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市場調査レポート
商品コード
1562442
アジア太平洋地域のドライアイス:2030年市場予測- 地域別分析- タイプ別、用途別Asia Pacific Dry Ice Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Pellets, Blocks, and Others) and Application (Food and Beverages, Storage and Transportation, Healthcare, Industrial Applications, and Others) |
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アジア太平洋地域のドライアイス:2030年市場予測- 地域別分析- タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年07月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 81 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のドライアイス市場は、2022年に1億2,651万米ドルとなり、2030年には2億2,101万米ドルに達すると予測され、2022~2030年のCAGRは7.2%と推定されます。
冷凍食品需要の急増がアジア太平洋のドライアイス市場を後押し
冷凍食品需要の増加と、食品と海運業界における冷媒としてのドライアイス使用の増加は、アジア太平洋のドライアイス市場に成長機会をもたらすと予測される主要要因です。ドライアイスは固体の二酸化炭素です。この高密度で雪のような物質は、-78.5 °C(-109.3 °F)で昇華し、特に肉やアイスクリームなどの生鮮食品の輸送時に冷媒として使用されます。ドライアイスは昇華するため、食品を汚染したり品質を損なったりするような残留物は残らないです。
ここ数年、世界的に人々のライフスタイルが劇的に変化しています。多忙な仕事のスケジュールにより、人々は時間と労力を節約できる製品を求めています。消費者は、すぐに食べられ、電子レンジで温められ、すぐに調理できる食品を好みます。さらに、働く女性人口の増加、一人当たり所得の高さ、中流階級の人口増加が、世界のコンビニエンスフード消費の成長を促す主要要因となっています。核家族の増加により、調理済みで分量が管理された食品への需要が増加しました。冷凍食品は保存期間が長く、一人分の消費に適しており、短時間で調理できるため、冷凍食品市場も拡大しています。ドライアイスは、冷凍食品の保管、輸送、流通を通じて、その品質と安全性を維持する上で重要な役割を果たしています。
肉や魚介類がもたらす健康上の利点に関する消費者の意識の高まりにより、冷凍肉・鶏肉と魚介類の需要が高いことが、同市場を後押ししています。これらの製品は低脂肪・高タンパク食品であり、筋肉を増強し、脳力を高め、視力を改善し、心臓の健康をサポートし、関節の不快感を和らげ、皮膚と髪を改善するのに役立ちます。消費者が健康的なライフスタイルにシフトしているため、栄養価の高い健康食品への需要が高まっています。従来の水ベースの氷とは異なり、ドライアイスは昇華し、固体から気体へと直接移行するため、水分の蓄積や冷凍焼けなどのリスクがないです。このため、ドライアイスは冷凍食品にとって理想的な冷却剤となり、製品の冷凍状態を維持し、食感、味、栄養価を維持することができます。したがって、冷凍食品の需要の急増が、ドライアイス市場を最終的に強化しています。
アジア太平洋のドライアイス市場概要
アジア太平洋のドライアイス市場では、ライフサイエンス製品と医薬品の温度制御物流と流通サービスの需要が増加しています。この需要は、人口増加、医療支出の増加、同地域の製薬産業の拡大などの要因によって促進されています。同地域の製薬業界の成長は、ドライアイス市場の成長に直接影響を与えています。ヘルシー・チャイナ2030や他のアジア諸国における同様のイニシアチブの一環として、クリニック、病院、研究施設などの医療インフラ投資が行われています。このような市場開拓により、製薬会社は医療サービス・プロバイダーと協力し、臨床研究開発など市場でのプレゼンスを拡大することができるようになりました。アジア太平洋は医薬品にとって重要な市場のひとつであり、ジェネリック医薬品需要の増加、医療費の増加、高齢者人口の急増、人口動態の変化、先進治療へのアクセスの向上などが主要要因となっています。
中国、日本、インドはアジア太平洋における医薬品の主要生産国です。これらの国々の政府は、医薬品産業の発展を促進するために新たな政策を策定しています。例えば、日本では人口増加のニーズに対応するため、政府は様々なライフサイエンス規制を緩和し、革新的な新薬の認可を急増させることで対応しており、国内外市場において製薬会社を促進しています。製薬業界の新興国市場開拓に向けた政府の好意的な政策と、同地域の医療部門の力強い成長が、ドライアイス市場の成長を後押ししています。
アジア太平洋のドライアイス市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋のドライアイス市場セグメンテーション
アジア太平洋のドライアイス市場は、タイプ、用途、国に分類されます。
タイプ別では、アジア太平洋のドライアイス市場はペレット、ブロック、その他に区分されます。2022年には、ブロックセグメントが最大の市場シェアを占めています。
用途別では、アジア太平洋のドライアイス市場は、飲食品、貯蔵・輸送、医療、産業用途、その他に区分されます。2022年には、貯蔵・輸送が最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋のドライアイス市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋に区分されます。2022年のアジア太平洋のドライアイス市場シェアは中国が独占しています。
Linde Plc、Nippon Sanso Holdings Corp、Sicgil India Ltd、SOL SpAなどがアジア太平洋のドライアイス市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific dry ice market was valued at US$ 126.51 million in 2022 and is expected to reach US$ 221.01 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 7.2% from 2022 to 2030.
Rapidly Increasing Demand for Frozen Foods Boosts Asia Pacific Dry Ice Market
An increase in demand for frozen foods and a rise in the usage of dry ice as refrigerant in food and shipping industries are key factors anticipated to provide growth opportunities to the Asia Pacific dry ice market. Dry ice is carbon dioxide in its solid form. This dense, snowlike substance sublimes at -78.5 °C (-109.3 °F), used as a refrigerant, especially during the shipping of perishable products such as meats or ice cream. As the dry ice sublimes, it leaves no residue to contaminate or compromise the quality of food.
Over the past few years, the lifestyle of people globally evolved dramatically. Due to hectic work schedules, people are looking for products that save time and effort. Consumers prefer ready-to-eat, microwavable, and ready-to-prepare food products as they are highly recommended for on-the-go consumption and require minimal preparation time. Moreover, the increasing working women population, high per capita income, and a rising middle-class population are key factors driving the growth of convenience food consumption globally. Due to the increasing number of nuclear families, the demand for prepared-to-eat, portion-controlled food increased. The market for frozen food products is also growing as they have extended shelf-life, are suitable for single-person consumption, and can be prepared in less time. Dry ice plays a crucial role in preserving the quality and safety of these frozen food products throughout their storage, transportation, and distribution.
The high demand for frozen meat & poultry, and seafood owing to the increasing awareness among consumers regarding the health benefits offered by meat and seafood favors the market. These products are low-fat and high-protein foods that can help to build muscle, boost brainpower, improve eyesight, support heart health, relieve joint discomfort, and improve skin and hair. Consumers are shifting toward a healthy lifestyle, which has led to a high demand for healthy food with nutritional value. Unlike traditional water-based ice, dry ice sublimates, transitioning directly from solid to gas, eliminating the risk of moisture accumulation and freezer burn. This makes it an ideal cooling agent for frozen food, ensuring that products remain frozen and maintain their texture, taste, and nutritional value. Hence, the surge in demand for frozen food products is ultimately bolstering the dry ice market.
Asia Pacific Dry Ice Market Overview
The Asia Pacific dry ice market has increased demand for temperature-controlled logistics and distribution services for life science products and pharmaceuticals. This demand is fueled by factors such as population growth, increasing healthcare spending, and the expansion of the pharmaceutical industry in the region. The growth of the pharmaceutical industry in the region is directly influencing the growth of the dry ice market. As part of initiatives like Healthy China 2030 and similar initiatives in other Asian countries, healthcare infrastructure investments have been made, including clinics, hospitals, and research facilities. This development has enabled pharmaceutical companies to collaborate with healthcare service providers and expand their market presence, including clinical research and development. Asia Pacific is one of the significant markets for pharmaceutical products and is majorly driven by the rise in demand for generic medicines, an increase in healthcare expenditure, a surge in the geriatric population, a change in demographics, and greater accessibility to advanced treatments.
China, Japan, and India are the major producers of pharmaceuticals in Asia Pacific. The governments of these countries are developing new policies to promote the development of the pharmaceutical industry. For instance, to address the needs of the growing population in Japan, the government is responding by easing various life science regulations and surging approval of innovative new drugs to promote pharmaceutical companies, both in domestic and foreign markets, and dry ice is used in their shipment and storage as dry ice helps in maintaining the temperature. Favorable government policies for the development of the pharmaceuticals industry, coupled with the strong growth of the healthcare sector in the region, are favoring the growth of the dry ice market.
Asia Pacific Dry Ice Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Dry Ice Market Segmentation
The Asia Pacific dry ice market is categorized into type, application, and country.
Based on type, the Asia Pacific dry ice market is segmented into pellets, blocks, and others. The blocks segment held the largest market share in 2022.
In terms of application, the Asia Pacific dry ice market is segmented into food and beverages, storage and transportation, healthcare, industrial applications, and others. The storage and transportation held the largest market share in 2022.
By country, the Asia Pacific dry ice market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific dry ice market share in 2022.
Linde Plc, Nippon Sanso Holdings Corp, Sicgil India Ltd, and SOL SpA are some of the leading companies operating in the Asia Pacific dry ice market.