プロセスにおける継続的な技術進歩などを背景に、着実な成長を遂げています。
ゼラチン消費に伴う健康効果に対する意識の高まりが市場成長を後押し
大衆の間での健康意識の高まりは、世界中でゼラチンの需要を促進している主な要因の一つです。ゼラチンはタンパク質の構成要素であるアミノ酸を豊富に含み、消化しやすいです。体内で最も豊富で重要なタンパク質であるコラーゲンを多く含んでいます。また、関節にもよく、関節の回復を助け、皮膚、髪、爪の健康を促進します。
本レポートでは、市場構造、主要企業の市場シェア、主要企業の市況分析、主要成功戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析を行っています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。市場構造は上位6社に集中しています。ゼラチン業界にはメーカーが6社しか存在しないため、新規参入の量は少ないです。
ゼラチンとは?
ゼラチンは、牛、豚、魚などの動物の結合組織に含まれる構造タンパク質であるコラーゲンに由来する、無色、無味、水溶性の動物性タンパク質です。皮膚、骨、腱などのコラーゲンを含む組織を、タンパク質が抽出されるまで水で煮沸し、冷やすとゲル状の物質になることで得られます。タンパク質、ビタミン、ミネラル、カルシウム、マグネシウム、カリウム、その他の必須栄養素を豊富に含みます。腸内環境を改善し、炎症を抑え、皮膚の健康を促進し、骨の健康を高め、シワを目立たなくします。結晶化制御、水結合、フィルム形成、増粘、乳化特性を提供します。
COVID-19の大流行はゼラチン業界に大きな影響を与え、多くの国に前例のない課題を課しました。多くの国が施錠や渡航制限を行ったため、世界的にゼラチンのサプライチェーンが混乱しました。レストランやホテルの閉鎖によって、ゼラチンを使った製品の需要も減少しました。その結果、多くのゼラチンメーカーが減産や一時的な操業停止を余儀なくされました。さらに、パンデミックはゼラチン産業の原料供給にも影響を与えました。ゼラチンに使用されるコラーゲンは動物の製品別から得られるが、パンデミックは食肉加工業界の混乱により、これらの製品別の不足を招いた。これとは別に、パンデミックはゼラチン産業に新たな機会をもたらしました。パンデミックの間、免疫力を高めるサプリメントや機能性食品の需要が高まり、ゼラチンはこれらの製品に不可欠な成分です。さらに、さまざまな医薬品が必要とされたため、カプセルのようなゼラチンベースの医薬品の需要も増加しました。パンデミックがもたらした課題に対応するため、多くのゼラチンメーカーは新たな戦略を採用しました。従業員をウイルスから守るために施設の安全対策を実施し、消費者のニーズの変化に対応した新製品の開発に注力しました。
ゼラチンはゲル化剤、安定剤、増粘剤として、プリン、ムース、サワークリーム、ヨーグルト、ソーセージ、ワイン、ビール、スープ、グレイビーソースなど、さまざまな食品や飲料の調製に利用されています。これは、調理済み(RTE)食品の消費増加、アルコール飲料の消費増加、飲食品(F&B)産業の繁栄と相まって、世界の市場成長を促進する主な要因のひとつとなっています。また、急速な都市化、多忙なスケジュール、消費者の購買力の拡大も要因のひとつと考えられます。さらに、栄養バーやプロテイン飲料の製造におけるゼラチンの使用量の増加や、大衆の間での健康意識の高まりが、市場にプラスの影響を与えています。さらに、カプセル、錠剤、グミを製造するための結合剤やコーティング剤として、製薬業界や栄養補助食品業界でゼラチンの利用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。また、毎日の食生活で栄養補助食品の消費が増加していることも、この市場の成長を後押ししています。さらに、ヘアマスク、フェイスマスク、モイスチャライザー、マスカラ、アイライナー、シャンプー、コンディショナーなど、さまざまなパーソナルケア製品や化粧品の製造におけるゼラチンの使用も増加しています。また、シワ対策、新陳代謝の促進、爪や髪の強化にも役立ちます。これに加えて、ゼラチンをベースとしたパーソナルケア製品や化粧品がオフラインやオンラインの小売チャネルで簡単に入手できることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、製品メーカーや販売業者は、個人の菜食志向の変化やクリーンラベル製品への嗜好の高まりから、ビーガン用ゼラチンの発売に向けて幅広く投資しています。また、廃棄物、エネルギー消費、水使用、全体的な環境への影響を削減する技術やプロセスに資金を提供しています。
The global gelatin market size was valued at 4,70,970 Tons in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach 5,36,020 Tons by 2033, exhibiting a CAGR of 1.3% during 2025-2033. Europe currently dominates the market, holding a significant market share of over 39.5% in 2024. The market is experiencing steady growth driven by the growing consumer demand for natural and clean-label ingredients, the pharmaceutical and nutraceutical sectors' expansion due to increased health awareness, and continuous technological advancements in product manufacturing processes.
The Rising Awareness About the Health Benefits Associated with Gelatin Consumption Augmenting the Market Growth
The increasing health consciousness among the masses represents one of the major factors driving the demand for gelatin around the world. Gelatin is rich in amino acids, which are the building blocks of proteins and are easily digestible. It is a high source of collagen which is the most abundant and important protein in the body. It is also good for joints and can help joint recovery and promote skin, hair, and nail health.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is concentrated with top six players. The volume of new entrants is low in the gelatin industry due to the presence of only six manufacturers in the industry.
What is Gelatin?
Gelatin is a colorless, flavorless, and water soluble animal protein derived from collagen, which is a structural protein found in the connective tissues of animals, including cows, pigs, and fish. It is obtained by boiling collagen-containing tissues, such as skin, bones, and tendons, in water until the protein is extracted and forms a gel-like substance when cooled. It is rich in protein, vitamins, minerals, calcium, magnesium, potassium, and other essential nutrients. It aids in improving gut health, reducing inflammation, promoting skin health, boosting bone health, and minimizing the appearance of wrinkles. It offers crystallization control, water binding, film-forming, thickening, and emulsifying properties.
The COVID-19 pandemic outbreak has caused a significant impact on the gelatin industry and imposed unprecedented challenges on numerous countries. The lockdowns and travel restrictions imposed by many countries disrupted the global supply chain of gelatin. The closure of restaurants and hotels also reduced the demand for gelatin-based products. As a result, many gelatin manufacturers had to cut down their production or shut down their operations temporarily. Moreover, the pandemic affected the raw material supply for the gelatin industry. The collagen used for gelatin is obtained from animal by-products, and the pandemic led to a shortage of these by-products due to the disruption of the meat processing industry. Apart from this, the pandemic created new opportunities for the gelatin industry. The demand for immunity-boosting supplements and functional foods increased during the pandemic, and gelatin is an essential ingredient in these products. Additionally, the demand for gelatin-based pharmaceutical products, such as capsules, increased due to the considerable need for different medications. In response to the challenges posed by the pandemic, many gelatin manufacturers adopted new strategies. They implemented safety measures in their facilities to protect their employees from the virus and focused on developing new products that catered to the changing needs of consumers.
Gelatin is utilized as a gelling agent, stabilizer, and thickener in the preparation of several food products and beverages, such as puddings, mousses, sour cream, yogurt, sausages, wine, beer, soups, and gravies. This, coupled with the increasing consumption of ready to eat (RTE) food products, rising consumption of alcoholic beverages, and thriving food and beverage (F&B) industry, represent one of the key factors facilitating the market growth around the world. It can also be attributed to rapid urbanization, hectic schedules, and expanding purchasing power of consumers. Furthermore, the increasing usage of gelatin in the manufacturing of nutritional bars and protein drinks and the growing health consciousness among the masses is influencing the market positively. Moreover, the rising utilization of gelatin in the pharmaceutical and nutraceutical industries as a binding agent and coating for producing capsules, tablets, and gummies is propelling the growth of the market. It can also be attributed to the growing consumption of dietary supplements among individuals in their daily diets. In addition, there is an increase in the use of gelatin in the manufacturing of various personal care and cosmetic products, including hair masks, face masks, moisturizers, mascara, eyeliners, shampoo, and conditioners. It also aids in fighting wrinkles, boosting the metabolism, and strengthening nails and hair. This, along with the easy availability of gelatin based personal care and cosmetic products via offline and online retail channels, is favoring the growth of the market. Apart from this, product manufacturers and sellers are extensively investing in the launching of vegan gelatin variants due to the shifting inclination of individuals toward vegan diets and the growing preference for clean label products. They are also funding technologies and processes that reduce waste, energy consumption, water usage and the overall environmental impact.