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市場調査レポート
商品コード
1607585
欧州コンタクトセンター予測、2024-2028年European Contact Center Forecast, 2024-2028 |
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欧州コンタクトセンター予測、2024-2028年 |
出版日: 2024年12月07日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能
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この調査レポートは、欧州のコンタクトセンター市場を調査し、クラウドとオンプレミス、主要地域別に市場内訳を掲載しています。また、主な市場動向の概要や市場参入企業への提言も掲載しています。欧州のコンタクトセンター市場は、GenAIやその他のAI技術の採用により、2023年から2028年にかけて大きく成長すると予測されます。主な動向としては、クラウドプラットフォームへの移行、デジタルチャネルの台頭、従業員体験の重要性などが挙げられます。GenAI、統合ITスタック、構造化されたナレッジベースへの投資が重要になってきています。市場はまた、統一されたプラットフォームベースのインフラとバックオフィス統合の強化に向かっており、データ集約とパーソナライズされた顧客との対話を強化しています。「ジェネレーティブAIは欧州のコンタクトセンターに革命をもたらし、成長を促進し、顧客と従業員の体験を変革します。しかし、いくつかの現実的な課題を克服する必要があります」と、欧州のユニファイド・コミュニケーションとコラボレーション、コンタクトセンターの調査ディレクターであるOru Mohiuddinは述べています。
This IDC Market Forecast examines the European contact center market, with breakdowns for cloud and on-premises applications and by key geography. It also outlines major market trends and provides recommendations for market players. The European contact center market is projected to grow significantly from 2023 to 2028, driven by the adoption of GenAI and other AI technologies. Key trends include the shift to cloud platforms, the rise of digital channels, and the importance of employee experience. Investments in GenAI, integrated IT stacks, and structured knowledge bases are becoming crucial. The market is also moving toward unified platform-based infrastructures and increased back-office integration, enhancing data aggregation and personalized customer interactions."Generative AI is set to revolutionize European contact centers, driving growth and transforming customer and employee experiences. However, some practical challenges need to be overcome," said Oru Mohiuddin, research director, European Unified Communications and Collaboration and Contact Centers.