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市場調査レポート
商品コード
1370568
EdTech市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Edtech Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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EdTech市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のEdTech市場規模は2022年に米国で1,946億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて14.3%の成長率(CAGR)を示し、2028年には4,524億米ドルに達すると予測しています。
教育技術(EdTech)とは、仮想レベルで教育を提供するために使用される技術を指します。EdTechは、生徒の利益と教育成果の向上のために、仮想レベルで教育を提供するために使用されるハードウェアとソフトウェアで構成されています。学習や教育にテクノロジーを活用することで、生徒が総合的な教育を受けるためのハードルを乗り越えることができます。デジタルコンテンツは、制作コストの高い印刷コンテンツよりも簡単に作成できるため、費用対効果、柔軟性、携帯性から、学習者の間で電子書籍の人気が高まっています。さらに、障害のあるリスナーは、音声形式の教育コンテンツによって語彙力を向上させたり、解釈的な読み方を学んだりすることができます。
プロジェクター・ベースのディスプレイからタッチスクリーン・ディスプレイを採用することで、生徒の学習意欲を高めるというパラダイム・シフトが市場を大きく牽引しています。この背景には、教育分野における急速なデジタル化があります。これに加えて、パーソナライズされたeラーニング体験を生み出すための人工知能(Al)や機械学習(ML)技術の急速な活用が、市場の前向きな見通しを生み出しています。さらに、高速インターネットの普及拡大やスマートデバイスの販売増加が、市場に弾みをつけています。また、柔軟性とリアルタイムのフィードバックにより、オンライン学習や遠隔学習プログラムへの投資が増加していることも、市場にプラスの影響を与えています。COVID-19の発生によって教育機関が急速に閉鎖され、社会的距離を置く規範が義務化された結果、デジタル・プラットフォーム経由のデジタル学習が広まったことも、市場をさらに後押ししています。その他の要因としては、急速な都市化、可処分所得水準の上昇、5Gの出現、広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global edtech market size reached US$ 194.6 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 452.4 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.3% during 2023-2028.
Education technology (EdTech) refers to a technology that is used to deliver education on a virtual level. EdTech consists of hardware and software that are used to deliver education on a virtual level for the benefit of students and to improve their education outcomes. The use of technology for learning and teaching assists students in overcoming hurdles to obtaining a comprehensive education. Digital content is easier to generate than printed content, which has a higher production cost, and therefore eBooks are becoming increasingly popular among learners due to their cost efficiency, flexibility and portability. Additionally, listeners with disabilities can benefit from audio formats of educational content to improve their vocabulary and learn to read interpretively.
The market is majorly driven by the paradigm shift in the adoption of touchscreen displays from projector-based displays to provide more student engagement. This can be attributed to the rapid digitization in the education sector. In addition to this, the rapid utilization of artificial intelligence (Al) and machine learning (ML) technologies for creating personalized eLearning experiences is creating a positive market outlook. Moreover, the expanding penetration of high-speed internet, along with the increasing sales of smart devices, is providing an impetus to the market. Increasing investments in online learning and distance learning programs due to their flexibility and real-time feedback are also impacting the market positively. The market is further propelled by the outbreak of COVID-19 leading to the rapid closure of educational institutions and the mandatory implementation of social distancing norms resulting in widespread digital learning via digital platforms. Some of the other factors that are contributing to the market include rapid urbanization, inflating disposable income levels, the emergence of 5G, and extensive research and development (R&D) activities.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global edtech market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on sector, type, deployment mode and end user.
Preschool
K-12
Higher Education
Others
Hardware
Software
Content
Cloud-based
On-premises
Individual Learners
Institutes
Enterprises
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 2U Inc., BYJU'S, Chegg Inc., Class Technologies Inc., Coursera Inc., Edutech, Google LLC (Alphabet Inc.), Instructure Inc., Lenovo Group Limited, SMART Technologies ULC (Hon Hai Precision Industry Co. Ltd.), Udacity Inc. and upGrad Education Private Limited.