市場調査レポート
商品コード
1390510
製造アナリティクス市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Manufacturing Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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製造アナリティクス市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の製造アナリティクス市場規模は2022年に106億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2028年までに331億米ドルに達し、2022年から2028年の間に20.90%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
製造アナリティクスとは、品質を確保し、コストを削減し、サプライチェーンを最適化し、パフォーマンスと歩留まりを向上させるために、オペレーションとイベントのデータと技術を利用することを指します。スマートでスケーラブルな工場ソリューションを実現するために、予測分析、ビッグデータ分析、モノのインターネット(IIoT)、機械学習(ML)、エッジコンピューティングに依存しています。製造アナリティクスはリアルタイムで状況認識と実行可能な考察を提供するため、さまざまな業種の企業が競争力を高めるために導入しています。これは、ビジネスのデジタル化、イノベーションの加速、顧客体験の再定義を支援することにも起因しています。
コロナウイルス病(COVID-19)の蔓延を抑制するために多くの国の行政機関が実施したロックダウンにより、サプライチェーンの混乱とさまざまな製造ユニットの一時閉鎖が発生しています。その結果、パンデミックの影響を軽減するため、世界中の製造事業体がスマート製造アナリティクス・ソリューションを導入しています。製造アナリティクスは、需要予測、リアルタイムの品質モニタリング、在庫管理を支援します。これとは別に、急速な工業化、工業プロセスの自動化傾向の高まり、データ量の増加が、企業の全体的な生産性と収益性の向上を支援する製造アナリティクスの需要を喚起する主要因となっています。これに加えて、人工知能(AI)や無線自動識別(RFID)などの先進技術の普及と相まって、第4次産業革命(インダストリー4.0)の出現が市場の成長を後押ししています。さらに、自動車メーカーが製品を革新し、同時に厳しい品質要件を満たすために広く利用されています。また、航空宇宙産業においても、熟練度と業務効率の向上のために支持を集めています。
The global manufacturing analytics market size reached US$ 10.6 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 33.1 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 20.90% during 2022-2028.
Manufacturing analytics refers to the use of operations and events data and technologies to ensure quality, reduce costs, optimize supply chains, and improve performance and yield. It relies on predictive and big data analytics, industrial internet of things (IIoT), machine learning (ML), and edge computing to enable smart, scalable factory solutions. As it provides contextual awareness and actionable insights in real-time, organizations from different industry verticals are adopting manufacturing analytics to gain a competitive edge. This can also be attributed to its assistance in digitizing the business, accelerating innovation, and redefining customer experience.
Lockdowns imposed by governing agencies of numerous countries to curb the spread of the coronavirus disease (COVID-19) have resulted in supply chain disruptions and the temporary closure of various manufacturing units. As a result, manufacturing entities across the globe are deploying smart manufacturing analytics solutions to mitigate the impact of the pandemic. Manufacturing analytics assists in demand forecasting, real-time quality monitoring, and inventory management. Apart from this, rapid industrialization, the rising automation trend in industrial processes, and the growing volume of data are among the leading factors catalyzing the demand for manufacturing analytics to help companies increase overall productivity and profitability. In addition to this, the emergence of the Fourth Industrial Revolution (Industry 4.0), in confluence with the widespread adoption of advanced technologies, such as artificial intelligence (AI) and radio frequency identification (RFID), is bolstering the market growth. Moreover, it is widely used by automotive manufacturers to innovate their products and simultaneously meet stringent quality requirements. It is also gaining traction in the aerospace industry for improving proficiency and operational efficiency.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global manufacturing analytics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, deployment model, application and industry vertical.
Software
Services
Cloud-based
On-premises
Predictive Maintenance
Inventory Management
Supply Chain Optimization
Others
Semiconductor and Electronics
Energy and Power
Pharmaceutical
Automobile
Heavy Metal and Machine Manufacturing
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alteryx Inc., General Electric, International Business Machines Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, SAS Institute Inc., Sisense Inc., Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc.), TIBCO Software Inc., Wipro Limited and Zensar Technologies Ltd.