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市場調査レポート
商品コード
1462511
組織上の考慮事項は、AIを活用したMarTechスタックによって推進されるOrganizational Considerations Driven by AI-Enabled Marketing Tech Stacks |
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組織上の考慮事項は、AIを活用したMarTechスタックによって推進される |
出版日: 2024年04月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 8 Pages
納期: 即納可能
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IDC Market Perspectiveでは、AI採用がマーケティングチームの構造に与える影響と、新たな役割と機会の到来について調査しています。AIテクノロジーが業務効率と生産性にどのような影響を及ぼしているかについて、マーケティングテクノロジーの状況を中心に説明しています。新たなポジションや人材配置を検討する際のスキルアップの必要性を強調し、IT、人事、マーケティングのリーダーがこれらの変化を促進するために提携することを奨励しています。IDCのAdvertising Technologies and SMB Marketing Applications、リサーチディレクターであるRoger Beharry Lall氏は次のように述べています。「AIを活用したMarTechツールの導入は、新たな役割と機会の台頭につながり、進化とイノベーションを促進する可能性があります。そのため、テクノロジーバイヤー、マーケティングエグゼクティブ、HRリーダーが連携して、チームの適応を支援する必要があります」
The IDC Market Perspective explores the impact of AI adoption on marketing teams' structures and the emergence of new roles and opportunities. It discusses how AI technologies are influencing operational efficiency and productivity, with a focus on the marketing technology landscape. The document emphasizes the need for upskilling when considering new positions and staffing and encourages IT, HR, and marketing leaders to partner to facilitate these changes. "Embracing AI-enabled martech tools can lead to the emergence of new roles and opportunities and foster evolution and innovation. This requires technology buyers, marketing executives, and HR leaders to partner to help their teams adapt," says Roger Beharry Lall, research director, Advertising Technologies and SMB Marketing Applications, IDC.