![]() |
市場調査レポート
商品コード
1655891
応答性の高い組織を構築するための青写真:オールド・ドミニオン大学の教訓A Blueprint for Building a Responsive Institution: Lessons Learned from Old Dominion University |
||||||
|
応答性の高い組織を構築するための青写真:オールド・ドミニオン大学の教訓 |
出版日: 2025年02月14日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDCの視点は、デジタルトランスフォーメーションを通じて学生エンゲージメントモデルを近代化するオールドドミニオン大学(ODU)の取り組みに焦点を当て、そのアプローチがIDCのResponsive Institution Frameworkのモデルとしてどのように機能するかを示しています。ODUは、5年間の戦略的計画「Forward-Focused」を通じて、学生を積極的にサポートするコネクテッドな環境を構築し、入学者数の増加と学生成果の向上を目指しています。このイニシアチブでは、断片化されたシステムの統合、データ管理の改善、AIを活用してパーソナライズされたリアルタイムのサポートを提供することに重点を置いています。「ODUの変革は、Responsive Institution Frameworkのパワーを示すものであり、テクノロジー、データ、学生中心のアプローチが、長期的な成功のために高等教育機関が模倣できる、シームレスで適応性のあるサポートモデルを構築できることを示しています。」と、マシュー・レガー、IDCワールドワイド教育・EdTechデジタル戦略調査プログラム・シニアリサーチマネージャーは述べています。
This IDC Perspective highlights Old Dominion University's (ODU's) efforts to modernize its student engagement model through digital transformation and demonstrates how its approach serves as a model for IDC's Responsive Institution Framework. Through the institution's Forward-Focused five-year strategic plan, ODU aims to create a connected, proactive student support experience, driving enrollment growth and improving student outcomes. The initiative focuses on unifying fragmented systems, improving data management, and leveraging AI to provide personalized, real-time support. This transformation aligns with IDC's framework, emphasizing comprehensive, collaborative, available, and adaptive support to enhance student success in a competitive higher education landscape."ODU's transformation exemplifies the power of the Responsive Institution Framework, showcasing how technology, data, and a student-centered approach can create a seamless, adaptive support model that higher education institutions can emulate for long-term success." - Matthew Leger, senior research manager, IDC's Worldwide Education and EdTech Digital Strategies research program