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市場調査レポート
商品コード
1758284
小売業における企業コネクティビティの将来 - 効率性と収益までの時間を加速するための主要投資分野The Future of Enterprise Connectivity in Retail - Key Investment Areas to Accelerate Efficiency and Time to Revenue |
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小売業における企業コネクティビティの将来 - 効率性と収益までの時間を加速するための主要投資分野 |
出版日: 2025年06月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの展望では、コネクティビティの課題、コネクティビティ変革のスケジュール、投資拡大が期待される分野、AIの影響について考察します。小売企業は、実店舗とオンラインストアで顧客に価値の高い体験を提供するために、社内外からの猛烈なプレッシャーに直面しています。自動化のレベルが高まり、データインテリジェンスの重要性が高まったことで、小売企業がより高速で信頼性が高く、安全な接続技術を採用するスケジュールが加速しています。IDCのFuture Enterprise Connectivity Strategies担当リサーチ・ディレクターであるポール・ヒューズ(Paul Hughes)氏は、次のように述べています。「小売企業の61%は、2026年末までに物理的なフットプリントとデジタルフットプリントの両方で広範な接続が可能になると予想しており、これは2024年から大幅に増加しました。クラウド・プロバイダーはAI戦略のトップ・パートナーですが、多くの企業は、ネットワークの観点から先手を打ち、主要な従業員がビジネスに集中できるようにする方法として、マネージド・コネクティビティ・サービスやプロバイダーに注目すると予想されます。
This IDC Perspective takes a look at top connectivity challenges, timelines for connectivity transformation, top areas for investment growth, and the impact of AI. Retailers face the onslaught of internal and external pressures to deliver a high-value experience to customers in physical stores and online. Higher levels of automation and increased importance of data intelligence had accelerated the timelines for retailers to adopt faster, more reliable, and secure connectivity technologies. As AI-driven transformation takes center stage, the massive increase in data and automation puts connectivity as a top priority to keep customers loyal and employees productive."61% of retailers expect to be extensively connected across their physical and digital footprints by the end of 2026, a significant jump from 2024," commented Paul Hughes, research director, Future Enterprise Connectivity Strategies at IDC. "Retail organizations are expected to invest significantly in new AI-driven connectivity platforms and tools and are following a similar pattern to other industries with AI, and while the cloud providers are their top partners for AI strategy, we expect many will look to managed connectivity services and providers as the way to stay ahead of the curve from a network perspective and allow key employees to stay focused on the business."