|
市場調査レポート
商品コード
1291301
乳幼児・学童向け製品市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測Juvenile Products Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
乳幼児・学童向け製品市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年05月29日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界の乳幼児・学童向け製品市場規模は、2022年に220億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に7.1%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに335億米ドルに達すると予測しています。
乳幼児・学童向け製品とは、主に乳幼児や12歳未満の子ども向けに作られた乳幼児・学童向け製品を指します。ベビーカーや乳母車、チャイルドシート、ベビーベッド、幼児用抱っこひも、幼児用ベッド、ハイチェア、プレイヤードなど、さまざまな製品があります。これらの製品は、子供だけでなく親にも安全性、保護性、快適性、利便性を提供します。そのため、乳幼児・学童向け製品は、産科・乳幼児・学童向け製品店、小児科医療センター、家庭、その他の育児関連施設などで広く利用されています。
世界の乳幼児・学童向け製品市場の成長は、可処分所得の増加、eコマースプラットフォームの出現、働く女性人口の増加、子どもの安全に対する保護者の関心の高まり、子どもの保護に関するさまざまな規制政策の実施などが主な要因となっています。女性の社会進出が進み、消費者の所得水準が上昇したことで、親が乳幼児・学童向け製品にお金をかけるようになり、世界の乳幼児・学童向け製品市場を牽引しています。さらに、世界の識字率の上昇、消費者の意識の高まり、子どもの成長に対する親の関心の高まりが、幼児用品の需要をさらに刺激しています。また、スマートデバイスの普及やインターネット接続の普及に加え、eコマースサイトで幼年用製品を幅広く購入できるようになったことも、市場の成長をさらに促進しています。さらに、子どもの発達と安全を促進するための政府のイニシアティブがいくつか導入され、好ましい規制政策が実施されていることも、子供用品の需要を後押ししています。例えば、米国政府による消費者製品安全改善法(CPSIA)は、育児用製品の消費者安全基準やその他の安全要件を強化するものです。また、発展途上諸国では、未成年者のチャイルドシート使用に関する政府の様々な政策があり、これらの地域での製品需要を後押ししています。技術的に進んだ製造工程を採用することで、耐久性の高い製品ができあがり、世界の売上を牽引しています。さらに、環境に優しく安全な原材料の利用が増加しており、幼児や乳児向けの高級品に対する消費者の志向が高まっていることも、今後数年間、世界の乳幼児・学童向け製品市場の成長を後押しすることになるでしょう。
The global juvenile products market size reached US$ 22.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 33.5 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.1% during 2023-2028.
Juvenile products refer to childcare items that are mainly designed for infants, toddlers, or children under the age of 12 years. These products majorly include strollers and prams, car seats, cribs and cots, infant carriers, toddler beds, highchairs, and play yards, among several others. These products offer safety, protection, comfort, and convenience to child as well as parents. Owing to this, juvenile products are widely utilized across maternity and childcare stores, pediatric health centers, households, and other childcare-related facilities.
The growth of global juvenile products market is primarily driven by increasing disposable income levels, emergence of e-commerce platforms, growing working women population, rising parental concerns towards child safety, and implementation of various regulatory policies pertaining to child protection. The growing number of women in the workforce, coupled with the rise in the consumer income levels have empowered parents to spend more on childcare products, thereby driving the market for juvenile products globally. Furthermore, the escalating global literacy rate, growing consumer awareness, and rising parental concerns towards child development have further catalyzed the demand for juvenile products. Apart from this, the increasing penetration of smart devices and high internet connectivity, coupled with the wide availability of juvenile products across e-commerce sites, have further catalyzed the market growth. Additionally, the implementation of favorable regulatory policies, along with the introduction of several government initiatives for promoting child development and safety, have also bolstered the demand for juvenile products. For instance, the Consumer Product Safety Improvement Act (CPSIA) by the United States government enforces consumer safety standards and other safety requirements for childcare products. Besides this, various government policies across several developing countries for using child safety car seats for minors, have bolstered the product demand in these regions. Adoption of technically advanced manufacturing process of juvenile products has resulted in improved and durable products, thus driving the sales across the globe. In addition to this, the increasing utilization of eco-friendly and safe raw materials, along with rising consumer inclination towards high-end and premium products for toddlers and infants will continue to fuel the growth of the global juvenile products market in the upcoming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global juvenile products market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, distribution channel and age group.
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Dorel Industries Inc., Goodbaby International Holdings Ltd., Britax, Chicco, Stokke, BeSafe, Emmaljunga, Peg Perego, Combi Corporation, Bugaboo International B.V., RECARO Kids s.r.l., etc.
8 Market Breakup by Age Group
13.3.6 BeSafe