市場調査レポート
商品コード
1390816
ラウドスピーカー市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測Loudspeaker Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ラウドスピーカー市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のラウドスピーカー市場規模は2022年に75億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに96億米ドルに達し、2022-2028年の成長率(CAGR)は4.20%になると予測しています。
ラウドスピーカーは、電気エネルギーを音響エネルギーに変換するための電子機器です。さまざまな機器に統合できるよう、さまざまなサイズ、タイプ、機能のものが広く販売されています。例えば、SRシステムのスピーカーは効率的で耐久性があり、指向性制御と電力処理能力を備えています。これらのスピーカーは、音響放射の方向制御や大きな音響パワーが要求される映画館、劇場、コンサートホール、スタジアム、アリーナなどで幅広く使用されています。このほか、ラウドスピーカーは広いカバーアングル、ステレオイメージ、明瞭度、正確で優れたサウンドを提供するため、世界中で需要が高まっています。
政府機関は、アナウンスや一般的な問題についての認識を個人に広めるために、電子パブリック・アドレス・システムのラウドスピーカーに依存しています。これは、コロナウイルス感染症(COVID-19)の大量拡散と相まって、公共の場で安全メッセージを伝達するためのラウドスピーカーのニーズにプラスの影響を与えています。これとは別に、ライブイベントや映画など、メディアやエンターテイメントサービスに対する消費者の支出が増加していることも、メディアやエンターテイメント産業におけるスピーカーの用途を拡大する大きな要因となっています。さらに、急速な都市化、所得水準の上昇、インターネット普及率の上昇を背景としたホームシアターシステムの新たな動向が、音声起動型ラウドスピーカーの世界の売上を牽引しています。さらに、大手メーカーは、小売店、レストラン、バーやクラブ、ホスピタリティ施設など、大規模な流通施設に簡単に設置できる業務用ラウドスピーカーを導入しています。このほか、パーソナライズされたコンテンツやユーザーエクスペリエンスの向上に対する需要の高まりから、これらのメーカーはオンラインチャネルを通じてスマートスピーカーを提供しており、これが市場の成長を後押ししています。これは、eコマース産業が盛んで、スマートデバイスの売上が伸びていることに起因しています。
The global loudspeaker market size reached US$ 7.5 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.20% during 2022-2028.
Loudspeakers are electronic items used to convert electrical energy into acoustic energy. They are widely available in different sizes, types, and features to integrate with different devices. For instance, loudspeakers in sound reinforcement systems are efficient and durable and they have directivity control and power-handling capacity. These speakers find extensive applications in cinemas, theaters, concert halls, stadiums, and arenas wherein direction control of sound radiation and large acoustic power are required. Besides this, as loudspeakers provide wide-coverage angles, stereo imaging, clarity, and accurate and better sounding, their demand is rising around the world.
Governing agencies rely on loudspeakers in electronic public address systems to make announcements and spread awareness about a general issue among individuals. This, in confluence with the mass spread of the coronavirus disease (COVID-19), is positively influencing the need for loudspeakers to transit safety messages in public places. Apart from this, rising consumer spending on media and entertainment services, such as live events and films, acts as another major factor increasing the application of loudspeakers in the media and entertainment industry. Moreover, the emerging trend of home theatre systems on account of rapid urbanization, inflating income levels and rising Internet penetration is driving the sales of voice-activated loudspeakers worldwide. Furthermore, leading manufacturers are introducing commercial loudspeakers for easy installation in large-scale distributed establishments like retail stores, restaurants, bars and clubs, and hospitality venues. Besides this, due to the escalating demand for personalized content and enhanced user experience, these manufacturers are offering smart loudspeakers via online channels, which is impelling the market growth. This can be accredited to the thriving e-commerce industry and boosting sales of smart devices.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global loudspeaker market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, application and end user.
Satellite
Subwoofers
Soundbar
In-Wall
Outdoor
Multimedia
Electronic Gadgets
Home Entertainment
Automotive
Communication
Others
Household
Commercial
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bose Corporation, Dynaudio AS (Goertek Inc.), Harbeth Audio Ltd., Harman International Industries Incorporated (Samsung Electronics Co. Ltd.), Koninklijke Philips N.V., Lenovo Group Limited, LG Electronics Inc., Panasonic Corporation, Peavey Electronics Corporation, Sony Corporation, Sound United LLC, Vandersteen Audio and VOXX International Corp.