市場調査レポート
商品コード
1287596
放送機器市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Broadcast Equipment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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放送機器市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年03月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の放送機器市場規模は、2022年に51億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に4.9%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに69億米ドルに達すると予測しています。
放送機器とは、あらゆる電子的なマスメディアを通じて映像や音声のコンテンツを放送するために利用される自動化されたシステムや機器の集合を指します。レコーディングスタジオ、ラジオ局、その他の施設で広く採用されており、時間とコストをかけずに高品質のビデオやオーディオを制作し、送信することができます。一般的に使用される放送機器には、カメラ、ビデオサーバー、アンプ、送信機と中継器、アンテナ、エンコーダー、マイクロフォン、変調器などがあります。現在、業界をリードするメーカー各社は、消費者層を拡大するため、先進のワイヤレス放送機器を発売しています。
スマートフォン、ノートパソコン、高速インターネットの普及により、大衆の間でデジタルコンテンツの消費が増加していることが、市場を牽引する主要因の1つとなっています。これに加えて、高品質のオーディオおよびビデオコンテンツに対する需要の高まりは、超高精細(UHD)および4Kフォーマットのコンテンツの制作をもたらし、その結果、より良い視聴品質のために高度な放送機器の導入を加速しています。さらに、大手企業は、より多くの顧客を獲得し、市場での競争力を高めるために、革新的な製品バリエーションの開拓に多額の投資を行っています。また、従来のSDIベースの環境を、高い効率性とシステム制御を実現するライブプロダクションシステムに置き換えることにも注力しています。さらに、最近発生したコロナウイルス感染症(COVID-19)により、インターネットプロトコル(IP)およびクラウドベースのソリューションへの移行が顕著になっています。これは、オーバー・ザ・トップ(OTT)契約数の増加と相まって、市場の成長を後押ししています。さらに、デジタルプラットフォームの普及、クラウドインフラの改善、モノのインターネット(IoT)の進歩、急速なデジタル化なども、市場の見通しを明るくしている要因のひとつです。
The global broadcast equipment market size reached US$ 5.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.9 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.9% during 2023-2028.
Broadcast equipment refers to a set of automated systems and devices utilized for broadcasting video or audio content through any electronic mass communication medium. It is widely employed in recording studios, radio stations and other facilities to ensure high-quality video and audio production and transmission in a time- and cost-efficient manner. Some of the commonly used broadcast equipment includes cameras, video servers, amplifiers, transmitters and repeaters, dish antennas, encoders, microphones, and modulators. Nowadays, leading manufacturers operating in the industry are launching advanced wireless broadcast equipment to expand their consumer base.
The rising consumption of digital content among the masses due to the increasing penetration of smartphones, laptops and high-speed internet represents one of the primary factors driving the market. Besides this, the escalating demand for high-quality audio and video content is resulting in the production of ultra-high-definition (UHD) and 4K format content, which, in turn, is accelerating the adoption of advanced broadcast equipment for better viewing quality. Additionally, leading players are heavily investing in the development of innovative product variants to attract more customers and gain a competitive edge in the market. They are also focusing on replacing conventional SDI-based environments with live production systems that provide high efficiency and system control. Furthermore, the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19) has led to a significant shift towards internet protocol (IP)- and cloud-based solutions. This, in confluence with the increasing number of over-the-top (OTT) subscriptions, is propelling the market growth. Moreover, the rising adoption of digital platforms, improving cloud infrastructure, advancements in the Internet of Things (IoT), and rapid digitization are some of the other factors creating a positive market outlook.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global broadcast equipment market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product, technology and application.
Dish Antennas
Switches
Video Servers
Encoders
Transmitters and Repeaters
Others
Analog Broadcasting
Digital Broadcasting
Studio Production
Post Production
Sports Production
News Production
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AvL Technologies, Belden Inc., Broadcast RF Limited, Clyde Broadcast, ETL Systems Ltd, Evertz, EVS Broadcast Equipment, General Dynamics Corporation, Global Invacom, Grass Valley, Sencore (Wellav Technologies Ltd.) and Telefonaktiebolaget LM Ericsson.
Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global broadcast equipment market in 2022?
2. What is the expected growth rate of the global broadcast equipment market during 2023-2028?
3. What are the key factors driving the global broadcast equipment market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global broadcast equipment market?
5. What is the breakup of the global broadcast equipment market based on the product?
6. What is the breakup of the global broadcast equipment market based on the technology?
7. What are the key regions in the global broadcast equipment market?
8. Who are the key players/companies in the global broadcast equipment market?