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市場調査レポート
商品コード
1389561

IDC PlanScape:投資収益率を改善するマネージドサービスとしてのデジタル広告

IDC PlanScape: Digital Advertising as a Managed Service to Improve Return on Investment


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 11 Pages
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即納可能 即納可能とは
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IDC PlanScape:投資収益率を改善するマネージドサービスとしてのデジタル広告
出版日: 2023年11月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

今回のIDC PlanScapeでは、マネージドサービスとしてのデジタル広告について考察します。IDCのWorldwide Media and Entertainment Digital StrategiesリサーチディレクターであるAlex Holtz氏は、次のように述べています。「メディア・エンターテインメント(M&E)業界は現在、クラウド導入への道を順調に歩んでいるが、その複雑性を乗り越えて目標とする財務目標を達成するには、新しい考え方が必要です。M&E企業がクラウドサービスに移行する際、高度に統合されたネイティブなクラウドビジネスシステムやテクノロジーを採用するだけでなく、組織にとって最適なTCOモデルを実現する最善の方法を再考するまたとない機会があります。そのためには、配信や収益化などのサービスをマネージドサービスに移行し、コンテンツ制作やプロダクションといったコアコンピタンスに集中することで、競合の多いストリーミング配信の世界でブランドを強化する必要があるかもしれません。

IDC PlanScapeの図

エグゼクティブサマリー

マネージドサービスとしてのデジタル広告が重要なのはなぜですか?

  • 結果の改善
  • CPMの向上
  • 専門的かつ集中的なパートナーによる専門知識と経験の向上

マネージドサービスとしてのデジタル広告とは何ですか?

主要な利害関係者は誰ですか?

  • 最高技術責任者
  • 最高収益責任者
  • 最高執行責任者
  • 最高財務責任者

私の組織はマネージドサービスとしてのデジタル広告をどのように活用できますか?

テクノロジー購入者へのアドバイス

関連調査

目次
Product Code: US50159523

This IDC PlanScape examines digital advertising as a managed service. "The media and entertainment (M&E) industry is now well on its way to cloud adoption, but navigating through its complexities to achieve targeted financial objectives requires a new way of thinking," said Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies at IDC. "As M&E organizations transition to cloud services, they have the unique opportunity to not only adopt advanced, highly integrated native cloud business systems and technologies but also rethink how best to achieve a TCO model that works for their organization. This may require offloading services such as distribution and monetization to a managed service to refocus on the core competencies of content creation and production to strengthen their brand in the competitive streaming world."

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why Is Digital Advertising as a Managed Service Important?

  • Improved Results
  • Improved CPM
  • Improved Expertise and Experience with a Specialized and Focused Partner

What Is Digital Advertising as a Managed Service?

Who Are the Key Stakeholders?

  • Chief Technology Officer
  • Chief Revenue Officer
  • Chief Operating Officer
  • Chief Financial Officer

How Can My Organization Take Advantage of Digital Advertising as a Managed Service?

Advice for Technology Buyers

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