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市場調査レポート
商品コード
1468381
オンライン音楽ストリーミング市場レポート:サービス別、収益モデル別、プラットフォーム別、コンテンツタイプ別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年Online Music Streaming Market Report by Service (On-demand Streaming, Live Streaming), Revenue Model (Subscription, Non-Subscription), Platform (App, Browser), Content Type (Audio, Video), End User (Individual, Commercial), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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オンライン音楽ストリーミング市場レポート:サービス別、収益モデル別、プラットフォーム別、コンテンツタイプ別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のオンライン音楽ストリーミング市場規模は2023年に197億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて8.18%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに406億米ドルに達すると予測しています。
オンライン音楽ストリーミング用途は、ユーザーがインターネット接続を利用してリアルタイムで楽曲を聴くことを可能にします。これらのアプリケーションはオンデマンドサービスを提供し、オーディオメディアファイルはあらかじめ連続したデータパケットに整理され、ハードドライブに保存することなくスマートフォン、タブレット、テレビ、コンピューターに送信されます。現在、AmazonのAlexaやGoogle Castなど、ハンズフリー操作や即時再生機能で音楽をオンラインでストリーミング再生できるスマートデバイスを導入する企業が複数出てきています。急速な都市化、可処分所得の増加、スマートホームの出現を背景に、こうしたスマートデバイスの需要が高まっており、オンライン音楽ストリーミング・アプリケーションの需要は世界的に拡大しています。
スマートフォンへの依存度の高まり、インターネットの普及拡大、メディアエンターテインメント産業の隆盛は、オンライン音楽ストリーミング市場の世界的成長を刺激する主要因のひとつです。さらに、複数のデバイスで音楽に簡単にアクセスできること、オンデマンド楽曲の増加傾向が市場成長を促進しています。これとは別に、オンライン音楽ストリーミング・アプリケーションとソーシャルメディアプラットフォームの統合により、ユーザーは共同プレイリストを作成し、知人と共有することができます。また、若手アーティストが楽曲をアップロードして宣伝し、より多くの聴衆にリーチするためのプラットフォームも提供しています。さらに、デジタルサービス・プロバイダー(DSP)は、ユーザーフレンドリーなインターフェースと膨大な音楽ポッドキャストライブラリーを備えたアプリケーションを発表しています。これらのプロバイダーは、ファミリーパックや数ヶ月の無料購読など、魅力的なプレミアムプランも提供しており、これが今後数年間の市場成長を後押しすると予想されます。
The global online music streaming market size reached US$ 19.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 40.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.18% during 2024-2032.
Online music streaming applications enable users to listen to songs in real-time using an internet connection. These applications offer an on-demand service wherein audio media files are prearranged in sequential packets of data and transmitted to smartphones, tablets, TVs and computers without saving them to the hard drive. Presently, several companies are introducing smart devices, such as Amazon's Alexa and Google Cast, to stream music online with hands-free control and instant playback features. With the escalating demand for these smart devices, on account of rapid urbanization, inflating disposable incomes and the emergence of smart homes, the demand for online music streaming applications is escalating worldwide.
The growing dependency on smartphones, increasing penetration of the internet and the thriving media and entertainment industry are among the key factors stimulating the growth of the online music streaming market worldwide. Moreover, easy access to music on multiple devices, along with the rising trend of on-demand songs, are driving the market growth. Apart from this, the integration of online music streaming applications with social media platforms allows users to create and share collaborative playlists with acquaintances. They also offer young artists a platform to upload and promote their tracks and reach a wider audience. Furthermore, digital service providers (DSPs) are launching applications with a user-friendly interface and a huge library of music and podcasts. These providers are also offering attractive premium plans, such as family packs or free subscription for a few months, which, in turn, is anticipated to bolster the market growth in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global online music streaming market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on service, revenue model, platform, content type and end user.
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The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon.com Inc, ANGHAMI, Apple Inc., Gamma Gaana Ltd. (The Times Group), iHeartMedia Inc., Musixmatch, Saavn Media Pvt Ltd., SoundCloud Ltd., Spotify AB and Tencent Music Entertainment Group.