市場調査レポート
商品コード
1390594
スマートスタジアム市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Smart Stadium Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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スマートスタジアム市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスマートスタジアム市場規模は2022年に73億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに233億米ドルに達し、2022~2028年の成長率(CAGR)は21.34%になると予測しています。
スマートスタジアムは、駐車場の空き状況、トイレや売店の行列、座席のアップグレード、特典などの最新情報を提供するために、デジタル技術や自動化された技術ソリューションを活用します。また、データ分析ソフトウェアに依存し、ロイヤリティ・プログラムを通じてファン体験をパーソナライズし、群衆の中を素早く移動できる利便性を提供します。さらに、ネットワークセンサーと既存システムは、会場を監視し、人々の安全を守るためにスタッフを支援するモノのインターネット(IoT)技術に依存しています。現在、スマートスタジアムのインフラは、照明や暖房・換気・空調(HVAC)などの建物管理システムの近代化と制御に活用できます。
手間のかからないスタジアム体験に対する需要の高まりと相まって、ライブ・スポーツやエンターテインメント・イベントの人気が高まっていることが、世界中のスマート・スタジアム・ソリューション市場にプラスの影響を与える主な要因となっています。これらのソリューションは、デジタル技術と高速インターネット接続に依存し、効率的な顧客サービスを提供します。また、スタジアムの運営者は、収益性を高め、全体的なファン体験を強化し、スタジアムのセキュリティを向上させることができます。さらに、市場のプレーヤーは、家庭での体験やエンターテインメント・システムに対抗するため、技術的に洗練されたサービスを提供しています。また、消費者層を拡大するために、AR(拡張現実)、インタラクティブシート、大型スクリーンを備えた最先端のスタジアムを設計しています。このようなスタジアムには、会場全体にモニターが設置され、ファンはスマートフォンやタブレット端末、スタジアムのキオスク端末で、選手のプロファイルや統計データ、チームのファンタジー・パフォーマンスなどにリアルタイムでアクセスできます。これとは別に、環境への関心が高まっているため、これらのプレーヤーは、エネルギーを節約し、必要な運営スタッフの数を減らし、メンテナンスコストを最小限に抑えるために、自動化できるスマートなスタジアムインフラを導入しています。
The global smart stadium market size reached US$ 7.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 23.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 21.34% during 2022-2028.
A smart stadium utilizes digital and automated technological solutions to provide up-to-date information on parking availability, bathroom and concession lines, seat upgrades, and special offers. It relies on data analytics software to personalize the fan experience through loyalty programs and offer the convenience of navigating faster amongst the crowd. In addition, its networking sensors and existing systems depend on Internet of Things (IoT) technology to assist the staff in monitoring the venue and keeping people safe. Nowadays, the infrastructure of a smart stadium can be utilized to modernize and control building management systems, including lighting and heating, ventilation, and air conditioning (HVAC).
The growing popularity of live sports and entertainment events, coupled with the escalating demand for a hassle-free stadium experience, acts as a major driver positively influencing the market of smart stadium solutions across the globe. These solutions rely on digital technologies and fast internet connections to provide efficient customer services. They also enable stadium operators to increase profitability, enhance the overall fan experience, and improve stadium security. In addition, market players are offering technologically sophisticated services to compete with at-home experience or entertainment systems. They are also designing state-of-the-art stadiums with augmented reality (AR), interactive seats, and big screens to expand their consumer base. These stadiums are installed with monitors throughout the venue that allow fans to have real-time access to players' profiles, statistical data, and fantasy performances of teams on their smartphones, tablets, and stadium kiosks. Apart from this, due to rising environmental concerns, these players are introducing smart stadium infrastructures that can be automated to conserve energy, reduce the number of operational staff required, and minimize maintenance costs.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart stadium market report, along with forecasts at the global, regional and counrty level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, deployment model and application.
Software
Services
On-premises
Cloud-based
Digital Content Management
Digital Signage
Audio and Video Management
Others
Stadium and Public Security
Video Surveillance
Cybersecurity
Emergency and Disaster Management
Physical Security Information Management
Security Scanning, Imaging and Metal Detection
Others
Building Automation Management
Parking Management Systems
Energy Management Systems
Facility Management Systems
Event Management
Event Marketing and Management
Ticketing Management
Workforce Management
Crowd Management
Network Management
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cisco Systems Inc., GP Smart Stadium, Honeywell International Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Johnson Controls International, NEC Corporation, NXP Semiconductors N.V., Schneider Electric SE, Tech Mahindra Limited (Mahindra Group) and Telefonaktiebolaget LM Ericsson.