![]() |
市場調査レポート
商品コード
1726440
IDC MaturityScapeベンチマーク:AIを活用した世界の金融サービス組織、2025年IDC MaturityScape Benchmark: AI-Fueled Financial Services Organization Worldwide, 2025 |
||||||
|
IDC MaturityScapeベンチマーク:AIを活用した世界の金融サービス組織、2025年 |
出版日: 2025年05月15日
発行: IDC
ページ情報: 英文 24 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDC調査では、IDC MaturityScapeベンチマークAI調査結果を紹介し、組織AI成熟取り組みを支援します。IDC Financial Insightsのプログラム・バイス・プレジデントであるジェリー・シルバは、次のように述べています。「金融サービス機関は、リスクや不正行為などの分野におけるAIの導入と成熟度において、主導的な立場を享受しています。しかし、AIがジェネレーティブAIやエージェント型AIなどに枝分かれしていく中で、金融機関は、業界とその顧客が求めるデジタルの信頼とスチュワードシップのレベルを維持しながら、AIを活用した組織へと進化するために引き続き注意を払う必要があります。このIDCのAIを活用した組織の成熟度モデルは、この旅を支援するために設計されています。」
This IDC study presents the results of IDC's MaturityScape Benchmark AI Survey to help guide organizations on their AI maturity journey."Financial services institutions enjoy a leadership position in their adoption and maturity of AI in areas like risk and fraud exactly because of the regulated and trusted nature of the industry," said Jerry Silva, program vice president, IDC Financial Insights. "But as AI branches out into generative and agentic AI and more, institutions need to continue to take care to evolve to AI-fueled organizations while maintaining digital trust and stewardship levels the industry and its customers demand. This IDC AI-fueled organization maturity model is designed to support this journey."