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市場調査レポート
商品コード
1613747
世界の企業コミュニティアプリケーション予測:エンゲージメント、AI、信頼性 2024~2028年Worldwide Enterprise Communities Applications Forecast, 2024-2028: Engagements, AI, and Trust |
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世界の企業コミュニティアプリケーション予測:エンゲージメント、AI、信頼性 2024~2028年 |
出版日: 2024年12月13日
発行: IDC
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即納可能
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この調査レポートは、2024年から2028年にかけての世界の企業向けコミュニティアプリケーション市場の成長予測について論じています。現在、従業員の4分の3以上(77%)が外部コミュニティを利用しており、前年から13%増加しています。これは、顧客、パートナー、従業員をつなぐプラットフォームを提供している企業の3分の1をはるかに下回る。これらのプラットフォームは、帰属意識とアイデンティティ、そして信頼を生み出す、極めて重要なものです。マーケターが従来のウェブトラッキングクッキーから移行するにつれ、コミュニティは豊富なファーストパーティデータを提供します。ファン、見込み客、顧客を巻き込む大きなチャンスがあります。十分にモデレートされたコミュニティを持たない企業は、顧客データと製品ラインへの影響力を失うリスクがあります。企業向けコミュニティソフトウェア市場は、2028年までに90億米ドル近くに達すると予測されています。IDC のソーシャル、コミュニティ、コラボレーション担当リサーチ バイスプレジデント、ウェイン・カーツマン氏によると、「これは、ユーザー行動の進化、AIによるエンゲージメントの強化、仲間との交流の必要性、AIを活用しコンプライアンスを維持するためのリアルタイムのファーストパーティデータに対する企業のニーズが背景にあります。エンタープライズコミュニティアプリケーション市場は、予測期間中2桁成長を続けると思われます。これらのコミュニティは、ブランドがファンを増やし、生涯価値とアドボカシーを高めることができる場所です。AIは、顧客の成果に結びつく新たな価値ある分析を生み出すなど、可能性を高めると思われます。」と述べています。
This IDC study discusses the forecast growth of the worldwide enterprise communities applications market for 2024-2028. More than three-quarters (77%) of workers now use external communities, up 13% from the previous year. This is far less than the one-third of companies that offer these platforms to connect customers, partners, and/or employees. These platforms are crucial, creating a sense of belonging and identity - and trust. As marketers shift from traditional web tracking cookies, communities offer rich first-party data. There is a significant opportunity to engage fans, prospects, and customers. Companies without well-moderated communities risk losing customer data and influence over their product lines. The enterprise communities software market is forecast to reach nearly $9 billion by 2028, driven by evolving user behavior, AI enhancements to engagement, the need to meet with peers, and a company's need for more real-time first-party data to ground AI and remain compliant."Companies without a well-moderated community will find their communities hiding in plain sight on various platforms and will have no opportunity for engagement or first-party data," according to Wayne Kurtzman, research vice president, Social, Communities, and Collaboration, IDC. "The enterprise communities applications market will continue double-digit growth over the forecast period. These communities are where brands can grow fans and increase lifetime value and advocacy. AI will enhance what is possible, including creating new and valuable analytics that tie to customer outcomes."