市場調査レポート
商品コード
1370411
スクリーンレスディスプレイ市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023~2028年予測Screenless Display Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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スクリーンレスディスプレイ市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスクリーンレスディスプレイ市場規模は、2022年に30億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて30.9%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに175億米ドルに達すると予測しています。
スクリーンレスディスプレイとは、プロジェクターやディスプレイ・スクリーンを使わずに、インタラクティブな投影技術を使って情報を伝達できる技術のことです。タッチスクリーン・ディスプレイのような技術に比べ、コスト削減、高解像度で遠くの点の画像を表示、低消費電力など、多くの利点があります。市場で広く利用されているスクリーンレスディスプレイには、ホログラフィック・ディスプレイ、仮想現実(VR)ゴーグル、ヘッドアップ・ディスプレイ、仮想網膜ディスプレイ、シナプティック・インターフェイスなどがあります。
さまざまな業界で小型化ソリューションに対する需要が高まっていることが、世界中でスクリーンレスディスプレイの必要性を高めている主な要因の1つです。これとは別に、スクリーンレスディスプレイ技術は、医療専門家が感染部位の仮想X線を見たり、患者に関する情報を収集したりできるため、医療分野で絶大な支持を得ています。さらに、この技術は産業プロセスでも活用され、バーチャルな設計図を見たり、部品の配置や動作を確認したりすることができます。さらに、スクリーンレスディスプレイは、 促進要因が道路から目を離すことなくリアルタイムでデータにアクセスするのに便利であるため、高級車やプレミアムカーに対する消費者の嗜好の高まりが市場の成長に寄与しています。さらに、乗客と 促進要因の安全性を向上させるための厳しい政府規制が、自動車メーカーに乗用車へのスクリーンレスディスプレイの搭載を促しています。このほか、主な市場プレーヤーは研究開発(R&D)活動に投資して、スマートフォン、パソコン、ノートパソコン、カメラなどのスクリーンレス家電製品を発売しています。これらの機器は軽量で携帯性に優れ、地図ナビゲーションなどの高機能を備えています。これは、急速な都市化と個人の購買力の向上と相まって、業界の投資家に有利な成長機会を提供すると予想されます。
The global screenless display market size reached US$ 3.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 17.5 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 30.9% during 2023-2028.
Screenless display refers to a technology that enables the transmission of information using interactive projection technology without the help of a projector or display screen. It provides many advantages, including saving costs, presenting distant point images at high resolution, and providing low power consumption, compared to technologies like touch screen displays. Some of the screenless displays widely available in the market include holographic displays, virtual reality (VR) goggles, heads-up displays, virtual retinal displays, and synaptic interfaces.
The rising demand for miniaturized solutions in various industry verticals represents one of the key factors driving the need for screenless displays worldwide. Apart from this, screenless display technology is gaining immense traction in the medical field as it allows healthcare professionals to view a virtual X-ray of infected areas or gather information concerning a patient. Moreover, the technology can be utilized in industrial processes to view virtual blueprints and identify parts placement and operation. Furthermore, as screenless displays help drivers to access data in real-time conveniently without taking their eyes off the road, rising consumer preferences for luxury and premium cars are contributing to the market growth. In addition, stringent government regulations for improving passenger and driver safety are compelling automotive manufacturers to incorporate screenless displays in passenger vehicles. Besides this, key market players are investing in research and development (R&D) activities to launch screenless consumer electronics, such as smartphones, computers, laptops, and cameras. These devices are lightweight and provide greater portability and high functionalities like map navigation. This, coupled with rapid urbanization and improving purchasing power of individuals, is anticipated to provide lucrative growth opportunities to industry investors.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global screenless display market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, application and industry vertical.
Visual Image
Retinal Display
Synaptic Interface
Holographic Projection
Head-Mounted Display
Head-Up Display
Others
Aerospace and Defense
Automotive
Healthcare
Consumer Electronics
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BAE Systems plc, Eon Reality, Garmin Ltd., Holoxica Ltd., Microsoft Corporation, Microvision Inc., RealView Imaging Ltd., Sony Group Corporation, Synaptics Incorporated and Zebra Technologies Corporation.