市場調査レポート
商品コード
1347359

ジェネリック医薬品の日本市場:産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測

Japan Generic Drug Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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ジェネリック医薬品の日本市場:産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測
出版日: 2023年09月04日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

市場概要:

日本のジェネリック医薬品市場規模は2022年に107億米ドルに達しました。IMARCグループは、2023年から2028年にかけて7.8%の成長率(CAGR)を示し、2028年には169億米ドルに達すると予測しています。

日本は、金額ベースで世界第8位のジェネリック医薬品市場です。しかし、ジェネリック医薬品は、米国や欧州などの他の先進市場に比べ、日本では伝統的に普及率が相対的に低いです。歴史的にみて、日本におけるジェネリック医薬品の普及率の低さは、いくつかの理由によるものでした。ジェネリック医薬品の品質が劣るという認識、医師や患者の間でブランド医薬品が好まれること、低価格のジェネリック医薬品を処方することで医師が薬価差益から得られる利益が限られていることなどです。ジェネリック医薬品はまた、日本の薬剤師によるジェネリック医薬品の代替権の欠如、医薬品承認プロセスにおける審査時間の遅さ、大手医薬品販売業者(その多くは大手先発医薬品メーカーと密接な関係にある)との連携の難しさなどの理由から、日本では依然としてあまり普及していないです。

しかし、日本のジェネリック医薬品市場の状況は、過去10年間で顕著に変化しました。日本政府は、日本のジェネリック医薬品市場の成長が日本経済の長期的な健全性にとって不可欠であると認識しています。日本政府は、高齢化の進展とブランド医薬品のコスト上昇を認識し、医療費支出を削減するためにヘルスケア政策の変更を開始しました。薬剤費は日本の総医療費の約5分の1を占めており、この負担の軽減は日本の保健行政政策の要となっています。低価格のジェネリック医薬品を新薬に置き換えることは、大幅なコスト削減が可能な戦略として認識されています。こうした取り組みに後押しされ、ジェネリック医薬品の普及はここ数年で力強く伸びています。このことは、日本における国内外のジェネリック医薬品メーカーに大きな機会をもたらすと期待されています。

本レポートは「日本のジェネリック医薬品市場」と題されています:産業動向、市場規模、実績、成長機会、2023-2028年予測」と題するこの調査レポートは、日本のジェネリック医薬品市場の過去、現在、将来の市場動向について詳細に分析しています。この調査レポートは、日本のジェネリック医薬品市場の促進要因、販売動向、処方動向、市場構造、競合情勢、規制、主要企業、主要医薬品、製造、展望を理解するための優れたツールとして役立ちます。本レポートは、投資家、調査員、コンサルタント、マーケティング戦略家など、日本のジェネリック医薬品市場を洞察したいすべての人々にとって優れたガイドとなります。

主な質問にお答えします:

ジェネリック医薬品とは何か?先発医薬品との違いは?

日本のジェネリック医薬品市場は近年どのように推移しているか?

COVID-19が日本のジェネリック医薬品市場に与えた影響は?

ジェネリック医薬品は先発医薬品と比較してどのような実績がありますか?

日本のジェネリック医薬品の総売上高と処方件数は?

日本のジェネリック医薬品市場の主要プレーヤーは?彼らの業績は?

日本のジェネリック医薬品市場の構造は?

日本のジェネリック医薬品の価格メカニズムは?

日本のジェネリック医薬品のバリューチェーンは?

日本のジェネリック医薬品の規制は?

日本のジェネリック医薬品の流通は?

ジェネリック医薬品はどのように製造されているのか?

ジェネリック医薬品を製造するために必要な原材料と機械は?

日本のジェネリック医薬品市場の促進要因・課題は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査目的
  • 利害関係者
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 日本のジェネリック医薬品市場-イントロダクション

  • ジェネリック医薬品とは何か?
  • ノーブランドとブランドジェネリック医薬品
  • 認定ジェネリック医薬品

第5章 日本のジェネリック医薬品市場はなぜ有利なのか?

  • ブロックバスター医薬品の特許切れ
  • 高齢化に伴うヘルスケアコストの上昇
  • 日本はジェネリック医薬品の普及率が最も低い国の一つ
  • ジェネリック医薬品調剤へのインセンティブ
  • 支払者と医療提供者にとって大きな節約になる
  • バイオシミラー

第6章 世界のジェネリック医薬品市場

  • 市場実績
    • 金額動向
    • 数量動向
  • 市場内訳:国別
    • 市場内訳:数量ベース
    • 市場内訳:金額別
  • 市場予測
  • 最も処方されているジェネリック医薬品とブランド医薬品

第7章 日本のジェネリック医薬品市場

  • 日本の医薬品市場の実績
    • 金額動向
    • 数量動向
    • 市場内訳:タイプ別
    • 市場予測
  • 日本のジェネリック医薬品市場
    • 金額動向
    • 数量動向
    • COVID-19の影響
    • 市場予測

第8章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第9章 サプライチェーンの各段階における価格決定メカニズムと利益率

第10章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第11章 日本のジェネリック医薬品市場-競合情勢

  • 日本のジェネリック医薬品市場-競合構造
  • 日本のジェネリック医薬品市場内訳:主要企業別
  • 日本のジェネリック医薬品市場内訳:流通チャネル別

第12章 日本のジェネリック医薬品市場-バリューチェーン分析

  • 研究開発
  • 製造
  • マーケティング
  • 流通

第13章 日本のジェネリック医薬品産業における規制

  • 日本におけるジェネリック医薬品の承認経路
    • 原薬マスターファイル制度
    • 同等性審査
    • 適合性監査
  • 認証
    • MAH(製造販売業者)製品承認ライセンシング
    • FMA(外国製造業者認定)製品認可のための認証
    • DMF(医薬品マスターファイル)登録
    • GMP(適正製造規範)認証
    • 製造業者ライセンス

第14章 日本のジェネリック医薬品市場主な成功要因

第15章 日本のジェネリック医薬品市場障害

第16章 ジェネリック医薬品製造工場設立の要件

  • 製造プロセス
  • 原材料の要件
  • 原材料の写真
  • 土地と建設の要件
  • 機械とインフラの要件
  • 機械写真
  • 工場レイアウト
  • 梱包要件
  • ユーティリティ要件
  • 人員要件

第17章 日本のジェネリック医薬品市場- 主要企業プロファイル

図表

List of Figures

  • Figure 1: Structure of the Pharmaceutical Industry
  • Figure 2: Classification of Generic Drugs
  • Figure 3: Penetration of Generic Drugs Across Various Developed Markets
  • Figure 4: Global: Generic Drug Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
  • Figure 5: Global: Generic Drug Market: Sales Volume (in Billion Units), 2017-2022
  • Figure 6: Global: Generic Drug Market: Sales Value Breakup by Country (in %), 2022
  • Figure 7: Global: Generic Drug Market: Sales Volume Breakup by Country (in %), 2022
  • Figure 8: Global: Generic Drug Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
  • Figure 9: Global: Generic Drug Market Forecast: Sales Volume (in Billion Units), 2023-2028
  • Figure 10: Japan: Pharmaceutical Market: Sales Value (in Billion JPY), 2017-2022
  • Figure 11: Japan: Pharmaceutical Market: Sales Volume (in Billion Units), 2017-2022
  • Figure 12: Japan: Pharmaceutical Market Forecast: Sales Value (in Billion JPY), 2023-2028
  • Figure 13: Japan: Pharmaceutical Market Forecast: Sales Volume (in Billion Units), 2023-2028
  • Figure 14: Japan: Pharmaceutical Market: Sales Volume Breakup of Branded and Generic Drugs (in %), 2017 and 2022
  • Figure 15: Japan: Pharmaceutical Market: Sales Value Breakup of Branded and Generic Drugs (in %), 2017 and 2022
  • Figure 16: Japan: Generic Drug Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
  • Figure 17: Japan: Generic Drug Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
  • Figure 18: Japan: Generic Drug Market: Sales Volume (in Billion Units), 2017-2022
  • Figure 19: Japan: Generic Drug Market Forecast: Sales Volume (in Billion Units), 2023-2028
  • Figure 20: Japan: Generic Drug Market: Breakup by Key Players (in %)
  • Figure 21: Japan: Generic Drug Market: Breakup by Distribution Channel (in %)
  • Figure 22: Japan: Generic Drug Industry: SWOT Analysis
  • Figure 23: Pricing Mechanism and Profit Margins at Various Levels of the Supply Chain
  • Figure 24: Japan: Generic Drug Industry: Porter's Five Forces Analysis
  • Figure 25: Japan: Generic Drug Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 26: Japan: Generic Drug Manufacturing: Detailed Process Flow
  • Figure 27: Japan: Generic Drug Manufacturing: Raw Material Requirements
  • Figure 28: Japan: Generic Drug Manufacturing Plant: Proposed Plant Layout
  • Figure 29: Japan: Generic Drug Manufacturing: Packaging Requirements
  • Figure 30: Japan: Approval Pathway for a Generic Drug

List of Tables

  • Table 1: Japan: Sales (in Billion US$) and Patent Expiry of Major Drugs Expected to Lose Patent Protection (in Billion US$)
  • Table 2: Japan: History of Major Policies to Encourage the Use of Generic Drugs
  • Table 3: Japan: Expenses of Generic and Branded Drug Manufacturers (in %)
  • Table 4: Major Biosimilar Product Under Development as of March 2021
  • Table 5: Japan: Generic Drug Market: Key Industry Highlights, 2022 and 2028
  • Table 6: Global: Generics Market: Volume Performance of Top Molecules (in Million Prescriptions)
  • Table 7: Global: Branded Drug market: Volume Performance of Top Branded Drugs (in Million Prescriptions)
  • Table 8: Japan: Generic Drug Industry: Market Structure
  • Table 9: Generic Drug Manufacturing Plant: Machinery Costs (in US$)
  • Table 10: Generic Oncology Drug Manufacturing Plant: Costs Related to Salaries and Wages (in US$)
  • Table 11: Japan: Data Requirements for a New Generic Drug Application
  • Table 12: Japan: Various Bioequivalence Guidelines for Generic Drugs
  • Table 13: Japan: Timeline for New Generic Drug Approval
  • Table 14: Japan: Review Time of the Application for Partial Change Approval
  • Table 15: Nichi-Iko Pharmaceutical Co., Ltd: Key Financials (in US$ Million)
  • Table 16: Sawai Pharmaceutical Co., Ltd: Key Financials (in US$ Million)
  • Table 17: Towa Pharmaceutical: Key Financials (in US$ Million)
  • Table 18: Teva Pharmaceutical Ltd: Key Financials (in US$ Million)
  • Table 19: Fuji Pharma Co Ltd: Key Financials (in US$ Million)
目次
Product Code: SR112023A698

Market Overview:

The Japan generic drug market size reached US$ 10.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 16.9 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.8% during 2023-2028.

Japan represents the world's eighth biggest market for generic drugs in terms of value. Generic drugs, however, have traditionally enjoyed a relatively lower penetration in Japan compared to other developed markets such as the United States and Europe. Historically, the lower penetration of generic drugs in japan was due to several reasons. These included - the perception of inferior quality of generic drugs, the preference of branded drugs among physicians and patients and the limited profits to be made by physicians from pharmaceutical price differentials by prescribing low priced generics. Generic drugs also remained less popular in Japan because of the lack of generic substitution rights by Japanese pharmacists, slower review times in the drug approval process and difficulties working with major pharmaceutical distributors - many of whom were closely tied to major branded drug manufacturers.

The landscape of the Japan generic drug market, however, has changed noticeably over the last decade. The Japanese government has identified growth of the country's generic drug market as imperative to Japan's long-term economic health. The Japanese government, recognizing the country's increasing aging population as well as rising costs of branded drugs has begun instituting healthcare policy changes to cut their expenditures on medical costs. Drug costs account for around a fifth of the country's total medical expenses and reducing this burden has become a cornerstone of Japan's health administration policy. Substitution of low-cost generic drugs for innovator products has been identified as a strategy where major savings are possible. Driven by these initiatives, the penetration of generics has grown robustly over the past few years. This is expected to create huge opportunities for both domestic and foreign generic manufacturers in Japan.

The report entitled "Japan Generic Drug Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028" represents an in-depth analysis on the historical, current and future market trends in the generic drug market in Japan. This research report serves as an exceptional tool to understand the drivers, sales trends, prescription trends, market structure, competitive landscape, regulations, key players, key drugs, manufacturing and the outlook of generic drug market in Japan. This report can serve as an excellent guide for investors, researchers, consultants, marketing strategists and all those who want to gain an insight into the generic drug market in Japan.

Key Questions Answered:

What are generic drugs? How are they different from branded drugs?

How has Japan's generic drug market performed in recent years?

What has been the impact of COVID-19 on the Japan generic drug market?

How have generic drugs performed compared to branded drugs?

What were the total sales and prescriptions for generic drugs in Japan?

Who are the key players in the Japanese generic drug market? How have they performed?

What is the structure of the Japanese generic drug market?

What is the pricing mechanism of generic drugs in Japan?

What is the value chain of generic drugs in Japan?

What are the regulations for generic drugs in Japan?

How are generic drugs distributed in Japan?

How are generic drugs manufactured?

What are the raw material and machinery requirements to manufacture generic drugs?

What are the drivers and challenges in the Japanese generic drug market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Japan Generic Drug Market - Introduction

  • 4.1 What are Generic Drugs?
  • 4.2 Unbranded and Branded Generic Drugs
  • 4.3 Authorized Generic Drugs

5 Why is the Japanese Generic Drug Market So Lucrative

  • 5.1 Blockbuster Drugs Going Off-Patent
  • 5.2 Rising Healthcare Costs Coupled with an Increasing Ageing Population
  • 5.3 Japan Has One of the Lowest Penetration of Generics
  • 5.4 Incentives for Dispensing Generics
  • 5.5 Significant Savings for Payers and Providers
  • 5.6 Biosimilars

6 Global Generic Drug Market

  • 6.1 Market Performance
    • 6.1.1 Value Trends
    • 6.1.2 Volume Trends
  • 6.2 Market Breakup by Country
    • 6.2.1 Market Breakup by Volume
    • 6.2.2 Market Breakup by Value
  • 6.3 Market Forecast
  • 6.4 Most Prescribed Generic and Branded Drugs

7 Japan Generic Drug Market

  • 7.1 Japan Pharmaceutical Market Performance
    • 7.1.1 Value Trends
    • 7.1.2 Volume Trends
    • 7.1.3 Market Breakup by Type
    • 7.1.4 Market Forecast
  • 7.2 Japan Generic Drug Market Performance
    • 7.2.1 Value Trends
    • 7.2.2 Volume Trends
    • 7.2.3 Impact of COVID-19
    • 7.2.4 Market Forecast

8 SWOT Analysis

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Strength
  • 8.3 Weakness
  • 8.4 Opportunities
  • 8.5 Threats

9 Pricing Mechanism and Profit Margins at Various Levels of Supply Chain

10 Porter's Five Forces Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Bargaining Power of Buyers
  • 10.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 10.4 Degree of Competition
  • 10.5 Threat of New Entrants
  • 10.6 Threat of Substitutes

11 Japan Generic Drug Market- Competitive Landscape

  • 11.1 Japan Generic Drug Market - Competitive Structure
  • 11.2 Japan Generic Drug Market - Breakup by Key Players
  • 11.3 Japan Generic Drug Market - Breakup by Distribution Channel

12 Japan Generic Drug Market- Value Chain Analysis

  • 12.1 Research and Development
  • 12.2 Manufacturing
  • 12.3 Marketing
  • 12.4 Distribution

13 Regulations in Japan Generics Industry

  • 13.1 Approval Pathway of a Generic Drug in Japan
    • 13.1.1 Master File Scheme for Active Ingredients
    • 13.1.2 Equivalency Review
    • 13.1.3 Conformity Audit
  • 13.2 Certifications
    • 13.2.1 MAH (Market Authorization Holder) License for Product Approval
    • 13.2.2 FMA (Foreign Manufacturer Accredited) Certification for Product Approval
    • 13.2.3 DMF (Drug Master File) Registration
    • 13.2.4 GMP (Good Manufacturing Practices) Certification
    • 13.2.5 Manufacturer's License

14 Japan Generic Drug Market: Key Success Factors

15 Japan Generic Drug Market: Road Blocks

16 Requirements for Setting up a Generic Drug Manufacturing Plant

  • 16.1 Manufacturing Process
  • 16.2 Raw Material Requirements
  • 16.3 Raw Material Pictures
  • 16.4 Land and Construction Requirements
  • 16.5 Machinery and Infrastructure Requirements
  • 16.6 Machinery Pictures
  • 16.7 Plant Layout
  • 16.8 Packaging Requirements
  • 16.9 Utility Requirements
  • 16.10 Manpower Requirements

17 Japan Generic Drug Market - Key Company Profiles