市場調査レポート
商品コード
1451330
コンシューマークレジット市場レポート:クレジットタイプ、サービスタイプ、発行、決済方法、地域別、2024-2032Consumer Credit Market Report by Credit Type, Service Type, Issuer, Payment Method, and Region 2024-2032 |
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コンシューマークレジット市場レポート:クレジットタイプ、サービスタイプ、発行、決済方法、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のコンシューマークレジット市場規模は2023年に115億米ドルに達しました。IMARCグループは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は4.1%で、2032年には168億米ドルに達すると予測しています。
コンシューマークレジットとは、個人が個人消費のために商品やサービスの購入資金を調達するために利用する短期・中期の個人向け融資を指します。信用供与や既存の信用供与の延長には金融手数料が課され、現金融資の形で提示されることもあれば、販売信用供与の形で売り手が提示することもあります。一般的には、特定の回数で返済する非リボルビング・ローンと、自動車ローン、消費財ローン、住宅修理ローン、個人ローンなどのリボルビング・ローンの形態で利用できます。
銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界の著しい成長は、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因のひとつです。さらに、特に新興国市場における零細企業の高い経済成長も、市場の成長を後押ししています。銀行やその他の金融機関は、地元ベンダーとの信用格差を最小化するため、零細・中小企業(MSME)に投資しています。さらに、コンシューマークレジットの専門家は、ポートフォリオ・レベルでのキャッシュフローや分析に関連する情報を扱う信用データを採用しています。このような場合の信用データは、個々の与信案件の管理、マルチアセット・ポートフォリオのリアルタイムのプライシングと資本管理、一貫性、自動化、透明性を通じた会社全体のリスクの最小化に役立ちます。さらに、コンシューマークレジット機関がより良い市場接続と浸透のためにソーシャルメディア・プラットフォームの利用を増やしていることも、市場の成長に寄与しています。これらのプラットフォームは、消費者基盤の拡大、メディアキャンペーンの開始、新商品の発売などに役立っています。
The global consumer credit market size reached US$ 11.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 16.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2024-2032.
Consumer credit refers to short- and intermediate-term personal loans that are taken by individuals to finance the purchase of commodities and services for personal consumption. A finance fee is charged for the sanction of credit or the extension of existing credit that can be presented in the form of a cash loan or by a seller in the form of sales credit. They are commonly available in the form of non-revolving loans that are repaid in a specific number of payments and revolving loans that include automobile, consumer good, home repair and personal loans.
Significant growth in the banking, financial services and insurance (BFSI) industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, high economic growth for micro-enterprises, especially in developing nations, is also providing a boost to the market growth. Banks and other financial institutions are investing in micro, small and medium enterprises (MSMEs) to minimize the credit gap with local vendors. Additionally, consumer banking professionals are adopting credit data that deals with the information related to cash flows and analytics at the portfolio level. Credit data in such instances aids in managing individual credit cases, real-time pricing and capital management of multi-asset portfolios and minimizing firm-wide risks through consistency, automation, and transparency. Moreover, the increasing use of social media platforms by consumer credit agencies for better market connectivity and penetration is contributing to the market growth. These platforms aid in expanding the consumer base, launching media campaigns, and conducting new product launches.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global consumer credit market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on credit type, service type, issuer and payment method.
Revolving Credits
Non-revolving Credits
Credit Services
Software and IT Support Services
Banks and Finance Companies
Credit Unions
Others
Direct Deposit
Debit Card
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Bank of America, Barclays, BNP Paribas, China Construction Bank, Citigroup, Deutsche Bank, HSBC, Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), JPMorgan Chase, Mitsubishi UFJ Financial, Wells Fargo, etc.