市場調査レポート
商品コード
1370371
ディープフライヤー市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Deep Fryer Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ディープフライヤー市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のディープフライヤー市場規模は2022年に5億4,270万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2023年から2028年の間に3.1%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに6億4,800万米ドルに達すると予測しています。
ディープフライヤー(フラッシュフライヤー)は、様々な食品を揚げるために油脂を加熱調理するための台所用品です。ディープフライヤーは通常、家庭用および業務用として製造され、ガス式や電気式などの種類があります。鋳鉄、黒鋼、ステンレス鋼で作られた深い壁の鍋と、揚げ物を入れるバスケットで構成されています。また、巣籠、換気システム、電子温度制御を備えたものもあります。しかし、業務用フライヤーに比べ、家庭用フライヤーは油の容量が少なく、一度に調理できる食品の量も少ないです。
飲食品業界の著しい成長は、市場に好影響を与える主な要因の一つです。ディープフライヤーは、カフェ、クイック・サービス・レストラン(QSR)、ホテル、その他の飲食店で様々な食品を調理するために広く使用されており、これが製品需要に寄与しています。さらに、労働人口の増加や消費者の食生活の嗜好の変化が市場の成長を後押ししています。アラーム、タイマー、セルフカットオフシステムを備えた自動調理器の開発など、さまざまな技術の進歩も成長を促す要因となっています。これらのシステムはユーザーの利便性を高め、アラームを鳴らすことで食品の焦げ付きや揚げ過ぎを防止します。消費者の支出能力の上昇、消費者に幅広い選択肢を提供するオンライン小売チャネルの開拓など、その他の要因も市場をさらに牽引すると予想されます。
The global deep fryer market size reached US$ 542.7 Million in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 648.0 Million by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.1% during 2023-2028.
A deep dryer, or flash fryer, is a kitchen appliance used for heating and cooking oils or fats to fry various food products. Deep fryers are usually manufactured for domestic and commercial purposes and are commonly available in variants including gas and electric deep fryers. They consist of a deep walled pot that is manufactured using cast iron, black steel or stainless steel, along with fry baskets that are used for holding the frying contents. Some variants also include nest baskets, ventilation systems and electronic temperature controls. However, in comparison to the commercial fryers, domestic variants have lesser oil capacity and can prepare smaller quantities of food in a single batch.
Significant growth in the food and beverages industry is among the key factors creating a positive impact on the market. Deep fryers are widely used in cafes, quick service restaurants (QSRs), hotels and other eateries to prepare various food products, which is contributing to the product demand. Furthermore, the increasing working population and changing dietary preferences of the consumers is providing a boost to the market growth. Various technological advancements, such as the development of automatic variants with alarms, timers and self-cut-off systems, are acting as other growth-inducing factors. These systems aid in enhancing the convenience for the user and prevent the food from burning or over-frying by sounding the alarm. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the development of online retail channels that provide a wide range of options to choose from to the consumers, are expected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global deep fryer market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, capacity, end user and distribution channel.
Electric Deep Fryers
Gas Deep Fryers
2L
2L-5L
5L-8L
8L-14L
Over 14L
Households
Quick Service and Full-Service Restaurants
Others
Offline
Online
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Ali Group SRL, Breville Group, De'Longhi S.p.A., Electrolux AB, Eware Appliances, Groupe SEB, Hamilton Beach Brands Holding Company, Henny Penny, National Presto Industries Inc. and Welbilt Inc.