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市場調査レポート
商品コード
1541566
パーソナルケア家電市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、地域別、2024~2032年Personal Care Electrical Appliances Market Report by Product (Hair Care Appliances, Hair Removal Appliances, Oral Care Appliances, and Others), Type (Electric, Battery Operated), Distribution Channel (Online, Offline), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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パーソナルケア家電市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のパーソナルケア家電市場規模は2023年に229億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに359億米ドルに達し、2024~2032年の間に5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
パーソナルケア家電は、口腔ケアやヘアケア、個人衛生の維持に使用される様々なグルーミング製品です。一般的に使用される家電には、電動歯ブラシ、歯垢除去器、脱毛器、シェーバー、トリマー、縮毛矯正器、カーラー、ドライヤーなどがあります。これらの器具は、携帯用、コンパクトサイズ、旅行用など、さまざまな種類があり、電動式または電池式です。従来から使用されている非電動式と比較すると、これらの製品はユーザーの利便性を高め、費用対効果も高いです。
エレクトロニクス産業の著しい成長は、世界の急速な都市化とともに、市場に明るい展望をもたらす重要な要因のひとつとなっています。さらに、消費者のライフスタイルが変化し、個人の健康維持と衛生が重視されるようになったことも、市場の成長を後押ししています。例えば、男性消費者はヒゲを生やしたり、ヘアスタイルを試したりする傾向が強まっており、これがシェーバーやトリマーの需要をさらに高めています。さらに、長時間の使用でも毛髪や皮膚へのダメージがほとんどない、あるいは全くない、熱や化学物質を使用しない製品の開発など、さまざまな製品革新も成長を促す要因となっています。製品メーカーはまた、あらゆる年齢層が使用できる、手頃な価格のスタイリング剤やボディケア剤を開発しています。これに伴い、女性の労働参加率が上昇し、個人の健康への関心が高まっていることも市場成長に寄与しています。その他の要因としては、消費者の支出能力の増加、メーカーによる積極的なプロモーション活動、オンライン小売チャネルを通じた製品の容易な入手などが挙げられ、市場のさらなる牽引役となることが予想されます。
The global personal care electrical appliances market size reached US$ 22.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 35.9 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5% during 2024-2032.
Personal care electrical appliances are various grooming products used for oral and hair care and maintaining personal hygiene. Some of the commonly used appliances include electrical toothbrushes, plaque removers, epilators, shavers, trimmers, hair straightener, curlers and dryers. These devices are available in a wide range of portable, compact-sized and travel-friendly variants and are either electrically or battery operated. In comparison to the traditionally used non-electric variants, these products also offer enhanced convenience to the user and are more cost-effective.
Significant growth in the electronics industry, along with rapid urbanization across the globe, represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, changing consumer lifestyles and increasing emphasis on maintaining personal health and hygiene among individuals are also driving the market growth. For instance, male consumers are increasingly becoming inclined toward keeping beards and experimenting with hairstyles, which has further enhanced the demand for shavers and trimmers. Additionally, various product innovations, such as the development of heat- and chemical-free variants that cause minimal or no damage to the hair or skin after prolonged use, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also developing budget-friendly styling and body care products that can be used by the all age-groups. In line with this, rising female workforce participation and their increasing focus on personal well-being are also contributing to the market growth. Other factors, including increasing expenditure capacities of the consumers, along with aggressive promotional activities by manufacturers and the easy products' availability through online retail channels, are anticipated to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global personal care electrical appliances market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product, type and distribution channel.
Hair Care Appliances
Hair Dryer
Hair Straightener
Hair Styler
Hair Removal Appliances
Trimmer
Power Shaver
Epilator
Others
Oral Care Appliances
Powered Toothbrush
Oral Irrigator
Others
Electric
Battery Operated
Online
Offline
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Colgate-Palmolive Company, Conair Corporation, Helen of Troy Limited, Homedics USA LLC (FKA Distributing Co. LLC), Johnson & Johnson, Koninklijke Philips N.V., Lion Corporation, Panasonic Corporation, Shanghai POVOS Electric Works Co. Ltd., Shiseido Company Limited and The Procter & Gamble Company.