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市場調査レポート
商品コード
1773161
今日の企業が未来のCXサービス業界に求めるものWhat Today's Enterprises Want from the CX Services Industry of the Future |
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今日の企業が未来のCXサービス業界に求めるもの |
出版日: 2025年07月16日
発行: IDC
ページ情報: 英文 23 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveは、CXにフォーカスした明日のサービスプロバイダーに対する企業の期待についての洞察を提供します。CX関連サービスは、GenAIやエージェンティック・テクノロジーを含むビジネス変革テクノロジーの登場を受け、2025年に重要な転換期を迎えています。多くの企業は、ビジネス成果よりもFTEsの供給に焦点を当てるCXサービス・ベンダーや、共感性に欠け、顧客の財務的利益と一致しないベンダーに不満を抱いています。「クライアントとベンダーの関係は大きくリセットされる必要があり、それはAI技術の進歩によって可能になりました。しかし、双方が柔軟性とギブ・アンド・テイクの姿勢を採用する必要がある」と、IDCのワールドワイド・カスタマーエクスペリエンスサービス・アンド・ストラテジーズリサーチ担当シニア・リサーチ・ディレクターのダグラス・ヘイワード氏は言います。「CXにフォーカスしたプロフェッショナルサービスの企業バイヤーは、クライアントとリスクと報酬を共有する意思のあるベンダーを探すべきだが、ベンダーはリスクと報酬の両方を公平に共有する用意がなければならない」とヘイワード氏は促します。「バイヤーは、ソフトウェアプラットフォームについて客観的かつ批判的なベンダーを探すべきです。クライアントのビジネス成果を重視し、クライアントのビジネス目標を達成するためにAIテクノロジーを積極的にクライアントに展開することで、FTEベースのデリバリー・サービスを必要な限り"カニバリゼーション"できる真のビジネス・パートナーを探すべきです。」とも述べています。
This IDC Perspective provides insights into expectations of enterprises from CX-focused service providers of tomorrow. CX-related services have reached a critical turning point in 2025, following the arrival of business transformative technology including GenAI and agentic technology. Many enterprises are frustrated with CX services vendors that focus on supplying FTEs rather than business outcomes and with vendors that lack empathy and whose financial interests are not aligned with those of the client. It is time for that to change."The relationship between client and vendor needs a major reset, and this is now possible with the advance of AI technology. But both sides need to adopt an attitude of flexibility and give-and-take," said Douglas Hayward, senior research director for Worldwide Customer Experience Services and Strategies research at IDC."Enterprise buyers of CX-focused professional services should look for vendors willing to share risks and rewards with clients, but they must be prepared to share both risks and rewards fairly," Hayward urged. "Buyers should look for vendors that are objective and critical about software platforms. They should seek vendors that can supply both depth and breadth of services. They should look for true business partners that focus on business outcomes for their clients, and that are happy to 'cannibalize' wherever necessary their FTE-based delivery services by deploying AI technologies aggressively to their clients to meet clients' business goals."