市場調査レポート
商品コード
1451005
バス・シャワー製品市場レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、2024-2032Bath and Shower Products Market Report by Type (Bar Soap, Liquid Bath Products, Shower Cream and Oil, and Others), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Stores, and Others), and Region 2024-2032 |
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バス・シャワー製品市場レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のバス・シャワー製品市場規模は2023年に499億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年の間に4.1%の成長率(CAGR)を示し、市場は2032年までに724億米ドルに達すると予測しています。
バス・シャワー製品は、身体の洗浄、角質除去、保湿に役立つパーソナルケア用品を指します。ストレスを受けた筋肉を和らげ、肌に爽快感を与え、個人の衛生状態を維持するのに役立ちます。これらは、水、乳化剤、エモリエント剤、保湿剤、界面活性剤、防腐剤、香料を使用して処方されます。現在、バス・シャワー製品は一般的に、ジェル、バー、オイル、クリーム、スプレー、パウダー、ローションなどの形態で販売されています。
世界市場は、所得水準の上昇と個人の衛生意識の高まりによって成長を遂げています。これとは別に、シアバター、アロエベラ、ティーツリー、グリセリン、アーモンドオイル、アルガンオイル、フルーツエキスなど、天然成分やオーガニック成分を使用して製造された多機能製品の需要が増加しています。さらに、環境問題への関心が高まる中、大手メーカーは持続可能でリサイクル可能な環境に優しいパッケージで製品を発売することに注力しています。また、クレイやサリチル酸のような有効成分を配合した製品を発売し、さまざまなユーザーの肌や髪質に合わせています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の蔓延により、主にオンライン流通チャネルを通じて、バス用品やシャワー用品などのパーソナルケア用品の需要が大幅に増加しています。これは、各国政府による封鎖の実施や、パンデミックの拡大を防ぐために人々が社会的距離を置く措置を採用したことに起因しています。
The global bath and shower products market size reached US$ 49.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 72.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2024-2032.
Bath and shower products refer to personal care products that help in cleansing, exfoliating and moistening the body. They assist in soothing stressed muscles, providing a feeling of freshness to the skin, and maintaining personal hygiene. They are formulated using water, emulsifiers, emollients, humectants, surfactants, preservatives and fragrances. At present, bath and shower products are generally available in the form of gels, bars, oils, cream, sprays, powder, lotions, etc.
The global market is experiencing growth on account of the inflating income levels and the growing awareness about personal hygiene among individuals. Apart from this, there is a rise in the demand for multi-functional products manufactured using natural and organic ingredients, such as shea butter, aloe vera, tea tree, glycerin, almond oil, argan oil and fruit extracts. Moreover, with the rising environmental concerns, leading manufacturers are focusing on introducing their products in sustainable, recyclable and eco-friendly packaging. They are also launching products with active ingredients like clay and salicylic acid to suit the skin and hair type of different users. Furthermore, due to the spread of the coronavirus disease (COVID-19), there is a significant rise in the demand for personal care items, such as bath and shower products, primarily through online distribution channels. This can be accredited to the lockdowns implementation by governments of various countries and the adoption of social distancing measures by people to prevent the spread of the pandemic.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global bath and shower products market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type and distribution channel.
Bar Soap
Liquid Bath Products
Shower Cream and Oil
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Bath & Body Works LLC (L Brands), Beiersdorf AG, Colgate-Palmolive Company, Estee Lauder Inc., Henkel AG & Co. KGaA, ITC Limited, Johnson & Johnson Consumer Inc., Kao Corporation, L'Oreal S.A., Plum Island Soap Co., The Procter & Gamble Company and Unilever.