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市場調査レポート
商品コード
1389561
IDC PlanScape:投資収益率を改善するマネージドサービスとしてのデジタル広告IDC PlanScape: Digital Advertising as a Managed Service to Improve Return on Investment |
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IDC PlanScape:投資収益率を改善するマネージドサービスとしてのデジタル広告 |
出版日: 2023年11月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
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今回のIDC PlanScapeでは、マネージドサービスとしてのデジタル広告について考察します。IDCのWorldwide Media and Entertainment Digital StrategiesリサーチディレクターであるAlex Holtz氏は、次のように述べています。「メディア・エンターテインメント(M&E)業界は現在、クラウド導入への道を順調に歩んでいるが、その複雑性を乗り越えて目標とする財務目標を達成するには、新しい考え方が必要です。M&E企業がクラウドサービスに移行する際、高度に統合されたネイティブなクラウドビジネスシステムやテクノロジーを採用するだけでなく、組織にとって最適なTCOモデルを実現する最善の方法を再考するまたとない機会があります。そのためには、配信や収益化などのサービスをマネージドサービスに移行し、コンテンツ制作やプロダクションといったコアコンピタンスに集中することで、競合の多いストリーミング配信の世界でブランドを強化する必要があるかもしれません。
This IDC PlanScape examines digital advertising as a managed service. "The media and entertainment (M&E) industry is now well on its way to cloud adoption, but navigating through its complexities to achieve targeted financial objectives requires a new way of thinking," said Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies at IDC. "As M&E organizations transition to cloud services, they have the unique opportunity to not only adopt advanced, highly integrated native cloud business systems and technologies but also rethink how best to achieve a TCO model that works for their organization. This may require offloading services such as distribution and monetization to a managed service to refocus on the core competencies of content creation and production to strengthen their brand in the competitive streaming world."