市場調査レポート
商品コード
1432298
欧州のTelcoによるクラウドサービス市場の戦略European Telcos' Strategies in the Cloud Services Market |
欧州のTelcoによるクラウドサービス市場の戦略 |
出版日: 2024年02月22日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、欧州のTelco(通信事業者)がクラウドサービスによって収益源をどのように多様化しているかについて調査します。クラウドサービス市場における競争優位性、市場の差別化要因、戦略的アプローチを紹介します。クラウド業界の主要ステークホルダーからの考察を提供し、クラウドサービス市場で成功するためのTelcoの長期的な戦略的フレームワークを明らかにします。IDCのリサーチアナリストであるMatias Cho氏は次のように述べています。「オペレーターは、クラウドプロジェクトにおいて顧客に好まれるパートナーではないため、この競争の激しい市場で大きな存在感を確立するという大きな課題に直面しています。とはいえ、コネクティビティとクラウドサービスのコンバージェンスにより、顧客の進化するニーズに対応できる統合ソリューション開発と相乗効果のための新たな機会が開かれました」
This IDC Perspective explores how European telcos are diversifying their revenue streams through cloud services. It showcases their competitive advantages, market differentiators, and strategic approaches to compete in the cloud services market. It provides insights from key stakeholders in the cloud industry and reveals telcos' long-term strategic frameworks to succeed in the cloud services market."Operators face a big challenge in establishing a significant presence in this highly competitive market, as they are not the preferred partners of customers for their cloud projects. Nevertheless, the convergence of connectivity and cloud services has opened new opportunities for synergies and the development of integrated solutions that can meet the evolving needs of customers," said Matias Cho, research analyst, IDC.