市場調査レポート
商品コード
1451556
マネージドサービス市場レポート:タイプ別、展開モード別、企業規模別、最終用途別、地域別、2024-2032Managed Services Market Report by Type, Deployment Mode, Enterprise Size, End Use, and Region 2024-2032 |
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マネージドサービス市場レポート:タイプ別、展開モード別、企業規模別、最終用途別、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のマネージドサービス市場規模は、2023年に2,833億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2032年までに5,515億米ドルに達し、2024年から2032年の間に7.5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
マネージドサービスとは、さまざまなビジネス関連活動を処理するために、管理責任の一部または全部を第三者にアウトソーシングするプロセスを指します。マネージドサービスには、機器の監視や保守、システムの遠隔管理、ファイアウォール、暗号化、無線通信、サーバー、情報、セキュリティ、通信、サーバー、ネットワーク、組織インフラなどのサービスが含まれます。マネージドサービスはさらに、顧客のネットワーク、アプリケーション、ストレージ、セキュリティ、コンピューティング、オペレーティング・システムなどの管理にも役立ちます。企業は通常、継続的なインフラ監査を可能にし、生産性を高め、透明性を提供し、ビジネスプロセスを自動化し、記録を追跡し、業務を改善するために、これらのサービスを利用しています。また、IT運用の簡素化、サービス品質の向上、ユーザー満足度の向上にも貢献します。
マネージドサービス市場の成長を促進する主な要因の1つは、サイバー攻撃の増加により、組織全体で安全なITインフラに対するニーズが高まっていることです。これに伴い、コロナウイルス感染症(COVID-19)の突然の大流行により、各国政府が強制的なロックダウンを課した結果、企業はリモートワーク環境への移行を余儀なくされています。その結果、事業継続性や常時監視、ID・アクセス管理アプリケーションを確保するためのマネージドサービスが広く採用されるようになり、市場の成長に拍車をかけています。これとは別に、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、機械学習(ML)技術の統合によるエラー率の低減、スマートな監視とコンプライアンス管理の実現、プロセスの効率性の確保が、市場成長に弾みをつけています。さらに、さまざまな中小企業(SME)によるマネージドサービスの導入が増加しているのは、運用効率の改善、運用経費の削減、コアコンピタンスへの集中強化、リソースの最適活用と配分など、サービスが提供する特典が市場成長にプラスの影響を与えているためと考えられます。
The global managed services market size reached US$ 283.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 551.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.5% during 2024-2032.
Managed services refer to the process of outsourcing the partial or complete management responsibility to a third party to handle various business-related activities. They include services, such as monitoring and maintaining equipment and remotely managing systems, firewall, encryption, wireless fidelity, server, information, security, communication, servers, networks, and organization infrastructure. Managed services further help organizations in managing customer's networks, applications, storage, security, computing, and operating systems. Enterprises usually utilize these services to enable a continuous infrastructure auditing, increase productivity, provide transparency, automate business processes, track records, and improve operations. They also aid in simplifying IT operations, improving service quality, and increasing user satisfaction at reduced expenditures due to which it finds extensive applications across several industrial verticals.
One of the key factors driving the managed services market growth is the increasing need for secure IT infrastructure across organizations due to the rising instances of cyberattacks. In line with this, the sudden outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) pandemic has prompted businesses to shift toward remote working environment due to the consequent imposition of mandatory lockdowns by governments of different nations. This, in turn, has led to the widespread adoption of managed services for ensuring business continuity and constant monitoring, identity, and access management applications, which is favoring the market growth. Apart from this, the integration of artificial intelligence (AI), the Internet of Things (IoT) and machine learning (ML) technologies to reduce error rates, enable smart monitoring and compliance management, and ensure the efficiency of processes are providing an impetus to the market growth. Additionally, the increasing deployment of managed services by various small and medium-sized enterprises (SMEs) can be attributed to the benefits offered by the service, such as improved operational efficiency, reduced operating expenses, an enhanced focus on core competencies, and optimal resource utilization and distribution, which is positively impacting the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global managed services market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, deployment mode, enterprise size and end use.
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Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture plc, AT&T Inc., Capgemini SE, Cisco Systems Inc., Dell Technologies Inc., Fujitsu Limited, Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Nokia Corporation, Rackspace Technology Inc., Tata Consultancy Services Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Verizon Communications Inc. and Wipro Limited.