市場調査レポート
商品コード
1398710
2023~2027年、エンタープライズコミュニティアプリケーションの世界予測:顧客だけでなくブランドのファンにもWorldwide Enterprise Communities Applications Forecast, 2023-2027: Fans for Brands, Not Just Customers |
2023~2027年、エンタープライズコミュニティアプリケーションの世界予測:顧客だけでなくブランドのファンにも |
出版日: 2023年12月21日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
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この調査レポートは、2023年から2027年の予測期間における世界のエンタープライズコミュニティアプリケーション市場について調査・分析しています。コミュニティは人と同じくらい古くから存在し、アイデンティティと帰属意識を喚起します。デジタルコミュニティを簡単に見つけることができるようになったことで、人々は個人的にも仕事上でも「自分の仲間」を見つけることができるようになっています。労働者の64%が仕事のために社外のコミュニティを利用しており、その数は増え続けています。このようなコミュニティを持つ企業はわずか34%に過ぎず、労働力が他へ流出していることを示唆しています(IDCの2023 Annual Collaboration Surveyを参照、The Intelligent Multiplayer Home Base、IDC#US49385523、2023年8月)。IDCは、この市場は継続的かつ加速的に成長すると見ています。マーケティング担当者が従来のウェブトラッキングクッキーから脱却し、地域によってはコンプライアンスの問題として、コミュニティはファーストパーティデータの新たな豊富なソースを生み出します。CRMとの統合や新しいAI能力は、新たな洞察を生み出し、新たなアナリティクスを開発するのに役立ちます。B2Bであれ、B2Cであれ、あるいはダイレクトであれ、十分にモデレートされたコミュニティを持たない企業は、顧客のデータにアクセスすることなく、見え隠れするコミュニティを提供されることになります。このようなコミュニティを育成しなければ、企業は自社の製品ラインに関する発言力を失う危険性があります。IDCのソーシャル、コミュニティ、コラボレーションのリサーチ担当バイスプレジデントであるウェイン・カーツマンは次の通り述べています。「マーケティングが従来のウェブトラッキングクッキーから脱却し始めるにつれて、ファーストパーティデータをリフレッシュする新しいソースは、コミュニティを論理的な選択肢にしています。すでに、従業員の64%がコミュニティを使って仕事をしていますが、コミュニティを運営している企業は34%にすぎません。うまくモデレートされたコミュニティがない企業は、自分たちのために1つ以上のコミュニティが作られ、見え隠れしているのです。」
This IDC study discusses the worldwide enterprise communities applications market for the 2023-2027 forecast period. Communities are as old as people and evoke a sense of identity and belonging. The ease of finding digital communities has enabled people to find "their people," both personally and professionally. 64% of workers use external communities to do their job, and that number is growing. Only 34% of companies have these communities, suggesting the workforce is going elsewhere (see IDC's 2023 Annual Collaboration Survey: The Intelligent Multiplayer Home Base, IDC #US49385523, August 2023). IDC sees continued and accelerating growth in this market. With customers, as marketers move away from traditional web tracking cookies, in some regions as a matter of compliance, communities create a new rich source of first-party data. Integrations with CRM and new AI abilities help create new insights and develop new analytics. B2B, B2C, or direct, companies without a well-moderated community will have one provided for them - hiding in plain sight with no access to their customers' data. Without fostering such a community, enterprises risk losing their voice around their own product line."Forward-looking businesses are looking for fans, not just customers. Well-moderated enterprise communities are a key tool in building this trust," according to Wayne Kurtzman, IDC research vice president of Social, Communities, and Collaboration. "As marketing starts to move away from traditional web tracking cookies, new sources of refreshing first-party data make communities a logical choice. Already, 64% of the workforce uses communities to do their work, despite only 34% of companies running these communities. Companies without a well-moderated community will have one or more created for them, hiding in plain sight."