市場調査レポート
商品コード
1370260
モバイルTV市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Mobile TV Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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モバイルTV市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のモバイルTV市場規模は2022年に124億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて8.8%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに202億米ドルに達すると予測しています。
モバイル・テレビ(TV)とは、モバイル・デバイスやハンドヘルド・デバイスで動画をシームレスにテレビ放送するサービスのことです。受信料を支払うか、インターネットを通じて無料で利用できます。また、コンテンツはダウンロードやポッドキャストも可能で、ユーザーの都合に合わせて視聴できます。モバイルTVは、Wi-FiやWiMAX、地上波ネットワークなど、さまざまな種類の技術システムを利用し、既存の衛星技術とともに無線信号やワイヤレス信号を送信して放送を配信します。このサービスを使えば、ユーザーは最新のニュースやリアルタイムの交通情報、スポーツイベントやテレビ番組の生中継を見ることができます。従来のケーブルテレビに比べ、モバイルテレビは高品質でカスタマイズ可能な体験をエンドユーザーに提供します。
携帯電話やタブレットなどのスマート・デバイスの利用が増加し、インターネット利用者が増加していることが、市場の成長を促す主な要因となっています。さらに、ビデオ・オン・デマンド(VoD)プラットフォームを通じたプレミアム・スポーツ、映画、エンターテインメント・コンテンツに対する需要の増加も市場成長に寄与しています。テレビ対応携帯端末の生産台数の増加も、発展途上国における無料放送サービスの普及を後押ししています。さらに、5G放送サービスの導入も市場成長に寄与する要因の1つです。5G放送はユーザーに高速データ通信とメディア消費設備を提供し、モバイル体験全体を向上させる。その他の要因として、都市化の進展、可処分所得の増加、レジャーや娯楽活動への消費支出の増加、便利なアクセスや低い設置コストなども市場をさらに牽引すると予測されます。
The global mobile TV market size reached US$ 12.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 20.2 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.8% during 2023-2028.
A mobile television (TV) refers to the service of seamless television broadcasting of videos over mobile and handheld devices. It can either be paid through a subscription fee or available for free through the internet. The content can also be downloaded and podcasted to be viewed by the user as per their convenience. The mobile TV utilizes various kinds of technical systems, such as Wi-Fi or WiMAX, and terrestrial networks to send radio and wireless signals along with the existing satellite technology to deliver broadcasts. Using this service, the user can watch the latest news, real-time traffic reports and live telecast of sporting events and television shows. In comparison to traditional cable television, mobile TV provides high quality and more customizable experience to the end-user.
Increasing usage of smart devices such as mobile phones and tablets along with rising internet usership is the key factor driving the growth of the market. Furthermore, there has been an increase in the demand for premium sports, movies and entertainment content through Video on Demand (VoD) platforms which are also contributing to the market growth. A rise in the production of TV-enabled mobile handsets has also enhanced the adoption of free-to-air services across the developing nations. Additionally, the introduction of 5G broadcast services is another factor contributing to the growth of the market. The 5G broadcasts offer users with high data speed and media consumption facilities that improve the overall mobile experience. Other factors such as growing urbanization, rising disposable income and consumer expenditure on leisure and entertainment activities along with convenient access and low installation costs are also projected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mobile TV market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on content type, technology, service type and application.
Video-on-Demand
Online Video
Live Streaming
IPTV
OTT
Satellite
Others
Free-to-Air Services
Pay TV Services
Commercial
Personal
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Asianet Satellite, AT&T Inc., Bell Canada (BCE Inc.), Bharti Airtel Limited, Charter Communications Inc., Comcast Corporation, Consolidated Communications, Cox Communications Inc., MobiTV Inc., SPB TV AG, Tata Sky Ltd. (TOF), United States Cellular (Telephone and Data Systems) and Verizon Communications Inc., etc.