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市場調査レポート
商品コード
1680134
消費者GenAIとソーシャルメディアの統合Consumer GenAI and Social Media Integration |
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消費者GenAIとソーシャルメディアの統合 |
出版日: 2025年03月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 4 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Perspectiveでは、ソーシャルメディアが消費者向けジェネレーティブ人工知能(GenAI)市場の成長にいかに重要な貢献をしてきたかを考察します。MetaのAIはFacebook、Instagram、Messenger、WhatsAppを通じて数億人の消費者にリーチし、xAIのGrokはXの有料購読の主要なコンポーネントです。「MetaやX などソーシャルメディア大手企業は、消費者向け GenAI 市場で優位な立場にあります」と、IDC 消費者市場およびコンテンツ作成者と消費者向け GenAI 担当シニア調査ディレクター Greg Ireland 氏は言います。「より多く消費者が GenAI に関わり、より洗練ユーザーになるにつれて、激しい競合が続くと思われます。」
This IDC Market Perspective looks at how social media has been a key contributor to the growth of the consumer generative artificial intelligence (GenAI) market. Meta AI reaches hundreds of millions of consumers through Facebook, Instagram, Messenger, and WhatsApp, and xAI's Grok is key component of paid subscriptions on X."The social media giants, notably Meta and X, are well positioned in the consumer GenAI market," says Greg Ireland, senior research director, Consumer Markets and GenAI for Content Creators and Consumers, IDC. "Robust competition is likely to continue as more consumers engage with GenAI and become more sophisticated users."