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市場調査レポート
商品コード
1630504
グローバルプロジェクトマネジメントオフィスからの教訓Lessons Learned from Global Project Management Offices |
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グローバルプロジェクトマネジメントオフィスからの教訓 |
出版日: 2025年01月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの視点は、顧客のニーズを満たすプロジェクトマネジメントオフィス(PMO)を設計する際の教訓を提供します。プロジェクトマネジメントオフィスが新しく設立されたか成熟しているかに関係なく、また、その価値認識が好評であるか苦戦しているかに関係なく、変化する世界に対応するために、PMOのミッション、目標、プロセスと手順、顧客との関係性の見直しを実施することは良いアイデアです。PMOの目標は、以下の目標を達成する、高度にアジャイルで顧客中心のサービス組織になることでなければならない:PMOは、顧客から高く評価されるサービス組織として認識される:成熟度:PMOが顧客の実際のニーズに対応して初めて、高いサービス成熟度が成功を保証する:PMOは柔軟性が高く、ビジネスの内部および外部のダイナミクスの絶え間ない変化に対応することができます。「企業のデジタルプロジェクトポートフォリオを最適化するためにPMOがますます重要になるにつれ、PMOは従来の柔軟性の低い中央集権型PMOを超え、高度なビジネス・アジリティを実証する顧客中心のサービス組織にならなければならない」と、IDCのITエグゼクティブ・プログラム(IEP)の非常勤リサーチ・アドバイザーであるボブ・ムルタウプ氏は言います。
This IDC Perspective will provide lessons learned in designing a project management office (PMO) that meets customer needs. No matter whether a project management office is newly formed or mature, or whether it is well received or struggling with its value perception, it is a good idea to perform a review of PMO mission, goals, processes and procedures, and customer relations to respond to a changing world.The goal of the PMO must be to become a highly agile and customer-centric service organization where it achieves the following goals:Value: The PMO is perceived by its customers as a highly valued service organization.Alignment: The PMO thoroughly understands the desired outcomes driven by the business strategy and its customers' needs, enabling it to tailor its service portfolio accordingly.Maturity: High service maturity ensures success only if the PMO addresses the actual needs of its customers.Sustainability: The PMO is highly flexible and can respond to constant changes in both the internal and external dynamics of the business."As PMOs become more and more critical to optimizing an enterprise's digital project portfolio, they must go beyond the traditional less-flexible centralized PMO and become highly customer-centric service organizations that demonstrate a high degree of business agility," says Bob Multhaup, adjunct research advisor with IDC's IT Executive Programs (IEP).