市場調査レポート
商品コード
1390605
販売実績管理市場レポート:ソリューション、サービス、組織規模、展開モデル、エンドユーザー、地域別、2023-2028年Sales Performance Management Market Report by Solution, Services, Organization Size, Deployment Model, End User, and Region 2023-2028 |
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販売実績管理市場レポート:ソリューション、サービス、組織規模、展開モデル、エンドユーザー、地域別、2023-2028年 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の販売実績管理市場規模は2022年に42億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに103億米ドルに達し、2022年から2028年の間に16.13%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
販売実績管理(SPM)とは、バックオフィスの営業業務プロセスを自動化・統合するための一連の業務・分析機能を指します。予測、洞察、ゲーミフィケーション、ノルマ設定、高度な分析など、営業成績のさまざまな側面に焦点を当てています。また、アカウント・セグメンテーション、テリトリー・プランニング、インセンティブ報酬、標準レポート、パイプライン最適化などのサービスも提供しています。現在、SPMツールと戦略は、業務効率と効果を改善するために世界中の組織で採用されています。
コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生と、それに続く数カ国の政府機関による封鎖規制は、経済の不確実性と混乱をもたらしました。SPMソリューションによって企業は業務を自動化し、業務の中断を最小限に抑えて遠隔地の労働条件に適応することができるためです。さらに、絶えず変化するビジネス・ニーズに合わせて効果的な監視と戦略を立て、さまざまな企業目標に取り組むために、中小企業(SME)で広く採用されています。SPMはまた、プランニングの最適化、収益の増加、売上の予測、意思決定と営業の俊敏性の向上にも役立ちます。これとは別に、SPMソリューションは銀行、金融サービス、保険(BFSI)部門に組み込まれ、取引件数の多さ、複雑な与信割り当て、経費モデルの開発といった課題に対処しています。さらに、手作業では時間がかかり、不正確になりやすいため、病院ではSPMソリューションを採用し、目標情報の構造化と監視を容易にしています。また、リアルタイムのデータへのアクセスや、重要なパフォーマンスに関する洞察を得るための正確なベンチマークやデータの可視化機能も提供されています。これは、ヘルスケアサービスに対するニーズの高まりと相まって、市場にプラスの影響を与えています。
The global sales performance management market size reached US$ 4.2 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 10.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.13% during 2022-2028.
Sales performance management (SPM) refers to a set of operational and analytical functions that help automate and unite back-office operational sales processes. It focuses on various aspects of sales performance, including forecasting, insights, gamification, quota setting, and advanced analytics. It also offers the services of account segmentation, territory planning, incentive compensation, standard reporting, and pipeline optimization. Nowadays, SPM tools and strategies are adopted by organizations across the globe to improve their operational efficiency and effectiveness.
The outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) and subsequent lockdown restrictions imposed by governing agencies of several countries have resulted in economic uncertainty and disruption. This represents one of the key factors driving the demand for SPM solutions around the world as they allow enterprises to automate their business operations and adapt to the remote working conditions with minimal disruption to their operations. Moreover, it is widely adopted by small and medium-sized enterprises (SMEs) to effectively monitor and strategize according to the ever-changing business needs and work on different company objectives. SPM also assists in optimizing planning, increasing revenue, predicting sales, and improving decision making and sales agility. Apart from this, SPM solutions are incorporated into the banking, financial services, and insurance (BFSI) sector to address the challenges of high transaction counts, complex credit assignments, and developing expense models. Furthermore, as manual intervention makes the task significantly more time-consuming and prone to inaccuracies, hospitals are adopting SPM solutions to structure and monitor goals information easily. They also provide access to real-time data and accurate benchmarking and data visualization capabilities for key performance insights. This, coupled with the growing need for healthcare services, is influencing the market positively.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global sales performance management market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on solution, services, organization size, deployment model and end user.
Territory Management
Sales Analytics
Sales Planning and Monitoring
Incentive Compensation Management
Others
Consulting Services
Managed Services
Training and Support
Others
Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises
On-premises
Cloud-based
BFSI
IT and Telecom
Retail
Energy and Utilities
Travel and Hospitality
Transportation and Logistics
Healthcare
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anaplan Inc., Axtria Inc., beqom SA, Iconixx Software Corporation, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, NICE Ltd., Oracle Corporation, Salesforce.com Inc., SAP SE and Xactly Corporation.