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市場調査レポート
商品コード
1532159

Benetton Groupのカスタマーエクスペリエンスへの全体論的アプローチへの旅

Benetton Group's Journey Toward a Holistic Approach to Customer Experience


出版日
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IDC
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英文 6 Pages
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Benetton Groupのカスタマーエクスペリエンスへの全体論的アプローチへの旅
出版日: 2024年08月08日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
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概要

当レポートでは、Benetton Groupのカスタマーエクスペリエンスにおける変革の道のりを掘り下げ、POSテクノロジーの調和を通じた顧客と従業員のオムニチャネル、シームレスなインタラクションモデルへのシフトに焦点を当てています。小売業におけるPOSシステムの重要性を強調し、業務効率、顧客満足度、AIやゲーミフィケーションを含むデジタル戦略との統合による店舗内体験の向上を図っています。このケーススタディでは、在庫管理や顧客関係管理の改善など、実現したメリットについても考察しており、さらなる統合と最適化のための将来的な計画についても概説しています。「目的主導型の戦略でビジネスモデルの革新を取り入れたBenetton Groupは、顧客中心、店舗主導型の戦略でオムニチャネルリテールを再定義し、地域全体でイノベーションの文化を形成している。」と、IDC Retail Insightsのリサーチディレクター、Ornella Ursoは述べています。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • IDC Retail Insightのケーススタディシリーズ
    • なぜBenetton Groupなのか?
    • Benetton Groupの小売戦略を形作る(新たな)目的
    • パイロットから段階的な実装へ
    • 達成されたメリットと得られた教訓
    • 最近の達成したマイルストーンと今後の計画

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US50024223

This IDC Perspective delves into Benetton Group's transformative journey in customer experience, highlighting its shift toward an omni-channel, seamless interaction model for customers and employees through POS technology harmonization. It underscores the criticality of POS systems in retail for operational efficiency, customer satisfaction, and the integration of digital strategies, including AI and gamified engagement, to enhance in-store experiences. The case study also reflects on the benefits realized, such as improved inventory management and customer relationship management, and outlines future plans for further integration and optimization."Embracing business model innovation with a purpose-driven strategy, Benetton Group redefines its omni-channel retail play with a customer-centric, store-powered strategy, shaping a culture of innovation across geographies," said Ornella Urso, research director, IDC Retail Insights.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • IDC Retail Insight's Case Study Series
    • Why the Benetton Group?
    • A (New) Purpose Shaping the Benetton Group's Retail Strategy
    • From Piloting to Incremental Implementation
    • Achieved Benefits and Lessons Learned
    • Recent Achieved Milestones and Future Plans

Advice for the Technology Buyer

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  • Synopsis